keymaker написа:На балканчето цилиндъра е направен от модифициран чугун ,а на резачките и съвременните подобни двигатели е от алуминиево-магнезиева сплав и е положено твърдо покритие ( никасил , технически хром и разни такива) .Деругите може и да са повредили покритието до основата и след поставянето на нов сегмент да се досъсипе вече повредения слой,но в крайна сметка нищо не губиш освен цената на сегмента и времето отнел ти ремонта, пробвай то ще си покаже. Иначе кой знае какви разлики между балканчето и резачката няма ,принципа си е един и същ с малки подробности като искрообразуването (разните CDI системи) и при някои модели вградените ограничители на оборотите с цел намаляване на възможността от префорсиране на двигателя и последващото повреждане(ама тия системи ги вграждат в по-профи машините).
Нагара го чистя с накисване в газ или нафта ,с помощта на четка за зъби отстранявам каквото мога от нагара в канала на сегмента и с парче медна или месингова тел (понякога се налага да я оформя с чук ) остъргвам нагара до чисто. При сглобяването на двигателя омаслявам хубаво цилиндъра и буталото ,като наблягам на сегментите . При вкарването на буталото в цилиндъра външни сили не прилагам (никакви удари) всичко се сглобява лесно само с ръце (ако затяга и не влиза значи нещо не е наред ).
Странното е ,че по буталото има доста черти а по цилиндъра няма.Не съм купувал нова но си работеше без проблем доста време възможно е със някоя машина да е имала по сериозен проблем и да са направили две в едно .Цилиндъра мисля да го оставя още ден погледнах го нагара започва да пада после ще измисля с какво да го сваля с четка за зъби няма как да стане в моя случай е в горната част на цилиндъра .