A.Asenov написа: Реших да проверя и компресията и се оказа, че всякаш никаква я няма. Надявам се да се види от видеото. При горна мъртва точка, почти няма никакво съпротивление. Не ми се отваря излишно главата, за това се надявам на база видеото да кажете нещо.То вярно няма никакво съпротивление. Като не ти се отваря главата, свещта поне сваля ли ти се? Буталото изобщо движи ли се? Като запушиш с пръст отвора на свещта, никакво налягане ли не усещаш?
Направих този тест, за който казваш колега.
Абсолютно никакво налягане не усетих....
махнах главата и видимо се личеше големият луфт на буталото вътре.
За сметка на това обаче, цилиндъра е като нов. Като го изтрих от маслото направо беше гладък като огледало. От вътре не личаха никакви следи от употреба и износване. Не съм го мерил с измервателни инструменти, но на око не личи елипса или друга деформация.
За жалост не разполагах с много време не можах да сваля буталото и да проверя сегментите, като ги поставя в цилиндъра. Дълго си играх да откача скобичката, която фиксира буталото за биелата, но за малкото време, с което разполагах не успях. Утре продължавам с опитите.
П.С.
Ново бутало е 30 лв.
А комплекта бутало в цилиндрова глава е 60.
Като се замисля, те толкова ще ми вземат и за шлайфане, а пък и без това най-близкият майстор, който мобже да го направи е на 30 км, така че май-направо ще е по-добре да взема и нова глава.
Има ли някаква вероятност да не се наложи шлайфане, а да мина само със смяна на сегменти.