Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
lov - майстор
Ами то ти беше отговорено по горе. Без подмяна на пусковото реле няма как да минеш защото на така наречената таблетка им трябва време за да се охлади което при тази честота на включванията няма как да стане. Отделно според мен трябва да си заложиш и едно обратно клапанче с разтоварваш вентил за да не се опитва да развърта компресора под товар.
lyubohar - майстор
Ами очаквам конкретен съвет-какво реле да купя и как да се включи.
Или някой в София да го комплектова.
Колкото за включване под товар-ами аерографа си духа свободно.
Няма резервоар за въздух.Слагам само влагоуловител.
Чак като натисна бутона прекарва въздуха през боята.
lov - майстор
juvesan написа:
Аз затова и казах, че си иска малко четене.... :axe: Пусковото реле си е специфично за компресора и може да бъде заменено с такова от подобен компресор. Като казвам подобен - значи електрически подобен, а не по цвят, форма и тежест. Защото е съобразено с номиналният му ток и защитна реакция при претоварване. Иначе може да остане да работи пусковата въпреки че вече е стартирал , или да не може да тръгне, ... така или иначе данфоса се пази частично със вградената си термична, ама все пак не следва да се заиграваш много , защото и тя душа носи. Аз затова и казах да се заиграеш със кварталният, защото обикновено при такива мастори се намира една кофа, кашон , щайга със "пускови" и "кликсони" от блокирали /изгорели компресори и за някакви смешни кинти /бира/ракийка ще се уредиш със читаво реле + бонус съвет как да го свържеш и т.н. Дали ще се занимава с тебе - това зависи и от човека, и от тебе и от сезона, че даже и от часа на денонощието ... :partyman:
п.с Забравих да спомена, че тези релета имат и даже положение - не може ей така да го монтираш обратно например и даже и да успееш така компрометираш действието му ... :idea:
Само малко по нагоре на същата страница. Какво по хубаво обяснение и съвет от това искаш.
lyubohar - майстор
И какво се разбира от това,което сте цитирали колега?
Вие какво разбрахте?
Кой номер(модел) реле е подходящо за този модел компресор?
Каква е схемата на свързване?
Така,че да мога да го пускам по всяко време.
Търся помощ конкретно какво да купя и как да го свържа.
А не теория.
lov - майстор
Добре какво не можа да разбереш от толкова писане, че релето трябва да се подбере опитно и че няма готова рецепта. Компресора е предвиден за един режим на работа с едно пусково реле а сега ти искаш да го накараш да работи в друг ама на производителя хич не му пука за тебе че ти си художник и искаш да пръскаш боя с него.
Слага се реле което е около тази мощност на компресора и се мери дали изключва пусковата след като завърти. Ако не става това нещо се минава на следващото по мощност. Ако ли няма нещо което да свърши тази работа се почва с подбор на намотките на бобинката. Моделите компресори са толкова много че точна рецепта едва ли някой от форума ще ти каже точно кой заместител може да ползваш. Освен ако колегата не си е вадил хляба с тоя занаят цял живот пък и да се прави същата замяна на същия модел.
Сложил си старото реле завъртял е компресора и сега ще ми отговориш ли дали е изключило пусковата. Ще можеш ли да отговориш какъв е бил тока че ти е изключила термозащитата. И дали това е било защото тока е бил голям или тя е дала фира с предишния компресор заради честите претоварвания когато е дал фира.
Нещата са елементарни за някой който има понятие от електриката в тези компресори но за съжаление са непреодолими за човек който не знае дори елементарни неща. Само меренето на съпротивление с мултицет не е достатъчно.
lyubohar - майстор
Ето за това ми беше молбата да пишат само хора,които могат конкретно да помогнат.
Дали си имам понятие и от какво няма да се обясняваме.
Това е форум направи си сам.Има един за професионалисти.
Там може да си се обяснявате теоретично.

До сега съм работил с няколко компресора,които сам съм си ги комплектовал и са работили с години.
С единия още работя.
Този се оказва,че е малко по различен.
Моля да вземат отношение само тези,които могат да помогнат конкретно.
Или колега от София на когото мога да го занеса и да ми го комплектова.
Разбира се не даром.
petkomz - специалист
А с ключ Рига, дали няма да стане работата... :)
https://vikiwat.com/product/24360/puska ... -6.3a.html
MamaMy - майстор
Аз си запускам един компресор с обикновен двоен ключ за осветление. Няма релета, няма защити. На единия ключ съм монтирал пружина която след включване го връща назад и го изключва. Така този ключ става като бутон. На него връзвам пусковата, а на нормалния ключ връзвам работната. Така включваш двата едновременно и като пуснеш пусковата се изключва обратно и остава само работната. Той този компресор си тръгва веднага и няма проблем.

Изображение
MrMurdjo - майстор
Не бих казал, че имам голям опит с компресори. Но пусковите автомати, които съм виждал, обикновено имат електромагнит, който се задейства по ток през работната. При първоначално включване, токът е голям и притегля котвата. Ако моторът развърти и достигне обороти, токът пада, котвата отпуска и изключва пусковата. Или я комутира през по-малък капацитет и това съм виждал. Ако обаче токът остане голям, се нагрява една съпротивителна спирала, тя задейства биметална пластина и разпада цялостно веригата за времето докато се охлади и даде отново контакт.
А има и трифазни. Беше ми попаднал един от хладилна витрина, производство от онова време на завод А. Иванов, но се оказа трифазен. 1000 ватов беше.
ktamen - специалист
lyubohar написа:
Това за кварталния майстор надали ще стане.
Защото не го познавам,и едва ли ще се занимава с мен.

Точно така-на този компресор изводите са обратно-единичния е надолу,а двата отгоре.
Измерих с омметър съпротивленията на двата компресора-в ляво стария и дясно-новия.
Прави ми разликата в данните?
Пуснах го свързан като на снимката-тръгва и след няколко секунди топлинното реле изключва.

ИзображениеИзображениеИзображение
Гравитацията също е важна за тези релета. Важно е не само изводите да са вързани правилно, но и релето да е в нормално положение. А на новия компресор май си го завъртял надолу и то си е постоянно включено.
Първо измери кой извод му е постоянно включен, този извод трябва да е към работната намотка. Другия извод трябва да е към пусковата намотка. Обаче релето трябва да е в такава позиция, като си е било на стария компресор.
Не знам дали го го обясних разбираемо, ако не си разбрал нещо - питай.
Ако пак има някакъв проблем, може да се наложи фина настойка - добавят се нови навивки на бобинката на релето или се развиват част от старите. Може да се наложи да се пипне и винтът на термозащитата.
Крайният вариант е да се пуска без реле, а с ключ и бутон или както е направил колегата, с побългарен сериен ключ.
Дай една снимка как е било монтирано на блокиралия компресор.

Тема "Компресор за хладилник." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: