Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
zdravcho - специалист
Проблема е че понякога компресора не тръгва. Ток стига до него, но не тръгва. Не, не е кондензатора - сменен е. Всичко по ел частта е прегледано и изправно. Последно се съмнявах за термозащита на компресора. Като отворих външното тяло ми направи впечатление, че има тръби на които цвета не е оранжево-червен, а тъмно кафяво и черно. До колкото знам медта си променя така цвета при високи температури. А и също така има един кабел който се е опирал в тези тръби и е леко опърлен (друг въпрос е какво прави там). Та въпроса ми е нормално ли е тези тръби да загряват толкова много? Ако не, каква може да е причината? Мисля, че в повечето случаи когато компресора не тръгва е след режим размразяване. И го прави само зимата при отопление. Лятото на охлаждане не съм забелязал аномалии.
Прикачен файл:
DSC_001.JPG
Прикачен файл:
DSC_002.JPG
Прикачен файл:
DSC_003.jpg
DMN - майстор
Може би ще е добре, за тези, които ще се опитат да ти помогнат да споменеш и модела на климатика.
:partyman:
hidrazin - майстор
нед фев 23, 2020 9:34 pmzdravcho написа:
Всичко по ел частта е прегледано и изправно.
Аха... И кое по-точно? Кондензатора? Добре ама не е от него.
нед фев 23, 2020 10:57 pmDMN написа:
Може би ще е добре, за тези, които ще се опитат да ти помогнат да споменеш и модела на климатика.
Едва ли има нужда. Най-обикновено дърво - някой сплит.
Ама няма лошо да го напише. Някои от тях си имат вродени и стандартни болежки.
:partyman:
zdravcho - специалист
пон фев 24, 2020 12:02 amhidrazin написа:
нед фев 23, 2020 9:34 pmzdravcho написа:
Всичко по ел частта е прегледано и изправно.
Аха... И кое по-точно? Кондензатора? Добре ама не е от него.
нед фев 23, 2020 10:57 pmDMN написа:
Може би ще е добре, за тези, които ще се опитат да ти помогнат да споменеш и модела на климатика.
Едва ли има нужда. Най-обикновено дърво - някой сплит.
Ама няма лошо да го напише. Някои от тях си имат вродени и стандартни болежки.
:partyman:
Да хидразине, точно така не е супер-дупер-хипер-турбо-мега японски инвертор на 110V с трансформатор. Най-обикновен тъп сплит, някакво Gree на 15г. Ама толкова тъп и елементарен, че във външното тяло няма никаква електроника. Даже един температурен сензор не са сложили. Та не знам кое ти е толкова сложно в схемата за захранване на един асинхонен двигател - кондензатор, пусков контактор, малко кабели и кабелни обувки. От всичко изброено - всичко е изправно. Няма нагорели кабели, хлабави връзки, кондензатора е сменен. Както казах контактора щрака и има фаза към компресора. Е ми понякога, поради някаква причина компресора не тръгва. Както е така под напрежение преседява 5-10 мин.(вероятно охлаждане) и тогава тръгва. Редовните пледоарии, че това дърво не е климатик и че трябва да е супер-хипер инвертор не ми се четат (просто съм ги чел многократно). Преди 15г. такова е било положението, такъв климатик е сложен! За 15г. въпросното "дърво" си охлажда и топли предоволно. Не е създавало никакви проблеми, освен смяна на кондензатора на компресора, което си го броя за консуматив. Зададох конкретен въпрос, по-скоро теоретичен - нормално ли е въпросните тръби да загряват толкова много(а покрай тях и самия компресор), и ако не, каква може да е причината?

Хидразине, извинявам се че ти наруших душевния мир и спокойствие с тоя въпрос. Някой ден ако минавам през прокълнатия град ще се обадя да почерпя за компенсация. :partyman:
DMN - майстор
Моят съвет е да попиташ в този форум, там може би ще получиш повече информация :) :
https://forum.setcombg.com/
hidrazin - майстор
Това че ходи фаза все още нищо не означава. Ами нула ходи ли? А да измериш ток с клещите?
Провери ли какво се случва с кликсона (външната термозащита на компресора)?
Възможни причини да не тръгва компресора ако си сигурен че му се подава напрежение на външното тяло:
-лоши ел. връзки
-кликсон
-кондензатор (по твои думи го изключваме)
-вътрешна термозащита в компресора
-самия компресор (задрал, блокирал, лагери, намотки...)
Да, повечето компресори освен външна имат и вътрешна термозащита.
Затова когато не тръгва можеше да провериш дали имаш верига между всичките три извода на компресора - дали не изключва вътрешната защита.
За да елиминираш повечето възможни причини когато не ще да тръгне му подай захранване директно на компресора - за кратко време.
НОООО... Стопената изолация не вещае добро - ако е стопена от прегряване на тръбите.
Температурата на изхода на компресора не би трябвало да се качва над 80-90-100 градуса (според случая...)
Още по-ниска е когато влиза в топлообменника и прогресивно намалява към изхода му.
Но в никоя част не би трябвало да е толкова висока че да стопи изолацията на кабел.
Дърветата (и хич не ми се цупи) прегряват при намалено количество фреон и колкото по-малко фреон, толкова повече.
Това автоматично навежда на мисълта за неподдържан климатик - липса на фреон - опечен компресор.
По тази причина дърветата си искат точното количество фреон за да работят и нямат проблеми.
При "супер-хипер инвертор" щеше отдавна да е дал грешка като ти спаси компресора и минеш само с едно зареждане.
Те си имат достатъчно датчици за да разберат какво се случва а не кат тва нещо дори без един във външното тяло.
А за тези 15 години си надплатил като "ток" за един нов инверторен Дайкин, Тошиба ... Поне за един.
(схемата естествено е примерна)

Прикачен файл:
kondicioner_electro_shema.png
kondicioner_electro_shema.png (44.68 KиБ) Видяна 3410 пъти

пон фев 24, 2020 3:43 amzdravcho написа:
Хидразине, извинявам се че ти наруших душевния мир и спокойствие с тоя въпрос. Някой ден ако минавам през прокълнатия град ще се обадя да почерпя за компенсация. :partyman:
Чак пък прокълнат... :-D Ама кат минеш задължително се обади. Аз ще почерпя с прокълната водка... :lol:

:partyman:
zdravcho - специалист
пон фев 24, 2020 12:16 pmhidrazin написа:

Чак пък прокълнат... :-D Ама кат минеш задължително се обади. Аз ще почерпя с прокълната водка... :lol:

:partyman:
Eми намират се разни древни гробници, за това, не заради нещо друго :-D

Когато го отварях имаше свързаност между трите извода на компресора. Въпроса е, че проблема за сега се проявява сравнително рядко и го забелязвам вечер когато се прибера след работа, ако се прояви. Но в 8-9ч. вечерта по тъмно не ми се рови поради някои причини. Ноо ще помисля по въпроса. Колкото до поддръжката - гледан е. И външното тяло мия веднъж годишно, че е доста запрашено от улицата. Един познат виках няколко пъти да му мери налягането на фреона - каза че е в норми и, че ако намалее зимата няма топли добре (а той си топли), а на охлаждане ще замръзва вътрешния топлообменник, което също не се случва. Ако проблема е от самия компресор намотки, лагери, лоши ел. връзки... фреон, нямаше да се проявява сезонно - само зимата на отопление. Не знам до колко е възможно, но се чудя дали може четирипътния вентил да не работи нормално и да не насочва правилно фреона и от там и прегряването на тръбите :? Е в този случай умният климатик щеше да каже че нещо не му е тамъндън...
Колкото до тока, не съм съвсем убеден, но може и да се съглася с нужните доводи. А и имам някои въпроси за супер-хипер инверторите. Тук, та и някой друг да се ограмоти покрай мен или на лични, ако ти се обяснява :)
hidrazin - майстор
Мислих си за четирипътника но едва ли. Четирипътниците масово нормалното им положение е режим на охлаждане.
За да минат на отопление им се подава захранване на бобината.
Ако след дефрост мине на отопление и блокира четирипътника, просто климатика ще остане в режим на охлаждане.
Нито ще му спира компресора, нито ще прегрява и още по-малко ще топи изолация кабели.
Все пак не пречи да провериш в конкретния момент дали има напрежение на четирипътника.
Може и при изключен климатик да го прещракаш няколко пъти с подаване на напрежение.
Но първото което трябва да проверих е тока с клещите когато направи магарията.
.....
Колкото до тока - айде да е някой друг път. Пък и има много изписано.
Виж за Hyper Inverter съм донякъде съгласен че е по-скоро търговка търговска реклама.
Така наричат климатиците с COP 4,5 и нагоре и за мен не означава нищо друго.
:partyman:
zdravcho - специалист
пон фев 24, 2020 2:44 pmhidrazin написа:
Виж за Hyper Inverter съм донякъде съгласен че е по-скоро търговка търговска реклама.
Така наричат климатиците с COP 4,5 и нагоре и за мен не означава нищо друго.
:partyman:
Както се казва от половин дума те разбрах. Няма какво да го коментираме. Колкото до четирипътника - да блокира в някакво междинно положение :? Нооо той мача вече е свирен, защото ремонта от тук нататък едва ли ли ще е под 80-100лв. и не си заслужава да се инвестират пари в машината. Така че да изкара полувремето с отоплението и в пенсия.
hidrazin - майстор
ср фев 26, 2020 7:38 pmzdravcho написа:
Както се казва от половин дума те разбрах. Няма какво да го коментираме. Колкото до четирипътника - да блокира в някакво междинно положение :? Нооо той мача вече е свирен, защото ремонта от тук нататък едва ли ли ще е под 80-100лв. и не си заслужава да се инвестират пари в машината.
За четирипътнка не знам дали може да направи нещо такова. Поне при мен не се е случвало.
Демек искаш да кажеш да спре циркулацията на фреон? Тогава би трябвало да го хванеш по големия ток в този момент.
Пък и дори на звук би трябвало да усетиш че се товари компресора.
Другото е да подпушва капилярка на отопление ама от време на време? :?
Относно инвестицията в машината - тя още в началото е била неуместна... :-D
:partyman:

Тема "Проблемче с климатик" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: