• 1
  • 2
Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
tyrnokop - специалист
Здравейте колеги,
От около 2 години ползвам доста интензивно следната:
Bosch PSB 650 RE

Изображение

Oт известно време сякаш шумът при работа се измени и реших да я разглобя и смажа.

Изображение

След премахване на всички винтчета стигаме до

Изображение

Внимателно отделяме пластмасовите капаци и виждаме “вътрешностите”. Запомняме добре как са поместени нещата, така че когато сглобяваме машината да не се чудим кое откъде и как е било.

Изображение

По всички отвори на капаците имаше наслоен прах и мръсотии. Просто почистваме с влажен парцал.

Изображение

Преминаваме към отделянето на частите една от друга за да може да ги достигаме по-лесно.

Изображение

1 е мястото, където очакваме, че ще има най-много мръсотия. Между зелената пластмаса и алуминиевия гръб е разположено голямо зъбно колело с косо нарязани по стената на окръжността му зъби (шевронни). Зъбното колело е подобно на автомобилен маховик. Така и ще го наричаме по – нататък, за да е ясно за какво говорим в следващите картинки. В тези зъби се зацепва червякът 6 на ротора. По самия ротор 2 няма какво да се почиства освен да се позабърше. Също така може да се лъснат пръстените 7 в задния му край. Те са придобили тъмен налеп от непрекъснатото триене на четките.

При изваждането на ротора 2 от статора 3 се чуват две изщраквания. Това са четките под действие на пружинките си. Тук е показано къде се намират с 5 (не се виждат).

От този ъгъл се виждат двете четки 5, закрепени за бял пластмасов пръстен.

Изображение

Белият пръстен заедно с четките 5 се закрепва към контактните пластини 2 (двете медни дъгички) на задната част на статора. С помощта на 1 се прави смяна на въртящото магнитно поле, което пък води до смяна посоката на въртене на ротора.

Изображение

Разглобяваме частта, в която е “маховикът”. Разглобяването става като натиснем с отверка двете зъбчета 1 и внимаваме да не отчупим другите 2.

Изображение

Изображение

След това почистваме старателно със тънка ивица сух парцал. Намотаваме около оста и завъртаме няколко пъти.

Изображение

Почистените части изглеждат така:

Изображение

Време е да започнем да гресираме. Използвал съм литиева грес. Може да я намерите във всеки магазин за авточасти
Изображение

Изображение

Изображение

Забърсваме греста, с която сме нацапали и пристъпваме към затваряне и навиване на крепежите. Първо сглобяваме всички компоненти ЗАЕДНО и тогава ги поднасяме към едната половина на пластмасовия кожух. За да вкараме ротора в статора с две тънки отверки отдалечаваме четките от оста, така че да може да влезе лагерът и контактните пластини на самия ротор. След което отпускаме четките. Оглеждаме да не защипем някой проводник и затваряме с другата половина. Натягаме винтчетата и сме готови.
shotik - майстор
Чудесна тема със снимков материал,поздравления,сигурен съм ,че ще има хора ,на които ще помогне да си почистят бормашините,дори и да са от друга марка.
torbalan - Дървен философ
:-D
не правете това преди изтичане на гаранцията!))
ако разчитате на гаранция де ;)
Стефан - майстор
Добре си си направил труда да опишеш какво си направил, дори и със снимков материал. Само дето аз не съм съгласен с терминологията. Държа нещата да се казват точно, и правилните им имена.
tyrnokop написа:

голямо зъбно колело с косо нарязани по стената на окръжността му зъби (шевронни). ......
В тези зъби се зацепва червякът 6 на ротора. ....
Също така може да се лъснат пръстените 7 в задния му край.
.
1. Това голямото зъбно колело не е с шевронни зъби. То е цилиндрично зъбно колело с наклонени зъби и еволвентен профил. Шевроните са съвсем друго нещо. Случайно да си виждал емблемата на автомобили Ситроен?
2. Не знам от къде го измисли тоя "червяк" на ротора? Ако наподобява на червяк, то трябва да има и червячно колело. А сега де! :lol:
3. В задния край не са пръстени, а ламелите на колектора.

Извинявам се за забележките.
tyrnokop - специалист
Здрасти, Стефан. Няма за какво да се извиняваш. Обменът на познание е над всичко.
Шевроните са съвсем друго нещо. Случайно да си виждал емблемата на автомобили Ситроен?
Моля те да обясниш за шевроните и за ... Ситроен.
2. Не знам от къде го измисли тоя "червяк" на ротора? Ако наподобява на червяк, то трябва да има и червячно колело. А сега де!
Не знаех как да нарека бургиеподобното "свредло".
bigshop - специалист
Ето това в средата са шевронни зъби.
Самата форма се нарича шеврон.

Прикачен файл

chevron_gears.jpg
chevron_gears.jpg (48.31 KиБ) Видяна 10157 пъти
tyrnokop - специалист
bigshop, ясно.
Разбрах и за шевроните и за ... Ситроен.
Колегата "Стефан" щом като е толкова наясно с терминологията защо не написа той подобна тема?Аман от дървени философи! Важен е крайния резултат!
fox_vt - майстор
Поздравления на автора че е решил докато се е омазал да снима :drinkers: .Аз последно почиствах виброшлайфа ама хич не ми беше до снимане,а след него ме захапа нещо и отворих зегето и ударната дрелка за същата манипулация.
pavkatay - майстор
zaxari_ написа:
Колегата "Стефан" щом като е толкова наясно с терминологията защо не написа той подобна тема?Аман от дървени философи! Важен е крайния резултат!
Не нападай потребители,които не могат да се защитят-този конкретно отдавна е 'мъртъв' и 'прероден' (нека е жив и здрав) :-D
  • 1
  • 2

Тема "Почистване и гресиране на бормашина" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: