• 1
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 136
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
Boyan - специалист
Охо :) Това управление ми е познато . Добро е .Ако някой ден автора му заиграе една прилична кутия и интерфейс ще удари доста заводски в земята :)

Контролера за кондензацията управлява десуперхийтърната помпа , коригира оборотите на вътрешно циркулационната и дори може да я спре , ако прецени че кондензацията в основният кондензатор е под опасната граница ( има и такава ) .
Ще го обясня , когато подготвя обеснението за замяна на R410 със R422 .(кога има смисъл и при какви работни параметри е безопасно)
Има и възможност да управлява рекуператор , ако рекуператора е с управление . При теб няма нужда да е управляем .

Субкулер е много желателно да се инсталира .
шоп - майстор
Аха, разбрах за кой контролер на кондензацията. Предполагам това е обикновен диференциален термостат, може би модулираш и контролиращ електронна помпа.

Да, много е добър контролера и мен лично не ме притеснява, че няма кутия. Ще му сгъна една от ал. или неръждаема ламарина. Всъшност го взех за резерва на моята ТП, защото го намокрих, всъщност направо го удавих, но се оказа дуракоустойчив и след продухване още работи :-D

Боян, замислих се за маслото.... масленият сепаратор донякаде ще помогне. Все пак има ТП с директно изпарение и с директна кондензация DX

ТП с директен пренос фреон-фреон също проблема го има и се решава.

Стъкло на компресора е супер решение :!:
Boyan - специалист
шоп написа:
Аха, разбрах за кой контролер на кондензацията. Предполагам това е обикновен диференциален термостат, може би модулираш и контролиращ електронна помпа.

Да, много е добър контролера и мен лично не ме притеснява, че няма кутия. Ще му сгъна една от ал. или неръждаема ламарина. Всъшност го взех за резерва на моята ТП, защото го намокрих, всъщност направо го удавих, но се оказа дуракоустойчив и след продухване още работи :-D

Боян, замислих се за маслото.... масленият сепаратор донякаде ще помогне. Все пак има ТП с директно изпарение и с директна кондензация DX

ТП с директен пренос фреон-фреон също проблема го има и се решава.

Стъкло на компресора е супер решение :!:
Точно така . Диференциален термостат със сонди директно във фреона . Върви си със тях .
Има и малко допълнителни екстри , които могат да се ползват .

Масленият сепаратор ще спре постоянното превъртане на голямо количество масло през системата и ще изтъни масленият филм до най-малката възможна дебелина , така че неговите изолационни свойства вече няма да ни пречат .
В същото време той не може да спре маслото на 100% , така че изпълнителните органи като ТРВ-то , електроклапани и други подобни ще продължават да се смазват и няма да правят проблеми .

Има участъци , обаче които ще утаяват масло . Например местата на контакт между ламелите на топлообменниците .
За това и предлагам да се монтира "оченце" . Ще видиш колко е лесно . Разбира се трябва основно познаване на конструкцията на конкретният компресор , за да се знае къде може да му се пробива корпуса , къде може да се правят заварки и как .
Не можем да си дупчим където ни дойде на ум , още по-малко пък да заваряваме .
Докато го монтираме ще правим снимки , за да се знае как става на този компресор .
Boyan - специалист
шоп написа:
Например компресор за 410а да работи с R22 :-D
Всеки компресор има своя специфика .
Ако имаме бутален автомобилен компресор сами разбирате , че охлаждането на двигателя не би било от каквото и да е значение за фреоновия режим .
При него няма и дефинирана компресия . Тя зависи от размера на изпускателните клапани към обема на буталата и скоростта , с която буталото се движи .
Когато такъв компресор сгъстява , идва момент в който разликата в наляганията в буталото става по-високо от това в кондензатора и клапана се отваря .
Ако скоростта на буталото е ниска , на практика изпускателният клапан не оказва голямо съпротивление и налягането в цилиндъра е почти еднакво с налягането в кондензатора .
Ако е висока , клапана оказва съпротивление и налягането в цилиндъра е по-високо от това в кондензатора , особено ако изпомпваме нещо с голям вискозитет .

При голяма част от херметичните компресори охлаждането на електромотора силно зависи от фреоновия режим . Колкото по-мощен е компресора в компактен корпус , толкова повече се разчита именно на фреоновото охлаждане .
Тук по отношение на компресията отново има значение типа на компресорния механизъм .
При бутален и ротационен компресията в цилиндрите зависи от гореизброените фактори .
Но не и при скролл-а . При скролл компресора имаме дефинирана компресия и това е малко известен факт . При него може да се достигне до налягания в помпеният механизъм , надвишаващи в пъти налягането на кондензация .
Прикачен файл:
Scroll-Compression-Explained-1.jpg
На тази фигура затвореният обем газ между спиралите е означен в зелено .
Вижда се как обема се променя . Степента на компресия е предварително дефинирана от самата конструкция .
Тоест ако имаме херметичен скролл компресор с мощен електродвигател се налага да се съобразяваме с много условия .

Нека разделим ситуациите на две .
Първо ще разгледаме готова хладилна машина на R410 , на която заменяме фреона с R22 .
(1) Това занижава масовият поток и съответно охлаждането на компресора . И на намотките и на помпеният механизъм . Ако смукателното налягане по някаква причина спадне под определена стойност , компресора ще прегрее . На пръв поглед нелогично . Някой може да попита „ Нали по-ниското смукателно налягане означава и по-ниска температура ? “ Да ( при еднакво прегряване в изпарителя ) , но плътността на парите е ниска .
Изчисляването на въпросната стойност е сложно и в пряка зависимост от още фактори . Производителите правят много тестове , когато конструират универсални компресори .

(2) Това понижава диференциалното налягане и съответно потока в хладилната машина , на която се прилага . Дроселиращи тръби , дюзи , изравнители и шунтове вече пропускат значително по-слабо . На практика машината трябва да се преизчисли на ново и някои параметри не могат да бъдат коригирани без основни промени в конструкцията .

(3) ТРВ-тата , ако не се сменят си остават постоянно отворени . При опит за настройка не се постига захват изобщо , или се постига при позиция близка до упор , където стават нестабилни .

(4) Пресостати и термични контроли – всичко се преизчислява .

На пръв поглед някои неща тук отново звучат нелогично .
Например : Защо трябва пресостата за високо налягане да се смени ? Та нали компресора и цялата система е оразмерена за 45 бара и пресостата е на 43 ?
Така е , но при 40 бара нагнетателно и 4 смукателно налягане имаме почти същата електрическа консумация като при R410 , а по-лошо охлаждане .
На практика фигурата на разрешеният работен диапазон се променя драстично.
Прикачен файл:
Екранна снимка (286).png
Екранна снимка (286).png (19.92 KиБ) Видяна 1203 пъти
Вече ни се разрешава да работим при висока температура на кондензация , но става категорично забранено да ползваме ниско налягане на газовите пари на входа на компресора .
Boyan - специалист
Така модифицирана хладилна машина както и да я въртим и сучем не става за климатик , освен ако няма да работи в Сахара , или само на охлаждане или на отопление до към +7 градуса външна температура .
На практика производителите се презастраховат с тези графики и безопасният диапазон е по-широк , но не препоръчвам да се лежи на тази кълка .
Като отчетем и че сме свалили капацитета на машината с тази заменка , Стоев е напълно прав , че няма смисъл . И на мен ми се губи логиката на канален климатик , преправен по този начин . Не знам и защо са оживели през първата зима .
Мога само да предполагам , че са със хубави компресори или добри защити .
Може би са с компресори с вътрешен температурен байпас .
Това би отложило присъдата .
шоп - майстор
Boyan написа:
шоп написа:
Например компресор за 410а да работи с R22 :-D
Всеки компресор има своя специфика .
Ако имаме бутален автомобилен компресор сами разбирате , че охлаждането на двигателя не би било от каквото и да е значение за фреоновия режим .
При него няма и дефинирана компресия . Тя зависи от размера на изпускателните клапани към обема на буталата и скоростта , с която буталото се движи .
Когато такъв компресор сгъстява , идва момент в който разликата в наляганията в буталото става по-високо от това в кондензатора и клапана се отваря .
Ако скоростта на буталото е ниска , на практика изпускателният клапан не оказва голямо съпротивление и налягането в цилиндъра е почти еднакво с налягането в кондензатора .
Ако е висока , клапана оказва съпротивление и налягането в цилиндъра е по-високо от това в кондензатора , особено ако изпомпваме нещо с голям вискозитет .

При голяма част от херметичните компресори охлаждането на електромотора силно зависи от фреоновия режим . Колкото по-мощен е компресора в компактен корпус , толкова повече се разчита именно на фреоновото охлаждане .
Тук по отношение на компресията отново има значение типа на компресорния механизъм .
При бутален и ротационен компресията в цилиндрите зависи от гореизброените фактори .
Но не и при скролл-а . При скролл компресора имаме дефинирана компресия и това е малко известен факт . При него може да се достигне до налягания в помпеният механизъм , надвишаващи в пъти налягането на кондензация .
Прикачен файл:
Scroll-Compression-Explained-1.jpg
На тази фигура затвореният обем газ между спиралите е означен в зелено .
Вижда се как обема се променя . Степента на компресия е предварително дефинирана от самата конструкция .
Тоест ако имаме херметичен скролл компресор с мощен електродвигател се налага да се съобразяваме с много условия .

Нека разделим ситуациите на две .
Първо ще разгледаме готова хладилна машина на R410 , на която заменяме фреона с R22 .
(1) Това занижава масовият поток и съответно охлаждането на компресора . И на намотките и на помпеният механизъм . Ако смукателното налягане по някаква причина спадне под определена стойност , компресора ще прегрее . На пръв поглед нелогично . Някой може да попита „ Нали по-ниското смукателно налягане означава и по-ниска температура ? “ Да ( при еднакво прегряване в изпарителя ) , но плътността на парите е ниска .
Изчисляването на въпросната стойност е сложно и в пряка зависимост от още фактори . Производителите правят много тестове , когато конструират универсални компресори .

(2) Това понижава диференциалното налягане и съответно потока в хладилната машина , на която се прилага . Дроселиращи тръби , дюзи , изравнители и шунтове вече пропускат значително по-слабо . На практика машината трябва да се преизчисли на ново и някои параметри не могат да бъдат коригирани без основни промени в конструкцията .

(3) ТРВ-тата , ако не се сменят си остават постоянно отворени . При опит за настройка не се постига захват изобщо , или се постига при позиция близка до упор , където стават нестабилни .

(4) Пресостати и термични контроли – всичко се преизчислява .

На пръв поглед някои неща тук отново звучат нелогично .
Например : Защо трябва пресостата за високо налягане да се смени ? Та нали компресора и цялата система е оразмерена за 45 бара и пресостата е на 43 ?
Така е , но при 40 бара нагнетателно и 4 смукателно налягане имаме почти същата електрическа консумация като при R410 , а по-лошо охлаждане .
На практика фигурата на разрешеният работен диапазон се променя драстично.
Прикачен файл:
Екранна снимка (286).png
Вече ни се разрешава да работим при висока температура на кондензация , но става категорично забранено да ползваме ниско налягане на газовите пари на входа на компресора .
:prayer: :prayer: :prayer:
Благодаря!
Знаех, че няма смисъл и не е ефективно, но сега ми се изясни точно защо и какви подводни камъни могат да се очакват.

Братушките ползват тези промени, защото са притиснати от немотията и липсата на подходящи хладилни и климатични елементи. В Бг има всичко под път и над път. Друг е въпроса колко струва.
Boyan - специалист
шоп написа:
Братушките ползват тези промени, защото са притиснати от немотията и липсата на подходящи хладилни и климатични елементи. В Бг има всичко под път и над път. Друг е въпроса колко струва.
"Сиромах човек е жив дявол"
Ако разгледаме внимателно червената фигура ще видим , че и за Б.Г.В. много много не става .
Нещо може да се постигне от сорта на 65 градуса вода при +8 изпарение , ако внимаваме прегтряването на парите да не е повече от 5 градуса .
Само че защо да правим нещата "с клизма" , когато можем да вземем универсален компресор за 407 и 134 , да го заредим със 134 и да си получаваме тази температура , без да навлизаме в опасните параметри ?

В интерес на истината има и разумни приложения . Ползвал съм го за втората степен на хладилна камера .
Сигурно има и други случаи , в които е оправдано . Просто в момента не се сещам .
a_stoev - майстор
Търся картинка на карантията на JT95GBBV1L
Малко ми е странен с това горно засмукване . Как се охлажда двигателя?
Нормално ли е целия корпус да е горещ?
Има да се боря със една самоделка.
Boyan - специалист
a_stoev написа:
Търся картинка на карантията на JT95GBBV1L
Малко ми е странен с това горно засмукване . Как се охлажда двигателя?
Нормално ли е целия корпус да е горещ?
Има да се боря със една самоделка.
Да , този си помпи в корпуса . Нормално е да е горещ .
Нямам разрязан точно този модел , но имам свалени дефектни . Ще кажа през седмицата да го нарежат и ще кача снимки .
a_stoev - майстор
Всъщност предпочитам разрез на чертеж, както и всякаква техническа документация.
  • 1
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 136

Тема "Термопомпи Вода-Вода - всеки може да си направи сам" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: