Здравейте колеги,
От около 2 години ползвам доста интензивно следната:
Bosch PSB 650 RE

Oт известно време сякаш шумът при работа се измени и реших да я разглобя и смажа.

След премахване на всички винтчета стигаме до

Внимателно отделяме пластмасовите капаци и виждаме “вътрешностите”. Запомняме добре как са поместени нещата, така че когато сглобяваме машината да не се чудим кое откъде и как е било.

По всички отвори на капаците имаше наслоен прах и мръсотии. Просто почистваме с влажен парцал.

Преминаваме към отделянето на частите една от друга за да може да ги достигаме по-лесно.

1 е мястото, където очакваме, че ще има най-много мръсотия. Между зелената пластмаса и алуминиевия гръб е разположено голямо зъбно колело с косо нарязани по стената на окръжността му зъби (шевронни). Зъбното колело е подобно на автомобилен маховик. Така и ще го наричаме по – нататък, за да е ясно за какво говорим в следващите картинки. В тези зъби се зацепва червякът 6 на ротора. По самия ротор 2 няма какво да се почиства освен да се позабърше. Също така може да се лъснат пръстените 7 в задния му край. Те са придобили тъмен налеп от непрекъснатото триене на четките.
При изваждането на ротора 2 от статора 3 се чуват две изщраквания. Това са четките под действие на пружинките си. Тук е показано къде се намират с 5 (не се виждат).
От този ъгъл се виждат двете четки 5, закрепени за бял пластмасов пръстен.

Белият пръстен заедно с четките 5 се закрепва към контактните пластини 2 (двете медни дъгички) на задната част на статора. С помощта на 1 се прави смяна на въртящото магнитно поле, което пък води до смяна посоката на въртене на ротора.

Разглобяваме частта, в която е “маховикът”. Разглобяването става като натиснем с отверка двете зъбчета 1 и внимаваме да не отчупим другите 2.


След това почистваме старателно със тънка ивица сух парцал. Намотаваме около оста и завъртаме няколко пъти.

Почистените части изглеждат така:

Време е да започнем да гресираме. Използвал съм литиева грес. Може да я намерите във всеки магазин за авточасти



Забърсваме греста, с която сме нацапали и пристъпваме към затваряне и навиване на крепежите. Първо сглобяваме всички компоненти ЗАЕДНО и тогава ги поднасяме към едната половина на пластмасовия кожух. За да вкараме ротора в статора с две тънки отверки отдалечаваме четките от оста, така че да може да влезе лагерът и контактните пластини на самия ротор. След което отпускаме четките. Оглеждаме да не защипем някой проводник и затваряме с другата половина. Натягаме винтчетата и сме готови.
От около 2 години ползвам доста интензивно следната:
Bosch PSB 650 RE
Oт известно време сякаш шумът при работа се измени и реших да я разглобя и смажа.
След премахване на всички винтчета стигаме до
Внимателно отделяме пластмасовите капаци и виждаме “вътрешностите”. Запомняме добре как са поместени нещата, така че когато сглобяваме машината да не се чудим кое откъде и как е било.
По всички отвори на капаците имаше наслоен прах и мръсотии. Просто почистваме с влажен парцал.
Преминаваме към отделянето на частите една от друга за да може да ги достигаме по-лесно.
1 е мястото, където очакваме, че ще има най-много мръсотия. Между зелената пластмаса и алуминиевия гръб е разположено голямо зъбно колело с косо нарязани по стената на окръжността му зъби (шевронни). Зъбното колело е подобно на автомобилен маховик. Така и ще го наричаме по – нататък, за да е ясно за какво говорим в следващите картинки. В тези зъби се зацепва червякът 6 на ротора. По самия ротор 2 няма какво да се почиства освен да се позабърше. Също така може да се лъснат пръстените 7 в задния му край. Те са придобили тъмен налеп от непрекъснатото триене на четките.
При изваждането на ротора 2 от статора 3 се чуват две изщраквания. Това са четките под действие на пружинките си. Тук е показано къде се намират с 5 (не се виждат).
От този ъгъл се виждат двете четки 5, закрепени за бял пластмасов пръстен.
Белият пръстен заедно с четките 5 се закрепва към контактните пластини 2 (двете медни дъгички) на задната част на статора. С помощта на 1 се прави смяна на въртящото магнитно поле, което пък води до смяна посоката на въртене на ротора.
Разглобяваме частта, в която е “маховикът”. Разглобяването става като натиснем с отверка двете зъбчета 1 и внимаваме да не отчупим другите 2.
След това почистваме старателно със тънка ивица сух парцал. Намотаваме около оста и завъртаме няколко пъти.
Почистените части изглеждат така:
Време е да започнем да гресираме. Използвал съм литиева грес. Може да я намерите във всеки магазин за авточасти
Забърсваме греста, с която сме нацапали и пристъпваме към затваряне и навиване на крепежите. Първо сглобяваме всички компоненти ЗАЕДНО и тогава ги поднасяме към едната половина на пластмасовия кожух. За да вкараме ротора в статора с две тънки отверки отдалечаваме четките от оста, така че да може да влезе лагерът и контактните пластини на самия ротор. След което отпускаме четките. Оглеждаме да не защипем някой проводник и затваряме с другата половина. Натягаме винтчетата и сме готови.