• 1
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 136
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
валкиса - специалист
За да обереш влагата е добре да смениш филтъра поне два пъти.Не всички са антикиселинни което не трябва да те притеснява толкова.
Boyan - специалист
шоп написа:
@Boyan, моля за помощ!

Как е правилно да се изчисли и избере модела на филтъра дехидрататор?

Първият параметър според мен е ясен и той е присъединителният размер. Доколкото съм запознат не е желателно да се редуцира ( или не с много) диаметъра на нагнетателното отверствие на компресора.

На сегашната ми ТП филтъра е Castel модел 41164S
обема му е 155см2 и филтъра е комплент с наблюдателно стъкло

За съжаление от два дни търся филтър дехидрататор с наблюдателно стъкло, но в момента в Бг няма наличен такъв.

Май ще бъда принуден да купя отделно филтър и отделно набл. стъкло.

Та гледам има филтри с различни обеми. Конкретно за Castel има с обем 155см2, 225см2 и с обем 330см2

Разликата в цената е около 20-30 лв.

Въпроса ми е: има ли ефект купуването на филтър с по-голям обем ( при еднакви присъединителни размери да кажем 1/2, 5/8 или 3/4?)

Другият въпрос на, който не можах да намеря отговор е всички ли филтри дехидрататори са и антикиселинни?

От Вашия опит какво можете да препоръчате хем да дехидратира остатъка от вода в системата, хем и ако маслото има минимална киселинност да я неутрализира:-)
Благодаря!


П.П. Много ми се иска филтъра да е комбиниран и с наблюдателно стъкло!
Веднага след него има редукция в пропускливостта и това е ТРВ-то .
Дори когато е напълно отворено , неговата пропускливост е пъти по-ниска от тази на филтъра , а те са в една последователна верига след кондензатора .
С други думи не пречи да се редуцира .
Гледайте за каква хладилна мощност е проектиран филтъра и слагайте същата или по-голяма .
Допустимата редукция е до диаметъра на входящата тръба на ТРВ-то .
Все пак аз предпочитам големи филтри , заради по-доброто обиране на влага и киселинност .

http://novotechprom.com/filter-drier/1072-SEG304.html

Тази серия са със оченце и антикиселинни , въпреки че тук не го пише .
Голям и евтин .
Имат пълнеж от микропорест активиран алуминий .
Само че , колко е порест и колко активиран само китаеца може да каже ...
Това примерно е нещо истинско , но няма оченце :(

http://www.geni-m.com/index.php/product ... 4-na-gaika

Строго погледнато , ако някой реши да се заяде за буквата , ще намерите няколко маркетингови трика , според които има „специални серии филтри за POI масла“ .
Големите производители от ранга на Кариер изобщо не им цепят басма .
Аз примерно като незначителен производител , се налага да се съобразявам и да слагам от новите скъпи филтри , защото все ще се намери някой новоизлюпен инженер да каже :
„На POI масло се слага само solid core филтър“ .

http://www.nasa-d.com/index.php?view=pr ... p=9&prd=17

Както каза и колегата валкиса , не всички са антикиселинни .
След като поработи 2-3 дни , киселинността може да се проверява с обикновена лакмусна хартия .
шоп - майстор
И аз съм се насочил към по-голям филтър.
Това дали е 20 или 60 лв мен не ме бърка, защото не правя серия и не гоня себестойност. Интересува ме качество и ефективност.

Жалко, че в момента няма Castel с оченце и хл. мощност над 14 киловата.

Искаше ми се минимален брой заварки по линията и филтър + око бе добър вариант :)

Иначе като се замисля хл. мощност е много относително
с фреон 134 ще имаме многократно по-голям дебит в сравнение с 410 ,а филтъра един и същ. В единият случаи съпротивлението ще е по-голямо, а във вторият случай се притеснявам да няма разлика в температурата на течната фаза преди и след филтъра....
...макар, че Боян, ти ме успокои, ТРВ то след филтъра е дросела.
Boyan - специалист
Наистина е много относително , като презапасяването в данните на филтрите е огромно .
И понеже филтрите нормално не създават лесноизмеримо съпротивление при работа , могат да ни служат като индикатор за проблем .
Под лесноизмеримо имам предвид такова , което да може да се усети по външната температура на тръбите преди и след филтъра .
Човешката ръка различава температурна разлика от 0,5 до 7 градуса в зависимост от това , дали промяната става бързо.
Хващате тръбата преди филтъра и я държите около 10 секунди . След това бързо премествате захвата след филтъра .
Ако усещате ясна разлика в температурата , този филтър е вече запушен .
Разбира се това се прави след като Т.П. е работила поне 5 минути в един постоянен режим .
А при много запушен направо си става топъл на входа и студен на изхода ...

По същият начин можете да проверявате четирипътен вентил примерно , само че с повечко внимание да не се опарите на тръбите на високото налягане .
шоп - майстор
@Boyan, насъбраха се доста въпроси след личната ми среща с Вас:-)
Предполагам голяма част от тях ще бъдат в помощ и за други колеги, затова ги задавам тук:

Такъв тип отсекателен кран като на прикачената снимка, дали е подходящ за монтаж на всмукателната линия на компресора с цел допълнително доливане на масло към системата?

Крана ми хареса, че е комбиниран със сервизен вентил. Предполагам за всеки колегата решил да сглобява сам ТП всяка заварка по-малко е сериозен + ефект от към труд и качествена спойка :partyman:

И втори въпрос:
Нужно ли е и ако да с каква цел, да се монтира подобен кран и на високото налягане след компресора?
Благодаря за информацията предварително! :prayer:

Прикачен файл

Spiratelen_sferichen_kran_sanhua_s_ventil.jpg
Spiratelen_sferichen_kran_sanhua_s_ventil.jpg (103.22 KиБ) Видяна 1427 пъти
Boyan - специалист
Понеже ще се прави по-специфична машина , ще има някои особености .
Такава точно в България не е правена , а мисля че и по света .
Жестокото преоразмеряване в този случай ще ни даде кондензация и изпарение близки до теоретичните .
Масленият сепаратор , който ще се монтира на мястото на заглушителя ще прекрати активната циркулация на масло .
Но не и първоначалното обмазване на вътрешните повърхности на топлообменниците и другите компоненти .
Очаквам необходимото допълнително количество масло да е около 1-1,2 литра .
За да става добавянето на масло по лесният начин ще ни трябва този спирателен кран .
И както правилно предполагаш още един след компресора .
Първият спирателен кран е добре да се монтира всъщност между отделителя на течност и изпарителя .
Посока на пробката - към течноотделителя .
Вторият е веднага след компресора , но след вибротрап !!! .
Пробката му остава между крана и компресора.
Идеята на тези два крана е когато пожелаем да доливаме масло , това да става лесно със самовакуумиране на компресора .
По този начин няма да има изпускане дори на грам фреон при добавяне на маслото .
шоп - майстор
Боян, както винаги сте изчерпателен!
Благодаря!
Знаете, че съм в процес на закупуване на необходимите елементи за новата ТП.
До началото на отоплителен сезон 2018-2019 има време:-))

Информацията за отсекателните кранове, тяхното положение и ориентация в системата е безценна.
За съжаление не премерих входа и изьода на компресора преди да Ви го дам за монтаж на наблюдателно стъкло :axe:

Сега не знам какви размери отсекателни кранове да поръчам :shock:

Другото за което си блъскам главата е избора на регеративен топлообменник. Многократно съм чел темата от-до и знам, че препоръчвате регенативен топлообменник HXR-100 за ZR81

Обаче при новият компресор Саньо, предполагам, че този модел ще е голям и трябва да мина на HXR-75 с присъединителни размери:
газова фаза 22мм
течна фаза 10мм

или направо HXR-50 ?

Както знаете не целя приоритет на БГВ, а максимален КОП при отопление. Кондензацията ще е максимум 35 градуса. Бойлера със серпентина 200 литра, 2бр пенсионери ползващи БГВ .... Веднъж седмично с таймер ел. нагревателя ще вдига 70 гр за унищожаване на легионелата.
Каква е Вашата препоръка за регенеративния топлообменник?
Boyan - специалист
Ще ми се при толкова ниска планирана кондензация да повишим прегряването с HXR-75 .
Бих избрал HXR-50 за кондензация в границите от 37 до 55 градуса .
Крановете ги поръчай на 19 и 16 мм . Осаката е малко икономично опроводена на ф16 към течноотделителя .
Това е чест случай , когато се работи на R410 , но по принцип не ми харесва .
Фреоновите кранове са много "тарикатски" направени . Отварят на диаметъра на тръбата .
Поне тези на Кастел , които ползвам .
Тези от линка с пробката изглеждат като пълно копие на Кастел , което е добре .
шоп - майстор
Боян, купих регеративният топлообменник и спирателните кранове, купих и филтър дехидрататор, но от недоглеждане взех такъв с резби 5/8 :cry:

Знаеш, че искам всичко да е на заварка за да е по-надежно.

Та въпроса ми е, може ли на този филтър да се запоят медни тръби или да го връщам и да го смяням?

Нямам представа метала на корпуса какъв е. Ако е неръждавейка предполагам със сребърен припой може да се заварява по подобие на заваряване на топлообменниците.

Прикачен файл

SAM_9469.JPG
a_stoev - майстор
За можене може, ама е тъпо, по добре го смени
  • 1
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 136

Тема "Термопомпи Вода-Вода - всеки може да си направи сам" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: