• 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 34
Всичко за този вид строителство.
Tsilkov - майстор
За да дам точен аргумент трябва да изчислявам на WuFi(нещо което не умея понеже не ми се налага), но то това е стандартно решение прилагано многокартно в стените така че мисля че няма защо изобщо да се спори по въпроси на които практиката отдаван е дала отговор. Идеята е че когато има пласт (не повече от 1/3) незащитена вата към интериора той е достатъчно топъл за да няма условия за конденз или ако се появи да не направи никаква пакост. Естествено тук изключваме баните или подобни помещения с висока влажност.
На стените е препоръчително дори да се прави така понеже по тях има много ел. и ВиК инсталация. Ако за всеки кабел/конзола/разпределителна кутия дупчиш пароизоалцията и облепяш лепенката става :проба: Затова обикновенно при стени се прави 15-20 см. стена с вата и нсоещи дъски, след това отвътре се слага пароизолация и отвътре още един пласт 5-10 см. вата между носачи (най-често направо метални) от където да имне ел. и ВиК инсталациите.
BLUEPUPIL - майстор
Tsilkov написа:
Идеята е че когато има пласт (не повече от 1/3) незащитена вата към интериора той е достатъчно топъл за да няма условия за конденз или ако се появи да не направи никаква пакост. Естествено тук изключваме баните или подобни помещения с висока влажност.
Идеята 1/3 от ватата на тавана да се ползва за прекарване на кабели и др. подобни със съответните изводи, без да се перфорира паропреградата има резон. Обаче лично аз бих предпочел парата от помещенията да не навлиза дори и в 1/3 от ватата , въпреки че точката на конденз е извън тази зона.
Tsilkov написа:
На стените е препоръчително дори да се прави така понеже по тях има много ел. и ВиК инсталация. Ако за всеки кабел/конзола/разпределителна кутия дупчиш пароизоалцията и облепяш лепенката става :проба: Затова обикновенно при стени се прави 15-20 см. стена с вата и нсоещи дъски, след това отвътре се слага пароизолация и отвътре още един пласт 5-10 см. вата между носачи (най-често направо метални) от където да имне ел. и ВиК инсталациите.
Слагате си изолацията отвън, дупчите си стените колкото пожелаете и най-важното, запазвате термичната маса (акумулиращата способност) на стените.
Tsilkov - майстор
BLUEPUPIL написа:
Обаче лично аз бих предпочел парата от помещенията да не навлиза дори и в 1/3 от ватата , въпреки че точката на конденз е извън тази зона.
Е то на чужд гръб (финансов) и сто тояги са малко :lol:
BLUEPUPIL написа:
запазвате термичната маса (акумулиращата способност) на стените.
Че те дървено-скелетните стени/покрив нямат термична маса.
Фитилчо - майстор
Така ли е правилно:

гипсокартон
пароНЕпропусклива
вата 5 см от меката
метална конструкция
кофражни дъски
стиропор 10 см
мазилка


:?

Или да променям нещо?
Tsilkov - майстор
Това предполагам е стена защото има мазилка? Като пластове звучи правилно ама между металната нямаш ли изолация и 5 см вата на какво се държат? На кофражни дъски според мен ще се озориш да лепиш стиропор - по-добре ОСБ. Също така в темата за стените (тая е за покрив) има един много хубав детайл как да отлепиш стиропора на кухина спрямо обшивката.
Вадим Владимиров - специалист
Фитилчо написа:
Така ли е правилно:

гипсокартон
пароНЕпропусклива
вата 5 см от меката
метална конструкция
кофражни дъски
стиропор 10 см
мазилка


:?

Или да променям нещо?
Така е покрива.
Прикачен файл:
krovelniy-pirog.jpg
krovelniy-pirog.jpg (16.95 KиБ) Видяна 2823 пъти
А така би следвало да се прави истинския покрив
Прикачен файл:
427716_330131730361229_1194238096_n.jpg
427716_330131730361229_1194238096_n.jpg (20.4 KиБ) Видяна 2823 пъти
Фитилчо - майстор
За кофражните да уточня и попитам.

Защо ще се озоря? :?: :?

Ще са фиксирани здраво за металната конструкция( с винтове ако има значение)Ще има клетка освен металните греди и ще са фиксирани освен за гредите така и за клектата. Колоните ще са през 2 метра и ще е пълно с профили между тях. На тях ще се държи ватата 5 см.Ще ми останат сгъвани U образни профили от съществуваща постройка и с тях ще напълня между колоните на 1 вата(широчината на рулото) разстояние ще са :razz:
И второ са по евтини от ОСБ
И трето са по здрави (все пак са 25 мм чисто дърво) :?

Може ли линк към темата със стените, моля?

Вадиме благодаря.
Първият вариант ще избера, вторият ми се вижда прекален :roll: Ватата ще е от меката на 3 слоя по 50 милиметра, общо 15 милиметра и отдолу, под желязната конструкция ще има още 50 милиметра, преди гипсокартона.

За какво са дъските под ватата и могат ли да се избегнат? :?

Има ли нещо по - евтино, с което могат да се заместят гредите с дебелина 150-200 мм?
Така и така при мен носеща ще е металната конструкция от 100х100х3
Последна промяна от Фитилчо на чет мар 06, 2014 2:01 am, променено общо 2 пъти.
BLUEPUPIL - майстор
Добре е изолацията да не се прекъсва от дървените греди!

Прикачен файл

200.jpg
200.jpg (25.25 KиБ) Видяна 2812 пъти

Прикачен файл

100.jpg
100.jpg (25.16 KиБ) Видяна 2812 пъти
Фитилчо - майстор
За тази греда питам, може ли да се замести с 150 мм фибран сложен на ребро.
Отгоре дъска сложена и хваната с винтове през фибрана за кофражните дъски отдолу?
И отгоре напречна скара..


Глупости ли си мисля? :? :-D
BLUEPUPIL - майстор
Колко е наклона на покрива и с какво ще покриваш?
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 34

Тема "Покрив" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: