Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
mladkal - майстор
Здравейте колеги съфорумци!

Отново се сблъсквам с проблем, на който не мога да открия адекватно решение. Именно за това се обръщам към вас.
Става въпрос за гаражна врата -ламелна.
Някой от вас, приятели, колеги, има ли опит!? Занимавал ли се е!?

Днес от много навиване и развиване на пружини не ми останаха ръце, сили и време да направя снимки. Утре ще онагледя със снимков материал.
Благодаря за вниманието и се извинявам, че малко в аванс, ама...
Утре снимам и качвам!!
mladkal - майстор
Днес си останах на топло и меко у дома! Нямаше с кого да развия ламелната (ролетна) врата, за да направя ясни и детайлни снимки на барабани, пружини и т.н.

За сметка на това пък колегата ни xios се свърза с мен по скайп и човека си направи труда да ми обясни доста неща. Именно за това тук е момента да му благодаря!
Вратата сама по себе си към настоящия момент е още неработеща (принудително навита в отворено положение)
Прикачам снимки, които колегата ми изпрати. За да разберете за какъв тип врата става въпрос.

ПРОБЛЕМА Е: (вече съм убеден) Настройката на пружините в барабана. На нашата врата 3/3 метра те са два барабана равно остояващи от централната планетарна редукция на задвижващия мотор.

Всякакви насоки за регулажа на пружините, тяхното натягане и нужни приспособления са добре дошли.

Прикачен файл

vrata_1.jpg

Прикачен файл

vrata_2.jpg В нашия случай е само 1 барабан от едната страна на задвижващия механизъм -мотор.
puh4 - специалист
1-махаш болта сварзващ щората с мотора
2-пробваш дали се отваря до горе с нормално човешко усилие,ако тегли ги отхлабваш при пропадане натягаш.
натягането и разхлабването става с две шини и да внимаваш защото изтарвеш ли ролката може яко да де пореже или да те фрасне.
и най-важно, ако разхлабваш пружините преди да варнеш болта за мотора провери дали се отваря до горе, защото ще натрошиш пружините.
ps сорри за лошия ми език позабравил сам го
mladkal - майстор
Най-напред, в началото, искам да благодаря на колегата Xios, който взе присърце проблема ми и указа доста голяма помощ. Колега, Благодаря ти!
Не на второ място искам да благодаря на непознатия госодин Х от водеща пловдивска фирма (няма да я назова, за да не се счете за неправоремрна реклама), който бе тъй любезен и добронемерен - изпрати ни нужните части: барабани, пружини.

Вратата (ролетна, а не крило или секционна или ротационна) е гаражна. Тя е обща за блока, в който живея. Експлроатирана е около 7 години и в едни момент се пре..а! Тук се наложи да приложим своите технически умения и сръчности.
Проблема на самата врата бе такъв, че не работеше. Това се дължеше на следните няколко фактора: 1. Скъсана пружина на един от барабаните (виж снимките приложени към поста) 2. Пластмасови водачи на ламелите -озносени и закачащи във водещите и направляващи улей (релси) -(ще приложа снимка в по-следващ етап) 3. Почти прерязана основна ос (носеща тръба -на снимките си вижда къде съм правил заварка, за да възстановя тръбата -основна ос)
Идеята на "барабана" е не само да води правлиното навиване на ламелите от ролетката. В самите "барабани" има пружина с дължина, която е според h на ролетката (вратата) Тези пружини в затворено положение на вратата са натегнати и когато вратата се вдига (от двигателя) те (пружините) спомагат да компенсират тежестта на самите ламели.
Единият край на пружината (последващо навита в барабана) е с отвор, и се захваща посредством болт във водещата-основна ос ( в повечето случай тръба ф48/3 ммм дебела), а външният край е ясно видим на приложените снимки.
След като пружината е навита вътре в барабана започва интересното - натягането й. Това е един енергоемък и тънък момент. За целта стигнах до извода, че е нужно да се направи приспособление -габел. Представлява лост с две тънки издадени осички, които се заклинят в "технлогичните отвори" (отбелязани на снимките) Обещавам, че ще снимам и тях и ще ви ги покажа. Принципа е подобен, почти същият, като ключа за ъглошрайф.
За да е всичко наред и вратата да се отваря и затваря с лекота; да не се тормози мотора (250ватов) :
- пружините в двата барабана са натегнати с по пет оборота, а чак след това барабаните са захванит посредством планките за крайния (най-горен ламел на вратата)
- всички разбити пластмасови водачи са елеменирани
-водещите канали (релси) са изчистени и скрепителните елементи надлежно навити, така че да не пречат глави на болтове и т.н. на самите ламели и тяхното преплъзване.
-гресиране на ротора и водещи "релси"
-смазване на навитата пружина в барабана посредством аерозолна смазка
-особенно внимание трябва да се обърне на жилото, което освобождава съединителя на двигателя. То не трябва да е претиснато, прегънато, пречупено и т.н. с оглед на това да изпълнява свободно и на пълно своите функци...
-при ремонта на врата от такъв тип е много важно да се не се размества положението на двигателя, както и неговите крайни изключватели. Впротивен случай може да се "вкарате в неприятен филм"
Ако имате някакви въпроси и неясноти, желаниие за последваща информация можете да пишете тук, както и на координатите от пдписа ми.
Поздрави
Младен

Прикачен файл

krayni izkliuchvateli.jpg
krayni izkliuchvateli.jpg (72.25 KиБ) Видяна 10311 пъти

Прикачен файл

dvigatel.jpg
dvigatel.jpg (77.05 KиБ) Видяна 10311 пъти

Прикачен файл

baraban otvori.jpg
baraban otvori.jpg (74.78 KиБ) Видяна 10311 пъти
puh4 - специалист
лек савет:
ако се наложи пак да притягаж или отхлабваш, не ползвай тоя инструмент а две шини
zuk - напреднал
Здравейте,

имаме такава врата, за сега действаща. Но издава неприятен звук/стърже метал-метал. Ламелите стоят наклонени, не хоризонтално. Предполагам, че има счупена пружина. Моля за насоки относно монтаж/демонтаж на пружината, как да избера същата и от къде да я купя?

Прикачен файл

vrata1.jpg
vrata1.jpg (85.54 KиБ) Видяна 7017 пъти
zuk - напреднал
Моля за мнение - как да разбера има ли счупена пружина и коя е?
zuk написа:
Моля за мнение - как да разбера има ли счупена пружина и коя е?
съб фев 26, 2011 11:48 pmmladkal написа:
Здравейте колеги съфорумци!

Отново се сблъсквам с проблем, на който не мога да открия адекватно решение. Именно за това се обръщам към вас.
Става въпрос за гаражна врата -ламелна.
Някой от вас, приятели, колеги, има ли опит!? Занимавал ли се е!?

Днес от много навиване и развиване на пружини не ми останаха ръце, сили и време да направя снимки. Утре ще онагледя със снимков материал.
Благодаря за вниманието и се извинявам, че малко в аванс, ама...
Утре снимам и качвам!!
Виш ако е наклонена и като отвориш капака ако се движи барабана тя е

Тема "Ролетна врата гаражна." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: