• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
Jack52 - специалист
Остава въпроса как да го сваля?
Илчо Илиев - майстор
Jack52 написа:
Остава въпроса как да го сваля?
Ще се опитам да ти обесня,а ти колко ще разбереш :?
Направи една планка дебела поне 3мм с три отвора, да влязат трите болта...
Развиваш болтовете и слагаш планката, като оставяш луфт да вкараш голяма гайка между оста и планката и натягаш равномерно болтовете, ако не излезе шайбата с една гайка, подлагаш още една..
Това е най-елементарната скоба и смятам,че ще сработи...
Ако имаше мерак може да си направиш по-модерна скоба...
Такава планка, разпробиваш в средата с Ф12мм, заваряваш гайка М10 , завиваш болтовете,а чрез средния навиваш и вадиш шайбата...
Jack52 - специалист
Благодаря за съветите.
Илчо Илиев написа:
Ще се опитам да ти обесня,а ти колко ще разбереш :?
Разбирам от доста неща Илчо, просто това не е едно от тях...
Jack52 - специалист
Преди да съм разглобил, искам да обясня за какво иде реч, та ако някой има желание и време, да даде някой/друг съвет!
Накратко казано стария двигател е взел-дал та ще се слага нов, с около 4-5 к.с. Конкретния двигател може да се направи или с ремък или с верига. Някой ми беше казал, че е по-удачно да е с верига, та затова мислех да сваля ремъчното колело и да го заменя с верижно.
Сега вие ми кажете какво мислите :partyman:
Илчо Илиев - майстор
Jack52 написа:
Благодаря за съветите.
Илчо Илиев написа:
Ще се опитам да ти обесня,а ти колко ще разбереш :?
Разбирам от доста неща Илчо, просто това не е едно от тях...
Не съм се и съмнявал в твоите възможности, просто исках да кажа,че аз така обеснявам,че понякога и аз не си разбирам,но......просто исках да помогна...
Относно идеята за предавка с верига..аз не бих го направил, все пак при някакво блокиране ремъка ще приплъзне, докато при верига,няма шанс и може да има кофти/скъпи последствия...
С какъв съединител е този мотоблок?
kr1100 - майстор
имаш 3 вериги в редуктора. Ремъчната предавка горе е да ги пази / приплъзва ремъка .Ако сложиш горе веригга ще разглобяваш редуктор. @ та болта по средата на редуктора са оси на верижните колела. Колелата са на металокерамични втулки, които вече няма откъде да се намерят. Ако скъсаш най-долната верига ще се видиш в чудо. Ъглошлайфа и отвор за достъп до веригата. После капачка за този отвор , гарнитурка, нарязван на резба за крепежа на капачката.
П.П съединителя на МБ5 е ролка около ф 70 мм, която при стискане на ръчката чрез жило се натиска с ролката ремъка за да не боксува. Механизма на ролката има пружина при отпускане на ръчката да повдиген аролката. За заден ход е на съъщия принцип , но с друга ръчка и по-малка ролка. Гаднотията е така да регулираш положението на двигателя / по 2 прореза назад/напред/, че да имаш и преден и заден ход.
Ремъка за заден ход е 850 х10, за преден 1000 х10 , за оране с голямо ремъно колело /около ф 400 мм/ ремъка е 1550 х13мм. След регулиране положението на двигателя с указания размер на ремъците няма нужда от ново регулиране/
От пробуксуването ремъците и за преден и заден ход се изхабяват сравнително бързо.

П.П. Моя грешка. Редуктора на "тракия " е с 3 вериги. Редуктора на "Болгар е само с 1 верига най-горе / от вала на цитираната шайба до средната ос /болт/ на редуктора. Нсдолу са зъбни колела. Най-долу на 2 та работещи вала е з.колело с Z 41,среднотое двойно Z16/ Z41, а най-горното пак е двойно Z16/ Z23. Имам чертежи на зъбните колела, ако потрябват на някого
Последна промяна от kr1100(стар) на нед ное 23, 2014 11:03 am, променено общо 2 пъти.
teon - специалист
...прав е колегата @kr1100(с малки изключения не касаещи проекта ти)...както ти каза, ремъка при обтягане играе ролята на съединител...ако е с верига-губиш съединитела и тогава поради 'твърдата' връзка, при всяко палене(ако успееш)фрезата ще тръгва сама...
Jack52 - специалист
E, в такъв случай май ще е по-добре да остане с ремък.
Остава да реша проблема със съединителя понеже старият не е наличен. Никъде обаче не намерих да се продава такъв и вероятно ще се прибегне до "Направи си сам" :!:
kr1100 написа:
Имам чертежи на зъбните колела, ако потрябват на някого
Ако имаш схеми на редуктора за Мб-5, а така също и на механизма на съединителя, мисля че ще ми свършат работа.
kr1100 - майстор
на редуктора стандартните от книжката с фрезата. Мога да ги сканирам.
Съедителя за ПХ или ЗХ ?
Елементарен е .Ръчказа заден ход е под ръкохватката ръчката , а за преден хо в дясно над ръкохватката.На ръчката има запресован нит с глава ф 5-6 мм , на която се закача 1 кука S от тел..КУката се закача на 1 верига към 7-8 см а веригжката към жило, което е в броня. С верижката е грубото регулиране, на финното е с 1кух болт с резба и контрагайка.През кухия болт преминава жилото. Другия край на жилото се закача към 1 тригълна планка въртяща се на 1 ос.Натази планка е закрепена ролката с ф 70 мм/ около/. В ролката е набит лагер. На триъгълната планка пак има запресован стърчащ нит с ф 5-6мм на което се закача жилото.Жилото е направено като ласо / 0 / в края и е запресовано с куха втулка.
Поради често късане на жилото поради пречупване съм модифицирал края мъм триъгълната планка - тел ф 1,2/1,5мм завършваща в 2 та края на 0.Вместо запресовка 2 бр металната част от лустерклема, като във всяка клема преминава телта и се връща обратнодо изхода на клемата. Стягане с винтовете. В ЗИП а имам тел, лустерклеми,клещи и отвертка. За 2-3 мин замяна .
Jack52 - специалист
Аз ръчката с жилото я имам, само планката с ролката липсва... Лесно ли е да се направи или да търся готова отнякъде? Можеш ли да прикачиш снимки или схема?!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Тема "Мотокултиватор Болгар" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: