• 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 34
Всичко за този вид строителство.
BLUEPUPIL - майстор
Евала за снимките, Вадим Владимиров! От доста време се опитвам да обясня във форума, че: всеки уважаващ себе си покрив, мечтае да бъде изграден от: 1.стоманобетонни греди върху ограждащите зидове- подпомагащи осигоряването на сградата с-щу земетръс; 2.стоманени греди- постигащи по-големи подпорни разстояния на сравнително ниска цена ; 3. дървени греди свързани със стоманените с подходящи връзки, върху които всеки може да накове, каквото пожелае.
BLUEPUPIL - майстор
BLUEPUPIL написа:
Добре е изолацията да не се прекъсва от дървените греди!
Прикачен файл:
T.M.-3.jpg
Вадим Владимиров написа:
Как да се прекъсне термомоста. Давайте решения.
Ето решение при, което термомоста е между 3 и 5 милиметра, колкото е дебелината на стоманена студено огъната "п" греда.

Прикачен файл

T.M.-1.jpg
Вадим Владимиров - специалист
Това сериозно ли е или просто да отбием номера. Вие поне един покрив направихте ли? Дори от греди, а не от метал. С улами, с била, с маии. Защото да седиш пред монитора и да масажираш клавиатурата и мишката е по-лесно. От дете знам, че като пъхна желязна пръчка дълга 1м в огъня след 3-4 мин я хвърлям, а клонка от дърва със същата дължина я държа докато не изгори. Бихте ли ми обяснили, аджеба, защо е така? И как ще изолирате тези стоманени ребра отпред при стрехата и челната дъска? И, ако има начин, той не е ли приложим към дървения покрив?
Tsilkov - майстор
BLUEPUPIL написа:
Ето решение при, което термомоста е между 3 и 5 милиметра, колкото е дебелината на стоманена студено огъната "п" греда.
Виж коефициентите на топлопреминаване между стомана и дърво - http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_th ... uctivities - стоманата топлопредава 180 пъти повече. Гипсокартонните профили са дооста тънки и могат да се считат ,че не рпавят термомост. Стане ли обаче профила конструктивен макар и студеноогънат [-X
Термомостът се "тушира" така (на втория ред греди също има топлоизолация но още не е монтирана):
Изображение
- намаля се колкото е възможно сечението на гредата в план (за сметка на увеличаване във височина) и се увеличаваразстоянието между гредите (на снимката за съжаление е сравнително стандартно :sad: )
- Изолацията се слага в два пласта като гредите на втория са перпендикулярни на първия - така цяло дървено сечение има само в точките на пресичане на гредите. Като бонус покривът се укрепва пространствено и става доста по здрав.
Има и други варианти, но за наще географски ширини те са леко "екзотични".
BLUEPUPIL - майстор
Tsilkov написа:
Гипсокартонните профили са дооста тънки и могат да се считат ,че не рпавят термомост. Стане ли обаче профила конструктивен макар и студеноогънат [-X
Профилите за сухо строителство са дебели между 0.5 и 0.6мм. По твоята логика, те не правят термомост , а тези с дебелина 3мм правят. Накрая може да стигнеш и до следното парадоксално предписание: Там , където слагате изолация, изхвърляте (завинаги) стоманата от строителните конструкции и работите само с дърво. Накрая един въпрос: Колко милиметра остава между дървената греда и изолацията, в резултат на криви греди и неточности при разкрояването и полагането?
Tsilkov - майстор
BLUEPUPIL написа:
Tsilkov написа:
Профилите за сухо строителство са дебели между 0.5 и 0.6мм. По твойта логика, те не правят термомост , а тези с дебелина 3мм правят.
Разликата в дебелината е 6 пъти. Те и те правят но вече е еквивалентен спрямо дървото. Самото дърво също е "слабо звено" защото ламбдата му е среднп пет пъти по-висока от тази на ватата.
BLUEPUPIL написа:
Там , където слагате изолация, изхвърляте (завинаги) стоманата от строителните конструкции и работите само с дърво.
Нещо не си ме разбрал - просто ти казвам че това което си дал не е "решение за термомост" и това че профила е тънък не е компенсация. То по тая логика и бетон трябваше да не ползваме :lol:
BLUEPUPIL написа:
Tsilkov написа:
Колко милиметра остава между дървената греда и изолацията, в резултат на криви греди и неточности при разкрояването и полагането?
При това на снимката остава 0 мм. разтояние защото ватата се реже с 2-3 сната по-дебела с цел да се "защипе" към гредите. Дори и да сотанат няколо милиметра (по точно до 20 мм) ако се погрижиш да не се движат пак си е изолация съизмерима с ватата.
BLUEPUPIL - майстор
Виждал ли си, свлечена вата при покриви с по-голям наклон? Луфтовете са от порядъка на сантиметри. И както и да я укрепваш ще загубиш битката с гравитацията. Да не говорим, че дървото променя първоначалния си обем и геометрия и оттук се раждат предпоставки за нови неточности на фона, на които стоманената греда с дебелина 3мм е цвете.
Последна промяна от BLUEPUPIL на чет мар 20, 2014 4:04 pm, променено общо 1 път.
Tsilkov - майстор
Виж сега аз съм виждал стотици варианти на некадърно строителство и неправилно използвани материали - това нищо не значи. Изобщо даже се чудя защо питаш :? Ти виждал ли си ръждясали стоманени конструкции.Виждал ли си корозирала армировка в бетонна плоча. Виждал ли си прогнили дървени греди. Виждал ли си криво иззидани стени. Виждал ли си мухлясали конструкции. Виждал ли си отлепени стиропоренни и/или каменни фасади. Виждал ли си наводнени сутерени и течащи покриви................
BLUEPUPIL - майстор
Tsilkov написа:
- Изолацията се слага в два пласта като гредите на втория са перпендикулярни на първия - така цяло дървено сечение има само в точките на пресичане на гредите. Като бонус покривът се укрепва пространствено и става доста по здрав.
Спокойно можеш да прибавиш втори пласт дървени греди над стоманените. В схемата, която съм дал те са пропуснати умишлено, тъй като имам отрицателно отношение към т. нар. обитаем топъл скатен покрив. За мен най-доброто решение е студен скатен покрив, като изолацията се поставя на тавана на помещенията, между гредите, които стъпват етажно. Долните са стоманени- осигуряват подпорни разстояния до 6 метра- горните са дървени. Ако пренебрежимо малките топлинни загуби през ст. греди те притесняват, под тях направи окачен таван с дървена конструкция и/или с профили за сухо строителство и там сложи ватата. Трябва (препоръчително е) да стане безпощадно ясно, че високи степени на топло, паро, хидро и др. изолации, както и дълготрайност и запазване на добрите експлоатационни качества на покривната конструкция, а също и липсата на влага и мухъл НЕ МОГАТ да бъдат постигнати напълно с топъл скатен покрив. Ако трябва да бъдем съвсем точни трябва да кажем , че могат, но при неоправдано големи материални разходи.
schuldiner - майстор
Бих се съгласил, че топъл скатен покрив не е най-добрият вариант, обаче някой като си харесва скосени тавани, кво да правиш... Чак недостатъци на хидрото или конструкцията е малко прекалено. Единственият компромис е с топлоизолацията, при това само с хипотетичният термомост през дървото. Но дори и този проблем е решим, стига да не става дума за другите модерни напоследък покриви - алпийските. Щото има значение като е скатен покривът колко е стръмен и всъщност снегът враг ли е или приятел и изобщо влиза ли в сметката за топлото.

ПП Имам предвид, че до 30 градуса наклон все ще се намери баланс между товара, надеждността на закрепването и намаляването ефекта на термомоста като се монтира скарата през 3-4 см ХПС.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 34

Тема "Покрив" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: