Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
емовлаха - специалист
ср апр 30, 2025 8:53 pmТрифон П.Трифонов написа:
Смазвам при нужда, като регулярно, повече по усет, поглеждам какво е състоянието под болта. Също по усет е и съвсем субективна преценката, дали има или няма нужда от смазка.

Конкретно по болежката на колегата. Всичко останало е "на вятъра".
При него проблема е в лагера, а не в зъбаците, които мажем къде по инструкция, къде не.
Интересно ми е каква е моторната коса на колегата, не виждам външна резба за навиване на тримерна глава :)
със болт ще е нещо
ср апр 30, 2025 9:30 pmемовлаха написа:
Интересно ми е каква е моторната коса на колегата, не виждам външна резба за навиване на тримерна глава :)
със болт ще е нещо
На мен не ми е интересно.
Не разбрах защо мен цитираш, а не питаш него, но щом така ти е дошло......
gogo7777 - майстор
Лагерите при добро лагеруване си работят и при по-голяма хлабина. Проблема идва в момента, в който започне да превъртат в леглото си и да мени геометрията на възела. Трябва си периодична поддръжка, чистене, смяна на грес. При лагери 2Z ама истински и истински машини няма нужда..... :wink:
Последна промяна от gogo7777 на ср апр 30, 2025 9:35 pm, променено общо 1 път.
hidrazin - майстор
Това на клипа е нормално. Все пак там става дума за евтина китайска коса с още по-евтини китайски лагери.
Вижда се след разглобяването че при зъбните колела практически няма грес.
Това е довело до прегряване на главата и е допринесло за пецакването на лагерите.
Ма няма болка за умиране. Има и нови редуктори...
Няма нищо вечно.
:partyman:
gogo7777 - майстор
ср апр 30, 2025 9:35 pmhidrazin написа:
Вижда се след разглобяването че при зъбните колела практически няма грес.
:partyman:
Там не трябва да има много грес. Малко, но да има :wink:
hidrazin - майстор
ср апр 30, 2025 9:37 pmgogo7777 написа:
Там не трябва да има много грес. Малко, но да има
Малко, малко, колко да е малко? Все пак не и едно грахово зърно като на клипа.
При работа там се загрява и греста се втечнява.
Това подпомага както смазването, така и охлаждането. Част от температурата се отвежда към Халуминиевия корпус.
При липса на грес или малко грес, температурата от триенето на зъбните колела отива основно в лагерите.
В инструкцията примерно на ЩИЛ пише че след всеки 25 часа трябва да се проверява наличието на грес.
Как? С развиването на болта/пробката от където се гресира. Ако не се вижда грес, се добавя ...
Пробката е разположена на такова ниво, че горе-долу целия редуктор трябва да е пълен.
И да, по-добре пълен догоре, отколкото само СЛЕДИ от грес. :)

Прикачен файл:
Глава.jpg
Глава.jpg (59.05 KиБ) Видяна 447 пъти

Ма моля четете си книжките към машините.
Иначе е ясно - типично по български. Първо веднага почваме да използване.
А когато скоро се счули, започваме да четем какво пише в книжките.
Но вече поне 80$% и това не правят. Почват да реват за гаранции като вдовица за ... на, на,на...
:partyman:
P.S. Абе Гого, то и тук като при твоите транзистори и радиатори.
Що на транзисторите не им спестиш паста и сложиш само токова, колкото за половин транзистор бре?
Ми щото ще прегрее и ще гръмне бре.
А ако паста е в излишък какво? Ми нищо. Ще я обършеш или ще я оставиш така. То стига само когато артиса...
По-ясно обяснение от това - здраве му кажи.
gogo7777 - майстор
Като туриш повече грес тя започва да се емулгира от редуктора. Като го напълниш с грес, не само ще стане "боза", а редуктора ще загрее доволно много. Възможно е да я изхвърли през гарнитурата или да проникне в лагера, да изхвърли капсуловката му и да го унищожи. Няма общо с пастата на транзисторите.
:partyman:
емовлаха - специалист
ср апр 30, 2025 8:34 amnautilus33 написа:
Здравейте,
Трябва да сменя лагерите на редукторната глава на бензинов тример, но се чудя дали зъбните колела не са изнесени, защото в такъв случай няма смисъл да се занимавам и да купувам нови лагери.
Нов редуктор малко над 100лв ли е ?
zz_stefanov - майстор
то се поставя грес заради зъбните колела, не за запечатаните лагери.
Пълно е из нета с нови глави с всякакви размери и куплиране.
hidrazin - майстор
ср апр 30, 2025 10:52 pmgogo7777 написа:
Като туриш повече грес тя започва да се емулгира ...
То там да не правиш майонеза бре? За емулсия са ти необходими поне две не смесващи се вещества.
Айде едното е греста. Другото кое е бре?
ср апр 30, 2025 10:52 pmgogo7777 написа:
Като го напълниш с грес, не само ще стане "боза", а редуктора ще загрее доволно много.
Вече уточнихме че боза няма как да стане. А от какво ще загрее? :-D
ср апр 30, 2025 10:52 pmgogo7777 написа:
Възможно е да я изхвърли през гарнитурата или да проникне в лагера, ...
Каква гарнитура? Там такава няма.
Проникването в лагерИТЕ е бонус и то желан. Точно за това е добре редуктора да е пълен почти догоре.
ср апр 30, 2025 10:52 pmgogo7777 написа:
... да изхвърли капсуловката му и да го унищожи. Няма общо с пастата на транзисторите.
Никакъв шанс да изхвърли капсуловката в конкретното приложение.
Обема е прекалено малък за да може при загряване на да направи нужното налягане.
Но пък е достатъчен да направи достатъчно налягане и при продължителна работа да вкара малко грес в лагерите през капсуловката.

Гого, гарнитура НЯМА. Все пак на всеки 15-25-35 часа редуктора губи грес...
Къде отива бре и от къде излиза?
:shock:
:partyman:

Тема "Зъбни колела от редукторна глава на тример- износени?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: