• 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 103
Всичко за този вид строителство.
AntonBM - специалист
Yhv, за λ се по принцип се приема 2 W/m.°K (съгласно методиката на Наредба 7), като тази стойност е за пясъчлива почва. За други видове почви можеш да видиш стойностите от Приложение 7 към чл. 129 ал.2 на Наредба 15 от 2005г.
Методиката за изчисляване на загуби от приземни етажи я има във файла който ти изпратих, като там се изчислява обобщен коефициент на топлопроводност, който ти дава връзка на топлообмена от отопляемото помещение към външният въздух за различни видове сутерени – отопляем, неотопляем, с изолация по периферията и т.н... Чрез този обобщен коефициент, задавайки площ на пода (на отопляемото помещение) – външна и вътрешна температура се получава резултата. Плочата на кота 2,7, ако я смяташ спрямо долния етаж, като площ граничеща с отопляем обем се смята като терасовиден покрив. Виж реалният и линеен коефициент на термо-моста от детайлите към таблицата. Той влиза в изчисленията на ЕЕ когато се определя Htr. Ако сутерена се изчислява като неотопляем тази плоча влиза в изчисленията към детайл П4 - „Под на отопляем обем над не отопляем подземен етаж.” като външна стена граничеща с неотопляем обем.
С моята методика се изчислява цялата сграда, а не отделни помещения. Ако обаче искаш да сметнеш конкретно помещение можеш да ползваш коефициентите на топлопроводимост получени в нея и по формулата Q=(ΣU.A+ ΣΨ.L).Δt, да изкараш резултат, но с малка грешка. Губиш изчисленията за топлинна инертност на земята. Много е сложно да ти обясня как да ги включиш и тях. По принцип когато изчисляваме мощност на инсталациите – оразмеряваме радиаторите, ние пренебрегваме този топлинен поток. В частта ЕЕ той е включен. И един въпрос за твоята ЕЕ – каква стойност са получили там за разход на енергия за 1 година?
Stivemaster, не отричам стиропора (EPS). Oпазил ме бог... Просто смятам, че сам без други елементи освен една замазка не е много практично решение. От твоята снимка ми се струва, че в случая го слагаш като вътрешна стена (може и да греша). Има ли нужда от такава топлоизолация във вътрешен обем и няма ли да се чува през тази стена, какво си говорят отатък?
Последна промяна от AntonBM(стар) на пон фев 20, 2012 10:46 am, променено общо 1 път.
yhv - специалист
stivemaster написа:
Колега yhv според мен трябва или 25 см. ти зидария да е на 5 см. пред шайбите, признавам малко писюрсо е това или да минеш направо на 30 см.блокчета и зидайки в линията на шаибите отвътре ,отвън ще излязат на линията на изолация на конструкцията.Дано да си разбрал кви ти ги обяснявам че не ми се рисува.
Да разбрах те колега, есента точно така изолирах шайбите, и наистина така смятах да взема блокчета 25х30х60 и да ги зидам на 30 см. Така и го смятам в момента, но не съм сигурен дали е коректно.
kaktys - напреднал
Да,доста интересна тема за разглеждане,но се натовари с много теория.По принцип в това няма нищо лошо,но аз мисля,че не трябва да забиваме толкоз навътре.Зидарията ми е работа и хоби,та искам да кажа,че да се говори за трислоен зид изпълнен с тухли 4ки е просто несериозно,поне за екстериорната страна на къщата.За отвън си ползваите добрата стара единичка тип англииска зидария или подобна/арабска ажурна,фламандска или испанска/,такава фасада издържа по 70-100г. с минимална поддръжка.Също така съм чувал не лоши отзиви за блокчетата Тивит и техните мазилки.Иначе моята къща която е построена с 4ки, на пролет ще я облицовам с нова премяна- външна фасадна зидария тип,,стара римска,,и така ще получа зид -35-40sm,мисля, че ще стане добре за ниско енергиина къща.
Фло - специалист
kaktys написа:
та искам да кажа,че да се говори за трислоен зид изпълнен с тухли 4ки е просто несериозно,поне за екстериорната страна на къщата.
Затова,по-горе казах,че сегашните майстори са безхаберници за това как се зида с четворки! Проектанта на четворките е май още жив и ги е проектирал да се зидат прави,което много архитекти го знаят, пък аз го знам от тях.То това не е трудно за разбиране ,като види човек протокол за първоначално изпитване и декларация за съответствие,че данните за якост се дават за въздейстивие по вертикалната страна.Отделно е несериозно вече съвсем пък да връзваш каквото и да е определение за екстериора с четворките,тъй като те се предлагат за под мазилка т.е. измазани и това спестява проверката и данни за цикли на замръзване и такива липсват в даните от протокола за изпитване.Единичките пък, за да са в контакт с околната среда и да станат за екстериорно използване без измазване трябва да отговарят на тези изисквания и се проверяват за водопропускливост и цикли на замръзване.Така,че всички единички не стават за целта,трябва да са специални.
valio2007 - специалист
Прочетах тук някъде, че някой е решил да спести точно от вентилацията и рекуператора. Груба грешка е според мен
stivemaster - майстор
Антоне коя снимка бе човек ,че се обърках вече ,аз снимка на това което предлагам като конструкция ,не съм публикувал ,че не изглеждат така като ми се иска ,ако трябва ще начертая схема иначе нещо не се разбираме май.


А относно стиропора съм готов да предоставя информация за приложението му която би била новост и за теб дори убеден съм ,да не говорим за непрофесионалисти или просто незапознати ,но са пдф -и и няма къде да ги кача.Само като загатване погледнете ето това http://www.google.bg/search?hl=bg&clien ... l0.5.1l6l0


И да попитам нещо от гледна точка на "направи си сам" знаете ли някой които може да се справи с изработката на това http://klimatik.org/images/articles/rekuperator.jpg - 500 м3/ч. Инересува ме ефекта от такъв уред но немарково производство.


Като пример за подходящ дизайн за пасивна куща ето един http://www.ernst.kiev.ua/Shale_ru.html обърнете внимание на ориентация и разчитане на елементите от южната фасада.
yhv - специалист
AntonBM написа:
И един въпрос за твоята ЕЕ – каква стойност са получили там за разход на енергия за 1 година?
Значи: коефициент на топлини загуби от топлопреминаване = 205 [W/K] или U=205/520 = .39 [W/(m2K)]
коефициент на топлини загуби от вентилация Uv = .19xV=139 [W/K]
Слънчеви печалби 1936.38 [W/K]
Вътрешни печалби 5157.24 [W/K]
годишна потребена топлина 66*(205.02+139.19)-.95*(1936.38+5157.24) = 1.5979e+004 [kWh]
годишна потребена топлина на m2 68.164 [kWh/m2]

Това го преписах от проекта. Формулата за годишна потребена топлина не ми е ясна, но това пишеше това преписах
yhv - специалист
Реших да кача малко снимки на това за което говорим. Дано да не досадя на някого.

Прикачен файл

5.JPG
старата къща Юг
5.JPG (46.94 KиБ) Видяна 5174 пъти

Прикачен файл

4.JPG
Какво остана след като старата рухна.
И от къде започна новата.
4.JPG (47.23 KиБ) Видяна 5174 пъти

Прикачен файл

3.JPG
Изглед на построеното до момента
3.JPG (34.21 KиБ) Видяна 5174 пъти

Прикачен файл

2.JPG
Изглед на положената изолация
2.JPG (29.79 KиБ) Видяна 5174 пъти

Прикачен файл

1.JPG
част от покрив и положена изолация
1.JPG (45.65 KиБ) Видяна 5174 пъти
estqwerty - специалист
не досаждаш , темата е доста комплексна и от както се намесиха спецовете гледам да чета повече че вече ме е срам да пиша глупости. :)

мисля че с пример - като твоята къща с неподходящо изложение , ще е интересно да се види какво може да се постигне.
така трябва да се наблегне повече на изолациите или вида на стените за да може да се компенсира изложението. гледам не е късно за някой друг прозорец на юг...
хубавото е че си се сетил точно на време за да могат да се пресметнат загубите и ако не ти харесват да се направи нещо в Твоя полза.
инвестира се сега за да не се плаща по-късно. :)
AntonBM - специалист
Stivemaster извинявай. Моя грешка. Помислих, че снимката на предният лист с вътрешна стена Итонг е изпълнена с EPS. Коментарът ми беше, че не ми харесва EPS стена за вътрешна.
stivemaster написа:
И да попитам нещо от гледна точка на "направи си сам" знаете ли някой които може да се справи с изработката на това http://klimatik.org/images/articles/rekuperator.jpg - 500 м3/ч. Инересува ме ефекта от такъв уред но немарково производство.
Bulhomes2 от този форум успя да си направи такова нещо и постигна ефективност над 75% по реални замервания. Изненадах се, но той ми показа филм, как прави замерваният и изчисли коефициента на ефективност по формулите, които му пратих. Проверих му сметките – верни са си.
Примера, кото даваш за тази къща е хубав. Единствената ми забележка е, че тази къща е малко по-разчупена и вероятно е с по-лошо съотношение на площ на външните стени към отопляем обем (фактор на формата), но това показва, че ограничителните условия, за изпълнение на пасивна къща не са чак толкова строги. Ръцете на архитектите са развързани и почти всичко може да се докара до пасивност с повечко изолация.
Предлагам вече да започнем да коментираме инсталациите на пасивните къщи. Като начало да започнем със задължителната вентилационна инсталация. При пасивните къщи тази инсталация осигурява свеж въздух за къщата, като не се разчита на проветряване. Отработеният въздух преди да се изхвърли преминава през рекуператор, където отдава енергията си (топлина или студ) на постъпващият свеж въздух. Този свеж въздух преди да мине през рекуператора преминава през подземно положена тръба, където температурата му се изравнява с тази на почвата на дълбочина поне 2,5 м. Тя варира според сезона от 14-15° през ноември до 5-7° през май. В рекуператор с ефективност най-малко Е=75% температурата на постъпващият въздух почти се изравнява с тази на вътрешният и е необходима много малко енергия, за да се изравни с нея. Има обаче няколко проблема и особености свързани с географското разположение на къщата. Няма да мога да спомена всичките, че ще стане дълго. Ще напиша по-важните според мен.
1. Не целият изхвърлян отработен въздух от къщата може да се прекара през рекуператор. Примерно въздуха от кухненския аспиратор не трябва да минава през рекуператора, защото ще го замърси много бързо. Това означава, че в някои случаи рекуператора ще работи с дисбаланс между вкарвания и изхвърляният въздух. Тогава ефективността му не винаги ще е толкова висока.
2. Вентилационните инсталации на санитарните възли, а и на всички помещения няма нужда да работят непрекъснато. Вентилацията е скъпа екстра и трябва да се ползва само при необходимост. Това означава, че инсталацията трябва да има сложна автоматика, която да следи за необходимостта от проветряване на обемите и да променя дебита съгласно техните нужди. Това много я оскъпява.
3. В режим „охлаждане” през лятото рекуператора пречи. Свежият въздух се охлажда под земята до температури по-ниски от вътрешните и топлообмена в него е вреден. За условията на Германия това не е проблем, но за по-южните страни това е загуба на студ. Трябва да се предвиди бай-пас, през който да се отклонява въздуха така че да не преминава през рекуператора, както и автоматика която да следи кога този бай-пас е необходим. През преходните сезони е възможно през половината от денонощието да е необходим, а през останалото да пречи.
На кратко други проблеми с тази инсталация са: сложна въздуховодна мрежа, конденз в рекуператора и подземната тръба – необходимо е да се отвежда в канал и периодично да се дизенфикцират, филтрите също трябва да се проверяват и чистят има и други, но за сега стига.
yhv написа:
годишна потребена топлина на m² - 68,164 [kWh/m2]
Това го преписах от проекта. Формулата за годишна потребна топлина не ми е ясна, но това пишеше това преписах
Честито твоята къща е по-добра от пасивна :-D . Това е шега, разбира се. Проекта ти по част ЕЕ не бива. Как е получил положителен доклад за съответствие не ми е ясно? В тази част съгласно Наредба 7 се търси цялата потребна енергия на къщата. В твоя проект май са търсили само тази за отопление. Така беше преди 2009 г. Кога е правен проекта?
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 103

Тема "Пасивна къща? Има ли почва у нас?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: