• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
Jack52 - специалист
Здравейте,

Искам да сваля ремъчната шайба. Мисля, че трябва да се свали първо тази малката шайба(поправете ме ако греша), но нещо заяжда - как точно се сваля?!
Прикачен файл:
MB 5.JPG
MB 5.JPG (20.2 KиБ) Видяна 5973 пъти
teon - специалист
...това е зегерка...използвай зегер клещи за да я РАЗТВОРИШ и извадиш от вала...ако нямаш,може и без тях, ма е по-трудно...
https://www.google.bg/search?q=%D0%B7%D ... d=0CB4QsAQ
Jack52 - специалист
Зегерката съм я свалил, говоря за другата шайба, която се придържа с трите болта.
hidrazin - майстор
Ми вземи да ги развиеш тези болтове де.
:partyman:
kr1100 - майстор
по спомени от преди 15-16 г май това беше само капачка .
Малката и голямата шайба са 1 отливка. На остта има шпонка.Ремъчните шайби се набиват на остта и шпонката.
Пръсни остта с ВД и през трупче почуквай от вътрешната страна на голямата шайба в посока избиване .Почукването равномерно по диаметъра на 4-6 места. Може да има ръжда по остта и да се е заклинила.
След като ще я сваляш -смени и лагерите и семерингите. Въпреки ,че маслото е гъсто от семерингите избива по малко масло. Масло + прах изяжда и остта и семерингите.
teon - специалист
Jack52 написа:
Зегерката съм я свалил, говоря за другата шайба, която се придържа с трите болта
...щом си я свалил ползвай скоба за вадене на лагери...преди това може да фъснеш малко с ВД40...в момента не е при мен,но съм го разглобявал два пъти тоя възел/шпонково съединение/ и имам спомен,че на вала е набита желязна шайба към която чрез тези три болта е захваната алуминиевата...при мен излезе без скоба...по какъв повод правиш демонтажа?...
Jack52 - специалист
teon написа:
...щом си я свалил ползвай скоба за вадене на лагери...преди това може да фъснеш малко с ВД40...в момента не е при мен,но съм го разглобявал два пъти тоя възел/шпонково съединение/ и имам спомен,че на вала е набита желязна шайба към която чрез тези три болта е захваната алуминиевата...при мен излезе без скоба...по какъв повод правиш демонтажа?...
Да, точно тази желязната шайба имам впредвид. Предполагам,че трябва първо нея да махна за да излезе голямото със шпонката. Освен със скоба с друго може ли да се извади? Смазъл съм го с тънко масло. Леко мърда напред назад, но явно шпонката го държи и не излиза. Като го чукам отзад да не вземе да се повреди нещо:)
Ще слагам друго колело, затова го свалям.
kr1100 - майстор
ако е по-голяма ремъчна шайба - такава се нанизва на по-малкото колело и се закрепва за 4 -те отвора с резба.Аз съм ги увеличил на 8 .Новото ми ремъчно колело е някъде към 400 мм /правил съм го 1993г./ и се използва ремък с 1550 мм дължина. Използва се с големия размер железни колела и плуг, култиватор, браздир,картофовадач за да не бягаш подир :mrgreen: МТлб то
Jack52 - специалист
Не, мисля да слагам верижно колело... Някакви препоръки?!
kr1100 - майстор
Jack52 написа:
Някакви препоръки?!
Лагера от страната на тази ремъчна шайба.Разбива се при по-дълга употреба и шайбата има луфт.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Тема "Мотокултиватор Болгар" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: