• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 71
Нека намерим най-тънките цени.
Kumay - майстор
Тази изглежда нова Не знам как се държат на повече работа, но съм чувал че нямат отклонения!
Прикачен файл:
Screen.jpg
profesionalist_wood - майстор
bimbaeco написа:
Намаляват триенето, само това им е функцията.
По принцип тези рендета (corrugated sole) са по-скъпи. На мен лично не ми допадат.
Ще използвам, че сме се заговорили за рендета, да се похваля какво добро попадение уцелих в английския продавалник.
По принцип рендетата № 7 на Стенли струват средно около 80 - 90 паунда, а аз го взех за 51.
Да те питам нещо.На твоето ренде Стенли ножът на колко градуса е заточен и дали градусите са общи за всичките рендета на Стенли от номер 1 до номер 10 ?
bimbaeco - майстор
Общ е. Прието е да се остри между 25 и 30 градуса за рендена от № 3 до № 7. Има специални рендета, при които ъглите са различни. Аз си правих устройство за заточване на длета, моите бяла 22,5 градуса и не съм сигурен дали и рендетата не ги направих на толкова. Ако рендето е използвано, се вижда под какъв ъгъл е било. Остриш под такъв ъгъл, и ако не те устройсва - променяш.
Ако кажеш кое точно ренде те интересува, ще ти кажа къкв му е ъгълът по каталог.
profesionalist_wood - майстор
Имам ренде Стенли номер 4, ама човека е направил ножа на мотика и не се знае какъв е ъгъла :?
Имам и вече на Рико, и той е така ножа
bimbaeco - майстор
Ето линк за рендетата стенли Бeйли и Бедрок http://www.tooltrip.com/tooltrip9/stanl ... sheets.pdf (Бедрок са по-скъпите модели с по-дебели ножове и подменки, но тъй като са много редки, твоето вероятно е Бейли или Хендимен). Тук по-скоро им е дадена анатомията. Ако намеря нещо в табличен вид, ще го кача и него.
№ 4 се остри на 25 градуса по каталог. Може за му направиш вторично скосяване с още 5 градуса. Някои твърдят, че така ножът се затъпява по-бавно, защото има повече метал зад режещия ръб.
Други твърдят, че острието трябва да е леко заоблено (като го гледаш отпред, двете стрни да се вдигат леко нагоре, за да няма остър ръб в дървото където е минало рендето).
Друго нещо, което има значение за дебелината на стружката, е къде слагаш подложката (frоg) спрямо процепа (mouth) в подметката (sole) - ако е по-назад и процепът съответно - по-голям, стружката е по-дебела и отнемаш повече натериал, но може да изкъртиш влакна). Ако покложката на ножа е по-напред, т.е. процепът по-тесен - стружката е по-фина.
Последнана настройка, която трябва да имаш предвид е къде се припокрива това, което на снимките е означено като cap iron, и ножа. За нормална стружка ножът трябва да стърчи 1,5 мм над cap iron. Ако го настроиш да вдига по-голяма стружка (оставил си процепът да бъде по-голям), вдигаш cap iron до 4 мм над края на ножа.
С врмето сам ще си изградиш свои стандарти за настройките в зависимост от това как и за какво го използваш, но стандартните положения са тези. Ако работиш например с дървесина с вълнист фладер, стружката трябва да е много тънка и ъгълът на заточване може леко да падне.
Последна промяна от bimbaeco на нед дек 01, 2013 4:28 pm, променено общо 1 път.
profesionalist_wood - майстор
Благодаря, като се върна в провинцията ще го снимам за да уточним кой е точно модела :partyman:
Ще го заточа на този ъгъл който си е даден стандартно. В раздел дърводелство в темата ми ,,Гладик,, съм задал въпрос за ренде на MARKET HIRSHEN ,какви са по народност и хубави ли са?
bimbaeco - майстор
Видях ти въпроса, но не мога да отговоря. Не съм ги виждал никога. Даже в интернет нищо не открих за тях. Ако са чугунени, всичко, казано да стенли, важи и за тях. Ако са дървени - един бог знае.
profesionalist_wood - майстор
То изглежда така http://prodavalnik.com/drvodelski-rende ... -i34995569
Иначе на ножа си пишеше името, и е с щампа със изображение на елен.Човека който ми го подари ми каза че бил от 1940г...
bimbaeco - майстор
Сигурно са добри, тогава хората не са правили нещата, само да изглеждат като истинските, а всъщност да не вършат работа.
Забравих да кажа нещо. Ако не си работил досега със Стенли, може да имаш проблеми с настройката на дълбочината на ножа. Най-лесно намираш правилната дълбочина, като прибереш ножа напълно (с винта срещу дръжката) и почваш да плъзгаш въру някаква талпа, като постепенно увеличаваш дълбочината. Като почне да вдига нужната сружка без да прескача, центрираш с лостчето над дръжката ножът да стърчи еднакво отляво и отдясно, и си готов. Ще познаеш, че си направил правилната настройка, като минеш тясната страна на една дъсчица около 1 метър. Ако стружката е еднакво дебела и не се извива, значи всичко е настроено правилно.
Това е съвет на Грифин (от форума) - намажи подметката с восък - според него ефектът е поразителен. Аз утре ще ходя до пчелния магазин да дърся восък.
Последна промяна от bimbaeco на нед дек 01, 2013 2:34 pm, променено общо 1 път.
crez - майстор
Не е от продавалника,но може някой......http://www.tehnoborsa.com/product/8367.html
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 71

Тема "Добри попадения в OLX" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: