• 1
  • 2
Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
schuldiner - майстор
ICC написа:
Водих няколко фирми, които по моя информация са сериозни и всички бяха единодушни- маха се всичко до бетон и наново. Дограмата е с алуминиев капак и отдолу има една допълнителна по-тясна част и водата се оттича не странично, а надолу и ходроизолацията трябва да я поема тази вода. Аз се боря сега да отпадне варианта газопламъчно , за да остане читава поне дограмата и да вземем решение за по-разумен и работещ детайл. Какво смятате, може ли да се разпробие допълнително странично дограмата, защото и това ми го предлагат. Не знам как ще се преборя!
Е да де, сериозните фирми, за да дадат истинска гаранция, ще искат да се почне от здраво - нормално. Не разбирам защо настоящият изпълнител на гаранцията не мисли по същия начин. Сигурно си вярва на работата до хидрото (аз нищо не казвам, не съм видял - не знам). Също не разбрах каква е причината за течовете според строителя. Ако не си е изяснил дефекта, какво всъщност ремонтира? Щото въпросът беше "може ли с горелката към пвц-дограма" - ами може, с някои уговорки. И да се дупчи дограмата може, макар да не е редно по принцип. Защо се налага и ще се реши ли проблемът, на това трябва да се отговори.
ICC - специалист
Махнахме няколко плочки близо до дограмата и се оказа, че хидроизолацията въобще бе стига до нея. Явно е полагана след монтажа на дограмата и поясът, върху който са монтирани прозорците, даже без грам пяна, е обмазан със силикон. Предполагам, че не са положили изолацията докрай по същата причина, да не повредят дограмата, но сега твърдят, че ще стане. Няма ли задължителни строителни норми, които да предписват как се изпълняват различните дейности. Изолацията не трябва ли да минава под дограмата и допълнително да се обърне и нагоре, да стане нещо като леген? Страхувам се, че ще ми трябва адвокат!
VLADO66 - майстор
Докато постигнеш положително юридическо решение което може да се проточи с години ще понесеш по-големи щети.Както сте махнали плочките в момента,изчакайте да се стопли по обяд и обмажете с аквастоп 4 церезит CL 51 или друга диспперсна хидроизолация след което я завийте за през ноща да не измръзне.
schuldiner - майстор
Първо, не правете на своя глава нищо, което може да доведе до отпадане на гаранцията или до несъвместимост на материалите при бъдещия ремонт.
Второ, няма логика да липсва хидроизолацията пред профилите - нали в първия пост казвате, че е самозалепваща, що са я спрели? По-вероятно е поясите/праговете, върху които е монтирана дограмата да са отлети над фибрана с хидрото и да са го натиснали, т.е. да са променили наклона му.
За съжаление строителните норми са такива, че могат да се тълкуват разтегливо: има ли одобрен проект от правоспособен проектант - има, има ли контрол на изпълнението - има, документацията е наред, значи и изпълнението е ок. Това, че има течове според документите е дефект, не несвършена работа или някаква шашма. Строителят си отговаря за гаранцията... за какво го упреквате човека. С две думи има норми, ама спазването им е по-трудно от леекото им заобикаляне в практиката.

Ще си позволя един съвет, макар да не съм виждал проблемната тераса: Разменете местата на хидроизолацията и замазката при следващия ремонт! Плочките не дават 100% водонепропускливост, има опасност от проникване на вода в замазката, мръзнене зимно време и разрушаване на целия слой замазка-лепило-плочки само за 2-3 години. Още повече наклонът, създаден с фибран може да не остане същия, след като се натовари при следващите операции.
jekasus - майстор
Всички френски прозорци се монтират със грешка в България. Или трябва да са монтирани на праг спрямо терасата или хидроизолация трябва да е закрепена механически към долния профил и към страничните поне на височина 20-30 см спрямо проекта за хидрото на терасата.
Почти винаги има проблеми.
schuldiner - майстор
Не само прозорците, jeka. Всичко се монтира неправилно - климатици, антени, шкафове към тях, солари, разширителни съдове... всичко. Порових в наредбите и не намерих конкретно основание за това мое мнение, но поне здравият разум и добрата практика подсказват всяко от изброените да е на отделен фундамент, конструктивно свързан със сградата. Иначе натоварвания, вибрации, температурни разширения... ясно ти е върху калпава основа кво ще стане.
Хидроизолация се прави само върху добра основа с подходящ наклон и водоотвеждане и след реализиране на всички вертикални на основата елементи - споменатите допълнителни фундаменти, прагове, прегради, изводи за инсталации и т.н. Не видях топлоизолационните плоскости да са сред изброените видове основа, значи май нещо проектът още отначало не е увред (както ме и съмняваше, ама не съм достатъчно квалифициран да споря с висшисти).

Та тъй де, повтарям си съвета: разкриване до топлоизолацията, замазка с наклони, хидро, плочки. При газопламъчно полагане на хидроизолацията последните 30-40 см към дограмата да се изпълнят със самозалепваща мембрана или със студено битумно лепило. Ако височината не стига да се съберат замазка, хидро и плочки без да засичат дограмата, ще се търси компромис със замазката - или във високата част ще преминава в специална шпакловка (по-тънка от замазка, но с достатъчна носимост и здравина), или нещо подобно, но в никакъв случай за сметка на наклоните (мин 1-1,5%). Ако пак не стига - лошо... но за това ще пиша ако се наложи.

ПП Все пак защо тече? Не съм просто любопитен. По отговора бих могъл да преценя колко добросъвестен и компетентен е изпълнителят...
ICC - специалист
Честита Нова година на целия форум! :) Благодаря на всички за отговорите! Последно решение- ще се чака хубаво време и ще се търси решение. Ще докладвам.
  • 1
  • 2

Тема "Съвет за газопламъчно полагане и ПВЦ дограма" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: