Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
fox_vt - майстор
Нали на запад цялата им къщна инсталация е медна дан са измрели :-D за електрохимичната корозия не мога да кажа слаб съм по химия тия валентни електрони не ги запомних много много навремето :?
velsi - Почетен майстор
И аз си го мислех това преди, но като седях и си мислех се сетих, че всъщност ток във водата не протича, защото нагревателят си има кожух и на практика няма контакт с водата. Та по тази причина не би следвало да се получи въпросната корозия. Колкото до окисите, хората водопроводите си правят и до ден днешен с медни тръби та един болер ли да не може. Пък и не знам за вас, но аз вода от бойлера не пия.
Johny - майстор
profesionalist_wood написа:
А ако е медна няма ли да се окисли? Все пак хим.съединения на медта са отровни
А като си правиш ракията в меден казан не се тровиш. :wink:
Нещо ви е кофти системата. Почти 2,5 години от смяната и нямам проблем. :-D
hidrazin - майстор
Въпросната корозия няма нищо общо с напрежението от мрежата и тока в нагревателя. :) Тя си гризе метала и без външен ток - сама си го прави. Необходимо е да има само влага. В момента не мога да ти кажа как стои въпроса за мед и неръждавейка. Виж, между мед и алуминий нещата са ужасни. Там където се съединяват меден с алуминиев кабел се използват биметални шайби, клеми, обувки, гилзи ... именно заради електрокорозията. И това няма нищо общо с тока който тече по тях.
:partyman:
gogo7777 - майстор
Така е. При 2 метала в една среда, се получава галванична връзка между тях поради различният им електрохимичен еквивалент. В зависимост от състава на неръждавейката и медта в коя валентност е, се получава процес при който медта започва да се отлага (напластява) върху неръждавейката. Електричеството си го създават самите те. А ако тези метали се намират вътре в бойлера, то водата става електролит и процеса се ускорява. Медния окис има свойството да пропуска електричество само в една посока (става нещо като диод) и имаме на лице всичко необходимо за една електролиза :-D В случая може да се пренебрегне това, защото разликата в еквивалента на неръждавейката и бакъра е малък и процеса ще протича много бавно.

Може да пробвате да забиете в един лимон една медна и една цинкова пластина (без да се допират) и между тях да свържете един светодиод. Ще се убедите, че през светодиода ще протече ток и той ще светне. Колкото цинковата пластина е по-голяма по площ, толкова по-силно ще свети светодиода.
VLADO66 - майстор
От моите практически наблюдения мога да кажа че на моя бойлер/неръждавейка/ съм му слагал меден нагревател и издържа 4-5 год..Като го извадих беше прояден,особено в основата.След това сложих железен/хромиран/ и вече десетина години няма проблем.
gogo7777 - майстор
Сега се сетих, че на тръбната разводка при ВЕЦ-генераторите прехода от неръждавейка към черното се слагаха кабели между двата фланеца и се заземяваше връзката.
hidrazin - майстор
Дааа... VLADO66 даде хубав пример за електрокорозия. Тук долу съм дал една табличка за реда на относителната активност на някои елементи. Колкото два метала са по-далеч в табличката, толкова електрокорозията ще е по-голяма. Това зависи и от други параметри - температура и какъв е електролита. В случая - вода. Ако е дестилирана корозията ще е нищожна но за съжаление (и не толкова) водата във водопровода не е чиста а си е електролит заради примесите. От табличката се вижда че алуминия и медта са доста далеч един от друг затова и при контакт между двата материала обикновено има проблем. За да се намали корозията се слагат преходи от бронз. Така се намалява корозията.
Такава е и идеята на анодната защита - слага се магнезиев електрод. Грубо казано магнезия като по-активен от другите метали в бойлера обира удара. :-D Износва се (корозира и се разлага) той а не другите метали в бойлера.
Прикачен файл:
TB04_005.JPG
TB04_005.JPG (40.15 KиБ) Видяна 7676 пъти
В този ред на мисли ако някой държи да слага медна тръба е по-добре да използва бронзова или да сложи преходна втулка от бронз. Разбира се най-доброто е тръба от същия материал - неръждавейка. Алуминиева тръба е едно много лошо решение.
:partyman:
Johny - майстор
И как го разбра, че е много лошо решение, кое му е много лошо? Две години и половина работа до тук. Ако утре се разпадне/хипотетично/, мога да я сменя за 15мин, без да си давам зор и ще ми струва 2лв. без труда.
Най-добре е от фабриката да ги правят с тръба неръждавейка и да не се занимаваме с излишни неща-уви!
gogo7777 - майстор
Колкото до окисите, хората водопроводите си правят и до ден днешен с медни тръби та един болер ли да не може.
Хората си правят водопроводи за питейна вода от медни тръби, ама не взимат под внимание тези тънкости. Чули, че в някои държави се правят такива и това им е достатъчно. В тия държави се контролира Ph-то на водата да е в граници 6,5-8. Също така бакъра е с най-високата си чистота и най-малко съдържание на кислород в него. След медната тръба по посока на течащата вода не трябва да има желязо или подцинкован фитинг. Изобщо метал с отрицателен еквивалент.

В една тема тук във форума се опитах да откажа съфорумник от идеята да си прави инсталацията от мед, но не успях. Всички дадоха пример за разни държави и така се стигна до грешния подход към нещата. Още повече, че спойките масово се правят с къвто и да е припой.

Сори за офтопика, ама колкото повече се знае, толкова по-добре.

Тема "Ремонт на бойлер" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: