Връзката между 2 свята
Mitashki_MM - специалист
Добро утро майстори - трябва да положа 7м2 варовикови плочи (30х60х2см) в коридора и ми възникнаха няколко въпроса. Основата е циментова замазка - общо взето здрава (има само един участък ~0,2м2 пред вратата на пералното дето кънти на кухо), сравнително равна, въпреки че си има локални малки (под 0.05м2) вълни до към 5мм. Крайното ниво, което гоня ми го подава едно стъпало в единия край та според него средния слой лепило под плочите ще трябва да дойде към 12-13мм (8мм min където е най високо и 18мм max където е леко пропаднало). Та чуденките ми са:
1. Правилно ли съм се насочил към изравняване с по-дебел слой лепило или по-удачно ще е да се пробвам да надигна 8-9мм с една саморазливна замазка (не съм правил досега и резултата може да дойде плачевен) и после да си лепя плочите на гребен на тънко?
2. Това кънтящото на кухо задължително ли е да се кърти и замазва наново?
3. От лепилата за дебелослойно лепене на камък засега клоня към Baumit Флекс Мрамор, гледам, че и Rofix AG670 и Mapei Keraflex Maxi S1 би следвало да вършат работа, както и някакво Teraflex Gold (малко подозрително универсално му седи описанието). Вебер и Церезит не видях да имат лепила за дебелослойно нанасяне.
4. Самото лепене когато трябва да стане дебел слой как става - с двоен гребен на под и плочка с най-едрите зъби и успоредно?
5. Самите варовикови плочи ми направи впечатление докато ги почиствах, че пият вода почти като дунапрен. Трябва ли да ги импрегнирам предварително отдолу за да не издърпат скоростно водата от лепилото или тоя клас лепила са си предвидени за това?
6. Система за подравняване дето да става за 2см дебели плочки си намерих след бая обикаляне с едни малко странни подложки, 1.5мм, онлайн си намерих и 1мм, за каквито клинове имам.
7. За рязането на парчетата по края - пробвах няколко варианта - с ъглошлайф и циркуляр за плочки Ф115мм - пълен ужас, страшен прахоляк, трудно се държи права линия и от ръба се откъртват парчета по 0.5-1см. Най-прав и относително чист срез докарах с едно микроциркулярче с дискче 85мм и вход за прахосмукачка. Неприятното е, че става доста бавно и трябва да правя среза на 2 пъти. Някой ако знае друг метод за дето да не включва професионални машини за хиляди левове ще съм благодарен да сподели.
8. За фугирането - има ли нещо по-специално дето да се внимава предвид, че варовика ще дръпне водата доста по-бързо от плътните плочки и гранитогрес? Някой от опит ако е установил кой точно фугин се слива по цвят с нашенския врачански варовик, че нещата в магазина чето изглеждат по един начин а после у дома по друг.
Благодаря предварително!
chapara - майстор


Не е реклама, а онагледяване на отговор.
mrsch66 - специалист
С саморазливната при разходна норма 1,5-1,7 кг на метър за всеки мм ще ти стъпи доста повече от лепилото. :-D
Mitashki_MM - специалист
Абе какво да кажа - при цена на Баумит Флекс Мрамор към 36-37лв или този Вебер Кол Трас F609 дето chapara го показа към 45лв/торба не съм сигурен, че лепилния вариант ще е по-евтин от саморазливната. Нещото, което ме притеснява при нея е, че трябва от първи път да я направя бързо и качествено и остават опасения да не се отлепи от пода, напука и пр. докато с лепилото фактически си спестявам една процедура и мога да карам на етапи и поправавям в движение грешките.
mrsch66 - специалист
То и при саморазливните има разлика има такива дето цял ден да я търкаляш няма да стане равна и такива дето се вика да ритнеш кофата и е готова ама и цената и винаги е била поскъпа от лепилото.
chapara - майстор
Ама само тримата си бърборим тук, та да ви питам, знаете ли как се лепи по каменарски метод, най ефтинко е. Понеже циклите за 100кинта разлика си мисля много неща като протести и др.
gecata1059 - специалист
За да не пие влага предварително ги мини на гърба тънко с лепило. Като шпакловка, че има опасност да напие много и ще се оцвети на лицето.
За фугин зависи от цвета на варовика. За по бял Жасмин на Боро.
chapara - майстор
пет май 16, 2025 8:40 amgecata1059 написа:
За да не пие влага предварително ги мини на гърба тънко с лепило. Като шпакловка, че има опасност да напие много и ще се оцвети на лицето.
За фугин зависи от цвета на варовика. За по бял Жасмин на Боро.
Нали знаеш че има значение лепилото, но дори е по добре с хидроизолация на циментва основа. За този ефект никой обаче не пита😉 По лесно е да се импрегнира основата след като пода е готов. Същевременно камъка винаги се е лепил на земновлажна прясна замазка и циментово мляко от някой и друг век, но на кого му пука. Иначе лепилото било скъпо. Ами да така е😉
gecata1059 - специалист
Моят опит е с лепило на Ангро зеленото.
Лепих плочи 1 см. на крива стена в гаража и на дебел слой лепило. Имаше оцветяване от просмукнане. След тънко шпакловане на гърба ефекта беше осезаем.
За лепене на пода съм гледал много клипове с азатци , лепящи на земновлажно с циментово мляко. Отхвърляха много квадрати на веднъж.👍

Тема "Врачански камък на под - дебело лепене?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: