Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
8180 - майстор
Чопър написа:
Покрива е разпокриван преди един месец, прегледан, с нова мушама/черна/,нов ондулин/онова на вълни/. Помещенията ще се ползват за постоянно живеене и съответно ще се отопляват..Притесняваше ме изпаренията ,които неминуемо ще се получат вътре , да не направят някоя беля, че ми писва от ремонти...
Според мен си е за притеснение. Хубаво ие било да се мисли комплексно.
Кажи "мушамата" - марка, тип, съдържанието на запазен етикет. Това ще определи какво може да се слага отдулу.
Очертават се решения без вата. 10см. Може да са малко като топлаизолация на това место, поне по нормативите. Не са задължителни, но дават ориентир за евентуални проблеми.
Потърси и писанията на Прасчо - обикновено ни съвпадат мненията, а той е с много по-голям практически опит. (В момента нямам време да го направя).
Бързаш ли много?
Petyr - специалист
8180 написа:
Чопър написа:
Покрива е разпокриван преди един месец, прегледан, с нова мушама/черна/,нов ондулин/онова на вълни/. Помещенията ще се ползват за постоянно живеене и съответно ще се отопляват..Притесняваше ме изпаренията ,които неминуемо ще се получат вътре , да не направят някоя беля, че ми писва от ремонти...
Според мен си е за притеснение. Хубаво ие било да се мисли комплексно.
Кажи "мушамата" - марка, тип, съдържанието на запазен етикет. Това ще определи какво може да се слага отдулу.
Очертават се решения без вата. 10см. Може да са малко като топлаизолация на това место, поне по нормативите. Не са задължителни, но дават ориентир за евентуални проблеми.
Потърси и писанията на Прасчо - обикновено ни съвпадат мненията, а той е с много по-голям практически опит. (В момента нямам време да го направя).
Бързаш ли много?
8180, обръщам се към теб, за да не объркам колегата. Не може ли да се разкие само малка част от покрива, като само там се смени парче от черната мушама с дишаща такава? Предполагам някъде около билото, като по този начин ще има от къде да бяга евентуално проникналата влага. След това от долу да се наковат през 60 см гредички 5х5 хоризонтално и така да се запълни с 150 мм. вата (според мен по-добре ще е с 200 мм. вата, но и 150 става). След това пароизолация и на края картона.
Чопър - специалист
Мушамата е най-обикновена, 11 лв топчето 20 кв. Казаха ни във склада ,че няма смисъл под ондулин да се набутваме с по-скъпа..
Petyr - специалист
Чопър написа:
Мушамата е най-обикновена, 11 лв топчето 20 кв. Казаха ни във склада ,че няма смисъл под ондулин да се набутваме с по-скъпа..
Мисля, че не е паропропусклива. А е добре поне малко да "диша" покрива.
8180 - майстор
Petyr написа:
Мисля, че не е паропропусклива. А е добре поне малко да "диша" покрива.
И аз съм на това мнение, затова се въздържам да давам съвет. Ако се изясни какво е все пак като характеристики тази отгоре, може да се подбере нещо подходящо като пороизолация отдолу и да се наместят нещата. И аз бих препоръчал повечко изолация - покрива го дават най-проблемен. Може и да не съм схванал напълно предложението ти, но ми се струва, че трудно ще накараме парата да се разходи из целия покрив. (Една теоретична вметка: парата благодарение на концентрацията/налягането си се разпространява в посока намаляване по най-късия път. Няма кой да я накара да "завие" нагоре към пропускливия участък (ако съм разбрал). Просто ще си кондензира някъде долу върху дъските на снимката и вереоятно ще се стече обратно.
От сведенията досега, м.б. един вариант с Фибран няма да е лош (срещу евентуални влажностни проблеми, но леки като количество. Фибранът е по-издържлив на това). Има по-голяма ламбда - може да се мине с по-малка дебелина. Спрямо ватите е по-лош противопожарно.
Ако беше паропропускливо фолиото над дъските - всичко "спи". Под Ондулина си има вентилация - за мен, прекрасен покрив. Ама трябва да се разпокрива. Изкушавам се да предложа този вариант, въпреки, че е гадно за колегата.
Не е невъзможно такава вентилация да се осъществи и под дъските, но отиваме вече на "форумно" творчество.
Една сериозна и читаво положена най-вътре паробариера също ще свърши работа. Тогава може и вата.
Тоя - пръскания полиуретан също може да се провери. По-добра ламбда, но е изцяло външно възлагане и вер. по-скъпо. Губи ми се моментът как беше на пожар.

Чопър,
Не съм толкова навътре в тези мушами за да се ориентирам по цената.
Твойта горе - лепена, положена със застъпване или ... ?
Трябва ми нещо от сорта на Мю, Sd или "Съпротивление на паропреминаване". По марката може да го открием в Нета и да го мислим.
Като те слушам, май ти е ясно за какво става дума, което ме амбицира да помогна, с каквото мога - обаче, на теория само...
Petyr - специалист
8180, а то това дишане не е ли важно през лятото? В смисъл, ако зимата проникне влага то тя директно си кондензира по средата на ватата (някъде там е точката на оросяване)... Дишането не е ли да изгони евентуално проникналата влага, ама чак през "лятото", когато на вън е по-топло, отколкото е ватата? Иначе предполагам си прав, че няма да обиколи през паропропускливия участък, тази част не ми е съвсем ясна, аз си го представях като комин, като парциалното налягане на парите към него да намалява и така да се изсуши, но сигурно не става така, защото в противен случай нямаше на целия покрив да слагат паропропускливо фолио ...
Чопър - специалист
Сега се сетих, дали това празно пространство на покрива не става за проветряване? :?

Прикачен файл

покрив.JPG
покрив.JPG (20.76 KиБ) Видяна 4843 пъти
Petyr - специалист
Чопър написа:
Сега се сетих, дали това празно пространство на покрива не става за проветряване? :?
Според мен става, особено ако покрива е двускатен, то ще има сериозна инфилтрация.
Единствено 8180 да каже дали евентуално ватата по скосяванията ще "диша". Аз мисля че ще, но както казах, не ми е съвсем ясно как се разпространяват парите...
8180 - майстор
Нещо подобно ми се въртеше, като казах "форумно творчество".
Ще трябва обаче да се направят отвори с решетки в стената под дъските и да има възд. междина под дъските.
Вече надолу топлоизолацията.
Външният въздух влиза през отворите, увлича евентуалната влага към таванчето, което също се вентилира с прозорчета на двете противоположни стени. В най-студените дни може да се затварят временно. Това би имало положителен ефект и лятото.
Сложничко обаче.

Петър - "8180, а то това дишане не е ли важно през лятото? В смисъл, ако зимата проникне влага то тя директно си кондензира по средата на ватата (някъде там е точката на оросяване)... Дишането не е ли да изгони евентуално проникналата влага, ама чак през "лятото", когато на вън е по-топло, отколкото е ватата?"

Не съвсем точно - и да, и не. Влагата ще кондензира там, ако има съответната концентрация, което се определя от това, колко сме пуснали чрез "дишане" отвътре (през съответната паропреграда) до там и какви са възможностите за "издишване" на външното покритие. Ако е по-ниска концентрацията - Точката на росата - също. Търси се този баланс. Още зад първите прегради концентрацията намалява - вече НЕ Е вътрешната.
Безкрайният външен сух въздух, би могъл да отнеме голяма част от нашата влага, НО НЕ МОЖЕМ да "транспортираме" големи количества през стената без конденз, ако ме разбираш. Затова, евентуално може да си позволим нещо ограничено, останалото - проветряваме.
Приема се, че ако е допуснат конденз, той ще се изпари чак през лятото.
Когато обясняват за натрупване през зимата и съхнене през лятото, имат предвид кондензиралата евентуално през зимата влага да се изпари до следващия сезон и ТИ да е отново суха. Това май е "висш пилотаж" и ми се струва рисковано с вата.
Ако осъществим пряк (без мушамата) достъп на парите до вън, бихме могли да допуснем по-голямо "дишане" - по-слаба паропреграда вътре.
Също и, ако с интелигентна експлоатация, държим вътрешната влага по-ниска. Твърди се, че и 40% са комфортни.

Тема "Изолация на мансарда" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: