Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
iivanov - майстор
Пичове, писна ми от майстори!
Имам си една коса икра-малка, за домашна работа.Е, да ама тръгнах да вадя пари с нея.Ползвах я зверски с корда 2,4 , а предпоследния път взех 90 метра 2, 7.А по книжка е за двойка. :-D
В един момент при работа започна да глъхне на високи обороти.Тъй като хабер си нямам от машинки занесох я на майстора на местното МТД."Няма компресия-работата е на бутало със сегмент и евентуално цилиндър"-отсече.Е, не разбирам и приех.След ремонта обаче правеше същите мизерии и реших да взема нещата в свои ръце.По съвет на форумен колега :partyman: прегледах карбураторните уплътнения и подмених маркучите.Проблема остана.Забелязах , че преди да заглъхне машината увеличава обороти, като при обеднена смесПочесах се :?-и махнах бензиновия филтър.Проблемът се реши. :-D
Но пък започнах да се тормозя от повишени вибрации.
Мислех, че е от износен съединител (няма да ви го кажат при закупуване, но отвреме навреме го смазвайте), но при разглабянето на двигателя разбрах, че оста му има странично биене.Оказа се ,че предното(два са) лагерче халтави в леглото си.
Въпросът ми е, как и накъде да извадя оста, и въобще дали ще стане за ремонт, при евентуално разбито легло.
Поствам малко снимки на двигателя, на съединитля, който майстора е отвивал с"почукване" и инструмента, с който аз го свалям.

Прикачен файл

IMG_20140512_141000.jpg

Прикачен файл

IMG_20140512_141116.jpg

Прикачен файл

IMG_20140512_141201.jpg

Прикачен файл

IMG_20140512_141043.jpg

Прикачен файл

IMG_20140512_141352.jpg
koveslav - майстор
Сваляш цилиндъра,след това ще е възможно да извадиш биелата от коляновия вал(както си е с буталото).Едва тогава ще можеш да избиеш коляновия вал от лагерите в посока картера на двигателя.Ако има дебелина стената на лагерното легло-отиваш да разстържат леглото на лагера и да му набият стоманена втулка.Ако няма дебелина-тънко калайдисване външната гривна на лагера и вниматилно набиване в леглото.Ако има голяма засечка от износването,т.е. голямо вкопаване,може да пробваш вместо калая да набиеш центри в леглото. Но и двете неща са временно решение и просто отлагане на проблема.Сигурното решение е разстъргването.Успех.Този двигател ми прилича да е копиран от мини скутер Ямаха,не помня модела,но съм ремонтирал такъв.
Техническия проблем тук е,че този лагер не се маже и охлажда от горивната смес в картера,а явно е поставен пред семеринга и затова е капсулован.Топлинно е доста натоварен,а и оборотите са сериозни.Смени го,като новия който вземаш трябва да е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО с означения след номера 2RSC3.
Svetoslavoff1 - майстор
Извинявай, че малко извън темата, но откъде купуваш тези метражи корда? Имам електрическа и ползвам 2-ка, но намирам само малки опаковки по 15м.
iivanov - майстор
Нагрях картера и оста с лагерите излезе лесно."Леглото" е около 0, 1-0,2 мм.Месото на стената е 3 мм.Дали е достатъчно за втулка? И имайки в предвид различното топлинно разширение, дали ще държи? И в крайна сметка, дали филм от калай в/у леглото няма да свърши работа?Основата е алуминий, все пак...

пп В спецмагазините имат, обаче търси цена.Сега съм с корда 2,4 на хуск-от Шумен я вземах, че във Варна не ми харесаха офертите.

Прикачен файл

IMG_20140513_190835.jpg
vrangelov - специалист
Здравей, iivanov
Имаше ли разлика в работата на двигателя при по-дебела корда? Моята коса оригинално е с един размер корда, но й купих по-дебела, за да се къса по-малко уж. В магазина ми казаха, че по-дебелата корда пак ще се къса толкова, ти пишеш, че по-дебелата корда при теб може да е причина за ремонт на двигателя? Чак се чудя, дали да слагам от новата! :? Не че от старата нямам още!

Успех с ремонта!
iivanov - майстор
За късането-по малко се къса, но машинката се тормози при развъртане и при подрязване на кордата.За един размер отгоре не се усеща толкова, но както аз я метнах на 2,7... :-D
vrangelov - специалист
Щом с един размер нагоре не се усеща, ще пробвам. Аз съм на 2,7 и сега съм подготвил 3. Главата не позволява по-голям размер. :lol:
koveslav - майстор
iivanov написа:
Нагрях картера и оста с лагерите излезе лесно."Леглото" е около 0, 1-0,2 мм.Месото на стената е 3 мм.Дали е достатъчно за втулка?
Има и още един вариант,той е най-сигурния вариант,но ти трябва опитен аргончик и след това добър стругар.Сещаш ли се? Между другото доколкото виждам на снимката,другия лагер май има напластен алуминий по външната гривна.Обърни внимание и на него.И не рискувай да слагаш на толкова труднодостъпно място употребявания семеринг-хвърляй го и него.Тук,във форума имаме страшен спец по ВИГ!
Последна промяна от koveslav на вт май 13, 2014 10:10 pm, променено общо 1 път.
iivanov - майстор
koveslav написа:
Има и още един вариант,той е най-сигурния вариант,но ти трябва опитен аргончик и след това добър стругар.Сещаш ли се? ...И не рискувай да слагаш на толкова труднодостъпно място употребявания семеринг-хвърляй го и него.
[/quote]
Сещам се, ама от мойта камбанария не мога да разбера, кой е по-по-най.Виж наш'те форумни заварчици, как си ги мерят. :-D Относно семеринга-на стандарти като лагерите ли са?
koveslav - майстор
Камбанарията ти е в незавидна позиция,бих казал.Височко е.Май само аз не го "удрям на чувства",и не знам дали ще ти помогнат......Семерингите са стандартни,споко,спазвай всички размери и ще си ок.Забравих да ти кажа да бележиш буталото или биелата за посоката им,дано си го направил.Ако не си и не занаеш как да се оправиш,питай,ще ти кажа.Успех!

Тема "Да го вдигнем умрелия" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: