• 1
  • 2
Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
Hoвoceлckи - майстор
A.Asenov написа:
Реших да проверя и компресията и се оказа, че всякаш никаква я няма. Надявам се да се види от видеото. При горна мъртва точка, почти няма никакво съпротивление. Не ми се отваря излишно главата, за това се надявам на база видеото да кажете нещо.
То вярно няма никакво съпротивление. Като не ти се отваря главата, свещта поне сваля ли ти се? Буталото изобщо движи ли се? Като запушиш с пръст отвора на свещта, никакво налягане ли не усещаш?
A.Asenov - специалист
Направих този тест, за който казваш колега.
Абсолютно никакво налягане не усетих....
махнах главата и видимо се личеше големият луфт на буталото вътре.
За сметка на това обаче, цилиндъра е като нов. Като го изтрих от маслото направо беше гладък като огледало. От вътре не личаха никакви следи от употреба и износване. Не съм го мерил с измервателни инструменти, но на око не личи елипса или друга деформация.
За жалост не разполагах с много време не можах да сваля буталото и да проверя сегментите, като ги поставя в цилиндъра. Дълго си играх да откача скобичката, която фиксира буталото за биелата, но за малкото време, с което разполагах не успях. Утре продължавам с опитите.

П.С.

Ново бутало е 30 лв.
А комплекта бутало в цилиндрова глава е 60.
Като се замисля, те толкова ще ми вземат и за шлайфане, а пък и без това най-близкият майстор, който мобже да го направи е на 30 км, така че май-направо ще е по-добре да взема и нова глава.
Има ли някаква вероятност да не се наложи шлайфане, а да мина само със смяна на сегменти.
A.Asenov - специалист
Мисля, че тази снимка казва всичко: :sad: :sad:

Изображение

Буталото не е много износено, но за жалост дори да сменя само сегментите, така или иначе пак ще трябва да се шлайфа цилиндъра.

Най-близкият майстор е на 30км, а и като сложим труда, май най-добре ще е да си вземе пълен комплект цилиндър, бутало и сегменти за 60 кинта.

Жалко само, че ще са китайски. ;) ;)
keymaker - специалист
тоя сегмент е от ''картонените'' ,а цилиндъра не изглежда толкова зле. Буталото се пробва ,като го пуснеш в цилиндъра без сегменти и ако е добре на размер ще пада бавно . Има ли деруги по буталото?
A.Asenov - специалист
keymaker написа:
тоя сегмент е от ''картонените'' ,а цилиндъра не изглежда толкова зле. Буталото се пробва ,като го пуснеш в цилиндъра без сегменти и ако е добре на размер ще пада бавно . Има ли деруги по буталото?

Не няма никакви следи.

Има още живот в буталото, пада почти плавно, и като изключим нагара отгоре, няма почти никакви следи, а и цилиндъра както се вижда от снимката е огледало.
Проблема, е че искам да избегна това шлайфане, защото се съмнявам да открия лесно някой, който да го извърши в радиус от 30 км, а и цената ще се доближи до нов цилиндър..... Предишната смяна на бутало и сегменти, която бе преди 2. хил километра, премина без шлайфане, затова майсторът, който го сменя тогава ми препоръча да го карам полека 500 км.
И наистина тогава първите 100-200 километра издаваше звънтящи звуци, а манивелата усезаемо беше по-твърда.
Имам съмнения, че причината да се износят сегментите сега е липса на омасляване. Тази цялата система с казанче за масло и автоматично омасляване на бензина ми се струва мудна. Няма да се учудя, ако подава по-малко отколкото трябва, понеже сега като се замисля, наистина, напоследък го пълня по рядко....
От сега нататък ще започна да добавям маслото в резервоара и ще игнорирам тази екстра а автоматичното добавяне.
  • 1
  • 2

Тема "Как ви се струва компресията ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: