• 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 103
Всичко за този вид строителство.
kaktys - напреднал
И какво,ще си направя къща с двор,цветенца,огнище или нещо от този род и ще трябва да влизам през наилонов ръкав за да не изпусна случаино топлия въздух :-D :-D
estqwerty - специалист
чак през ръкав не :) трябва просто малко внимание към детайла.
да се помисли преди да се почне да се строи, а не да махаме 4творките, вар, цимент 6 санта фибранче и готово и после да ревем че се плаща много ток, и климатика ми не топли и подобни ...
аз открих идеята за пасивното строителство точно така - проверих с какво се топлят и с ужас установих че не се топлят с нищо...

това за аспиратора го гледах в туба - слагат филтър с въглен и пускат въздуха обратно в кухнята вече без мирис. от там си поема вече стандартната вентилация. остава проблема с многото влага от готвенето.
stivemaster - майстор
Браво на колегата Bulhomes2 затова че се е справил сега ще претърся форума да видим какво е споделил по този повод.Това разбира се означава че почти всяка разполагаща със собствена техника фирма в ОВК бизнеса би могла да се справи с такъв с ефективност по голяма от 80%. Ето такава ми се иска да е ролята на форумите особено на този да водят в крайна сметка до информиране да дават правилния пример какво може да се направи с желание дори и човек да го прави сам или в домашни условия.

Браво и на Антон които постепенно ви разкрива подробностите ,по които не можем да имаме различия и скоро може да достигне до етап при който по радикалните предлаганите от мен мерки за компенсиране на широкоостъклената южна фасада или нетваряемата дограма обаче с U< 0.6 w/m2K ,активния рекуператор или стената от чист стиропор с обшивки от негорим материал от двете страни (технология по евтина от повечето други ,както и възможна за изпълнение почти от всеки самостоятелно) ще изглеждат не толкова радикални.

Освен нещата казани дотук в темата искам да поставя и една друга насока на размисъл .В тази насока знам че почти никой не мисли ,а тя е основополагаща в контекста на идеята за енергоефективна къща.Насоката е повишаване на ефективността при използване на жилищното пространство както и ергономичността му.Какво имам предвид ,Според всеки японец нашите жилища са решени само хоризонтално не и вертикално с робуване на стереотипи от миналото и народопсихологията ни .
Нека всеки прецени за себе си какви са те в неговия частен случай ,за пример само ще дам изграждането на гараж в близкото минало , който ще служи само и единствено да приютява семейния Москвич Алеко ,не например като работилница или друго.
Помислете за ползата от тази застроена площ.
yhv - специалист
AntonBM написа:
Кога е правен проекта?
В края на 2009. Забеляза ли, че стойностите на печалбите са по големи от тези на загубите?
И каква е тази формула с която изчисляват мощността? И тя ми е непонятна.

Относно вентилацията имам една тръба заровена на 2.2 метра в началото и след 10 метра излиза на нула. Тръбата е 110мм. пуснах я паралелно на тази която е за мръсната вода 160 и отива към пречиствателната станция. Проблем ли е тази тръба да се използва като входяща на въздушния поток. А и казано честно не знам до колко пречиствателната ще мирише, но от фирмата производител твърдят че не миришат, а и аз съм ходил на доста техни обекти действително ако всичко е наред пречиствателните не отделят метан и не миришат. Отклоних се от темата. Та мисълта ми е дали дебелостенна ПВЦ тръба 110 мм. дълга 15 метра е достатъчна за да темперира въздуха? А относно въздуховодите се чудя дали да не използвам керамичните комини тела, които подготвих в случай, че къщата не се получи нискоенергийна и сложа по една печка във всяка стая.
bulhomes2 - майстор
Признавам, че със зор изчетох цялата тема наведнъж, за да не се изкажа неподготвен.

Стивмастер, в подписа ми съм обяснил това, което направих. И видеото е там. В момента правя още 2 по-малки модела да видя какво ще покажат. В началото на темата някой беше дал линк с някакви безумни цени на вентилация с рекуператор. Плюс това съм сигурен, че с показания топлообменник е изключено да постигнат резултатите, които са посочили. Убеден съм, че и модела от сайта ми, с неободимите вентилатори, въздуховоди и клапи едва ли ще мине цената на марков климатик, или иначе казано ще е под 1500 лв. Скъп и незадължителен елемент според мен е системата за размразяване на конденза. Също скъпи и незадължителни са датчиците за качеството на въздуха. Според мен от такива има смисъл само за помещения в които се пуши. В спалните би могло да се настрои вентилацията на ниво "лек повей :lol: ". Признавам, че не съм чел подробно изискванията за вентилация, но съм ги срещал някъде преди години. Смътно си спомням, че бях изумен от нормата за неколкократно обменяне на целия въздух за час. При условие, че в 95% от жилищата ни сега обмяната на въздуха най-вероятно е 0,001 пъти на час.

Ако на някой му е интересно ще ми е прятно да обсъдим виждането ми за системата за размразяване на конденза.

Фло, вече няколко пъти те питам и още не си ми отговорил. Как и къде се поставя разтвора или лепилото при зидане на обикновена четворка с вертикални кухини? Не казвам, че не може - не мога да си го представя как става. Поротерма е ясен, говорим за обикновена четворка.
Фло - специалист
bulhomes2 написа:
Фло, вече няколко пъти те питам и още не си ми отговорил. Как и къде се поставя разтвора или лепилото при зидане на обикновена четворка с вертикални кухини? Не казвам, че не може - не мога да си го представя как става. Поротерма е ясен, говорим за обикновена четворка.
Извинявай, не съм забелязал! Ти си по-печен в сърфирането из нета от мен и може да откриеш и разгледаш клипчета за зидарии. Работи се с триъгълна мистрия по периферията отвътре и отвън на долния ред,нанасяне с изтегляне,мазване на гръбчето и залепяне с приплъзване към предходната по вертикала.С гумен чук се подравнява по канапа.Пробвай!
VLADO66 - майстор
С интерес /а и сигурно не само аз/ ще следя темата когато навлезе в дебрите на икономическите анализи.Хубаво е да преместите темата в раздел "къщи".
stivemaster - майстор
Да бе колега bulhomes2 ама кой да погледне ти си го сложил ама аз чак сега ще го видях.Въпреки това искам да ти обърна внимание, изискването за обмен на въздуха не е измислено в България ,а сравнението със сегашното дередже може само да ни натъжава.Иначе затова че си се хванал изобщо и си постигнал такъв резултат искам още един път да те поздравя.
И ако мога вместо ФЛО да обясня за тухлите ,да не оставате с впечатление че само той държи на това ,ще го направя така - нищо не е толкова лесно колкото изглежда и ако трябва да се научи някой да зида се исзисква определена сръчност .Това как се нанася материала не може да се обясни с текст а трябва да се види.От друга страна ако за Поротерм ти е ясно не би трябвало да имаш проблеми с каквато и да е тухла.
bulhomes2 - майстор
Фло написа:
...Пробвай!
:lol: :lol: :lol: Пробвал съм легнали да зидам и не ми се получава, камо ли тия. Просто ми беше интересно да знам как става. Поротерма е ясен, защото са му малки кухините и положения върху тях разтвор си остава отгоре.
Понеже темата е за пасивна къща - този начин на зидане допринася ли за повишаване на топлоизоизолационните качества на зида?
AntonBM - специалист
yhv, това е част Топлотехническа ефективност съставена по методиката важеща от декември 2004 до края на 2009 г. Не е смятана по пълната методика, а по едно съкратено приложение 5 (вече е отменено), в което си пишеше, че се ползва само за фаза „Идеен проект”. Ако греша трябва да е над 15-20 листа, но по-вероятно е тя да е 8-10 листа. Виж и мерните единици W/K. Това са коефициенти на топлинни загуби и печалби, които после се умножават по DD денградуси по едни обобщени формули. Само, че дори и по това съкратено приложение Слънчевите печалби и вътрешните топлинни източници не се смятат в тази мерна единица W/K, понеже те не са свързани с денградусите.
Денградусите са температурната разлика вън/вътре умножена по времето, за което е тази разлика. Слънчевите печалби са лъчение проникнало през стъклата и не е свързано с температурната разлика, а вътрешните печалби са от осветление, уреди и хора, които също не се влияят от температурната разлика вън/вътре. Тази сметка силно ме съмнява да е вярна и при всички положения от нея не можеш да си извадиш данните за попълване на „Енергиен паспорт”, който ще ти трябва за получаване на Акт 16. Иначе крайният резултат е сравнително правдив за къща изолирана с поне 5 cm EPS. Горе долу в този диапазон се получават крайните резултати по тази методика, но това е само енергията необходима за отопление, вентилация и топла вода. Съмнява ме малко вентилацията. Но това са подробности. Така или иначе тази сметка е много бедна. Видял си моите – те са по пълната методика и се смята за всеки месец, а не е по обобщени формули за годишен баланс, както е твоята. Преди 2009 не се правеше проверка на тези изчисления (сега е задължителна) и много колеги ги претупваха по тази съкратена методика.
Относно твоята дебелостенна PVC тръба тръгваща от кота -2.20 и излизаща на 0 с дължина 10 м. Все някаква работа ще свърши, въпреки че, за да има ефект е по-добре е цялата да си е по-дълбоко. Притеснява ме това, че свеж ще се взема в близост до септична шахта. Може и да не мириши, но те вирусите и бактериите не са от най-миризливите, а ние тях с филтри не можем да ги хванем, дори и с ХЕПА-филтри с EU над 14 се хващат само прашинките, на които те се пренасят. По-добре не я ползвай.
Тази подземна тръба е полезна екстра, която много намалява енергията необходима за отопление и охлаждане, но ако няма възможност да се сложи такава може и без нея да се постигне пасивност. Просто в случая след рекуператора ще е се монтира малко по-мощен топлообменик, който да дообработва въздуха. Има и други варианти за ползване на „безплатна” топлина. Топлина от слънчев колектор съхранявана в буфер, отпадъчна топлина от канализацията (при къпане се изхвърля много топлина) и др.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 103

Тема "Пасивна къща? Има ли почва у нас?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: