• 1
  • 2
Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
mladkal - майстор
Двигател GX200, работен обем 196ссм. "Рита" при палене. Евентуални проблеми?! Пру жинен палец под зъбото колело на разпределитен вал?! Или луфт на клапаните../различен от 1.5/...Всякакви насоки ще са ми добре дошли. Както и насоки за поддръжката на такъв тип 4 тактов двигател.
pansim - майстор
Привет колега моторджия :)

Не ми е познат точно този модел, но по принцип всички "ритат"
И то доста яко!!!
Паленето става като застанеш прав върху мотора и с десния крак яко риташ "манивелата" до долу! С цялата тежест на тялото. Така без проблеми си палех Хонда 600 ХЛ
Когато е в най-долна позиция манивелата не може да те ритне. Рита на междинни позиции
Всъщност какъв опит с мотори имаш?
iivanov - майстор
pansim написа:
Привет колега моторджия :)

Не ми е познат точно този модел, но по принцип всички "ритат"
И то доста яко!!!
Паленето става като застанеш прав върху мотора и с десния крак яко риташ ...
Аа , малко ще му е трудно с крак - тоя двигател е с ръчен стартер. За фреза , помпа и т н е. :-D
pansim - майстор
Е, тогава - как ще го ритне...в ръката ли...
през въжето за палене няма как ???
iivanov - майстор
Оо , рита , рита , направо ти " издърпва" въжето от ръцете.
pansim - майстор
Е, нямал съм "щастието" да работя с такова нещо... :-D
koveslav - майстор
При всички ръчни и крачни паления е важно да се научиш да определяш правилно такта компресия.Превърташ коляновия вал бавно,за да няма скорост на магнета и да не може да даде искра(тогава рита).След като усетиш,че започва да компресира прибираш въжето обратно докрай,придърпваш леко за да усетиш отново зацепването на храповика и при зацепил храповик(никога не трябва да го товариш на удар) правиш рязко издърпване на въжето.Идеята е за двата оборота до следващото компресиране двигателя вече да има достатъчно инерция за да запали уверено,а да не се разчита на здравината на въжето и ръката.Дори и с пружинен декомпресор на шийката на разпределителния вал,има една междинна скорост на вала при която декомпресора вече затваря,а инерцията още не е достатъчна и пак успява да рита.
Аналогично е и при крачна манивела и по-големи кубатури ,но тогава по правило за да се подсигурим,контакт се дава чак след като си подготвил по описания начин двигателя и манивелата.
Когато двигателя е двутактов,трябва да се има впредвид че следващия такт компресия е не след два,а след един оборот на коляновия вал!
Ако двигателчето е оригинална Хонда,да знаеш че НЯМА недостатъци.Трябва ти да се научиш да работиш с него.Успех!
Последна промяна от koveslav на пон май 18, 2015 6:17 pm, променено общо 1 път.
pansim - майстор
koveslav написа:
Ако двигателчето е оригинална Хонда,да знаеш че НЯМА недостатъци.
С това съм напълно съгласен.
mladkal - майстор
Колеги, става въпрос за ръчно палене с въже. Рита е в кавички,т.е както колегата горе каза издърпва въжето обратно и е доста болезнено и неприятно. Когато се премахне свеща и се освободи компресията си върти екстра..но има ли компресия нещата са лоши. Клапаните от кобилиците ги редуктирах съответно на на 0.20 изпускателен (щото нагрява и разширява) и 0.15 всмукателен... има известно подобрение. но не е това, което търся. в други ден ще оитворя и ще видя дали е центрован разпределителен спрямо колянов вал.всичко го снимам и скоро ще го опиша и нагледно. ПП. Благодаря на всички, които се отзовават, а за ротокола ще отбележа, че нямам никакъв опит с двигатели.
pansim - майстор
Само мога да кажа следното - всички двигатели "ритат" Иска си и малко опит за правилно палене.
Нямам идея как, и може ли, но трябва да се погледне момента на подаване на искра...може би прекалено рано я подава и връща обратно буталото - само като идея. не съм запознат с този двигател.
За клапаните - регулиране САМО по данни от производителя! Никакви експерименти!
  • 1
  • 2

Тема "HONDA GX200" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: