• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9
Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
kr1100 - майстор
"Днес разглеждах новички фрези!Уж много модерни, по-мощни - но като сравня шаситата с моето, техните ми се струват като детски играчки Ламарината тънка, валчетата малки, пружинки, планчици ... да те е страх да я докоснеш, току-виж се огънала някъде!" :mrgreen:
Oт желазата на 1 Болгар МБ5 поне 3 китаеца могат да се направят. Погледни и в сайта дето дадох цената на МБ6 - има с китайски и с Бригс двигатели.
Jack52 - специалист
Всъщност каква е разликата между МБ -5 и МБ -6 ?! Като гледам шасито е същото... Може би материалите. :smoker:
Тези в сайта уж са прозводители, пък в интернет може да се намери същия модел на доста по-ниски цени!
kr1100 - майстор
Jack52 написа:
Всъщност каква е разликата между МБ -5 и МБ -6 ?! Като гледам шасито е същото... Може би материалите. :smoker:
Тези в сайта уж са прозводители, пък в интернет може да се намери същия модел на доста по-ниски цени!
Мощността нан двигателя
МБ5 - 5 к.с. набор някъде 1992 и малко после. Тракия 3 вериги в редуктора ,боя светломаскировъчна -повече бие на пясък.
Болгар МБ5 1 верига най-горе и 3 зъбни колела долу.Цвят -пак маскировъчен , но по-тъмен Последните МБ5 бяха с палстамсво /или стъ7кломат черен капак в/у ремъците като на МБ6/. На по-старите е противокуршумен 1,5- 2мм дебелина -още в началото е свален за да има наблюдение в/у ремъците . Предполагам ,че редуктора е еднакъв.
на МБ5 редуктора е "железен" -късал съм напречен през остта болт за закрепване на планката с мотичките от заровен чукан. Редуктора оцеля. Там болтове само с увеличена якост . Обикновенните болтове от железария ги яде като топъл хляб на 3 пар1ета се късат.
Jack52 - специалист
Моя е на повече от 15 години, но още върши работа.
Мотичките кога ги сменяте? Те като ги гледам и моите вече са като сабички :-D
kr1100 написа:
Там болтове само с увеличена якост . Обикновенните болтове от железария ги яде като топъл хляб на 3 пар1ета се късат.

От какви/къде купуваш хубави и качествени болтове?
kr1100 - майстор
Moите мотички не съм ги сменял.
Болтове ми носеха от КРЗ "Одесос" якост 10. само,че бяха малко дълги и с флекса ги скъсявах,предварително навил плашка в болта.
Jack52 - специалист
Какъв тип боя е най-подходяща за мотичките или железните колела, плуг, браздир...въобще тези части от инвентара, които имат съприкосновение със почвата и лесно ръждясват?! Ако е обикновена блажна боя, мисля че ще падне бързо...
koveslav - майстор
Jack52 написа:
Какъв тип боя е най-подходяща за мотичките или железните колела, плуг, браздир...въобще тези части от инвентара, които имат съприкосновение със почвата и лесно ръждясват?! Ако е обикновена блажна боя, мисля че ще падне бързо...
Мотички,плуг,браздири се оставят се да си ръждясват.При най-краткото ползване светват като нови.Няма боя която може да издържи на абразива почва.Боята е само за магазина.Единствено железните колела си заслужават труда да се боядисват.Телена четка,плътен слой грунд и боя,каквато ти хареса.
kr1100 - майстор
ако не искаш да ръждясват -след копане и почистване - 1 нафтен парцал по тях.
Само,ч почистването след копане в кално е много трудно, а при глинеста почва мотичките се облепят с кал и приличат на колело.
Jack52 - специалист
Има масло по долната половина на редуктора... дали не е протекъл отнякъде ?! :smoker:
vlax - майстор
kr1100 написа:

Само,ч почистването след копане в кално е много трудно, а при глинеста почва мотичките се облепят с кал и приличат на колело.
Моята след работа я минавам с водоструйката и е готова за изложба
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9

Тема "Мотокултиватор Болгар" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: