Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Trifun - специалист
***
Последна промяна от Trifun на вт юни 23, 2009 6:27 am, променено общо 1 път.
lubomirlz - специалист
Нали начало и край нямат особено значение ... :? :lol:
Ми така де какво значение има, все от края излизат :-D
Милен - майстор
Наистина няма значение, харесваш си едните краища на трите намотки за начало, другите тогава са края на бобините. Въпроса е да уцелиш три еднакви края там е тънкоста. :wink:
tehribo - специалист
Все си мисля, че има значение каква е "връзката" на мотора, т.е. как са навързани бобините, на колко оборота е и т.н.

Ако отвориш мотора и неможе чисто визуално да определиш кое е край, кое е начало, можеш да използваш схемата за сфазирането на Милен, но само при положение, че са 6 бобини.
Но ако е някой мотор на ниски обороти с повече бобини, тогава какво правим? :?

А иначе ако имаш само 6 извода изкарани навън, само можеш да гадаеш, на кой извод какво е закачено.

От скоро работя в такава фирма и още съм много зелен, така че моля да ме извините ако греша...
btw това е едно от нещата, на които най-много им се възхищавам на майсторите във фирмата, че само като разглобя мотора и ги викна, колкото и да е скапан, гърмял,мръсен,лакиран и т.н. с един бърз поглед на пакета ми казват и връзка и канали, обороти,секции и всичко.
lyki - специалист
с един бърз поглед на пакета ми казват и връзка и канали, обороти,секции и всичко.

Точно това се опитвах да обясня в предишния си пост, има правила които бибиньорите спазват,при връзката на секцийте когато извеждат краищата към табълцето има значение кой край на коя позиция излиза от съответната старна.Двата извода от едната старана са условно казано начала ,а третия край, и съответно обратното от другата страна на пакета.
Прав си за бобините и краищата ,има едни чешки мисля заваръчни агрегати "ТРИОДИНА" КОИТО ИМАТ ОПЦИЯ ДА РАБОТЯТ НА 220,380 и 500v. Оригинално идват с 18 извода на статорния пакет на двигателя,от които 9 начала и 9 края които се свързват по съответната схема за различното напрежение.
moimoimoi - майстор
този двигател табелка няма ли на него?
в смисъл освен началата и крайщата са необходими и другите параметри- напрежение,ток,обороти,мощност,схема на свързване
fikata - майстор
moimoimoi написа:
този двигател табелка няма ли на него?
в смисъл освен началата и крайщата са необходими и другите параметри- напрежение,ток,обороти,мощност,схема на свързване
Табелката няма нищо общо с темата.А тя е как се определят необозначените начала и краища на намотките на трифазен асинхронен двигател...
:-D
tehribo - специалист
мисля, че не си прав. Защото ако се знаят тези параметри, ще се знае и връзката на мотора(евентуално) и може да се разгадае.
moimoimoi - майстор
fikata написа:
moimoimoi написа:
този двигател табелка няма ли на него?
в смисъл освен началата и крайщата са необходими и другите параметри- напрежение,ток,обороти,мощност,схема на свързване
Табелката няма нищо общо с темата.А тя е как се определят необозначените начала и краища на намотките на трифазен асинхронен двигател...
:-D
колега не се излагай, ако не знаеш параметрите на двигателя,дори и да му намериш началата и крайщата,не мисля че може да ти свърши някаква работа въпросния двигател,може само да се предполага че ще е подходящ!по същата логика човека ако си избере три за начало и три за край също може само да се предполага че ги е оцелил правилно

я си представи че на човека му е нужен двигател 9кв, а въпросния е 5 кв - гаранция ще изгори,същото се отнася за начина на свързване,напрежението,тока,оборотите.....
Благодаря Милене за точното описание.Това е най бързият и точен метод за откриване на орезани краища на асинхронен двигател. :idea: и другите дали мнение по тази тема могат да научат нещо полезно и много важно за начала и краища на асинхронен двг.

Тема "определяне начала и краища на трифазен двигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: