• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
bulhomes2 - майстор
Не става. Тук искам да задържа потока в определени граници, а там - да отваря при повишаване на t при определена стойност, а при намаляне на t да затваря при друга. Близки са нещата, но различни.
denuchi - специалист
Тези белите + двете релета. Но ще трябва да търсиш трипътен вентил на който се върти стержена. На повечето стрежена ходи надолу-нагоре.
bulhomes2 - майстор
Ей ги на 7-ма страница. Около 80 лв беше трипътника, а задвижката към 180-90 лв.
minca - специалист
[ дали задвижката постоянно се "люлее" в двете посоки около зададената температура, или има малък хистерезис около зададената t, в който е в покой.[quote][/quote]
Не съм запознат с пропорц. тр.вентил и не съм дори виждал,но невярвам датчика който подава наприжение на задвижката да няма никаква инертност за да "люлее"непрекъснато.Все пак във форума са Лазар,Филма,Антон....нека кажат
bulhomes2 - майстор
LazarGanev написа:
По първата схема работи - люлее около зададената температура
filmatoplo написа:
....и да задвижката върти почти постоянно ...
Ей го. Виж, че Лазар и Филма викат, че постоянно се "люлее". Май с двете релета схемата си е по-добра. Осигурява почивка на задвижката, а и "харчи" по-малко ток :lol: :lol: :lol:

Нямам под ръка термореле за да видя дали пък не може двете терморелета да обединя да се командват само от единия датчик за температурата. Силно ме съмнява да стане, но би било хубаво.

Филма, как наистина връзваш задвижката за крановете. Едната я направих у нас на сферичен кран на серпентината на бойлера, но връзката беше голяма измислица. Махнах дръжката на крана, със шлайфа прорязах една 3-4мм дебела ламарина така, че влезе на мястото на дръжката, и за тази ламаринка заварих 1/2" тръба, която вече влиза в задвижката. Получи се затапена тръба, която в тапата има прорез, с който си върти крана. Става, но много пипнеж, а сигурно има и по-лесни начини.
AntonBM - специалист
Автоматиката не ми е най-силната страна, но от разговори с колеги, на които това им е работата съм чувал, че производствените управления на пропорционалните 3-пътни вентили работят по интегрално/диференциален закон за управление. Т.е. те следят за скоростта на нарастване на температурата на изхода и се опитват да познаят положението, в което трябва да спре задвижката с минимум колебания. Възможно е обаче да има и по-евтини варианти на управление, които да са подобни на твоят вариант 2. От наблюденията ми върху работата на такъв вентил съм забелязал, че при начално пускане се залюляват само 2-3 пъти около стойността и после спират, като амплитудата на това люлеене намалява, докато спре. Като резултат при продължителна работа почти не се движат, а температурата на изхода е такава, каквато ти трябва ±0,5°. Надявам се до края на седмицата да се поосвободя и да продължим работата по твоята инсталация. Трябва да изчистя малко чертежите в план и да добавим вентилацията.
LazarGanev - "Велик майстор"
Задвижката към крана си пасва съвсем точно, ако са от една марка - махаш пъчката и монтираш задвижката, има как да се закрепи. Ако смесваш кран и задвижка от различни марки ще стане една голяма боза от 1лв :) .
filmatoplo - майстор
:) Аз ползвам Поморийски контролерчета , има 2 вида ,единия е по елементарен за контрол на 3 пътен вентил и е за постоянна температура , но и към него може да се добави външен или вътрешен датчик допълнително , другия контролер -за отоплителни кръгове има повече екстри и повече нагласи -направо се продава със всички сензори .Хубавото е че при тези регулатори скоростта на задвижката се променя автоматично , колкото движението на задвижката е по-близо до зададената температура -скоростта и е по малка :wink: -това се наглася , даже има интервали от по 5 сек между движението и .Тези оранжеви задвижки не са ли марка Белимо , ползват се освен за вентили , и за въздуховодни клапи.Задвижките стават на доста стандартни 3 пътни вентили , обаче за всеки си има представка и удължение на стержина . :wink: А друго -много са скъпи задвижките :) -ти от къде ги набара .И да -някой модели имат по 5 жици -2 от които (мисля -бяла и сива ) са независими контакти които сработват при крайно завъртане на задвижката в една от посоките -ползва се за сигнална лампа , пуск или стоп на помпа и за други. :wink: За ползване на 2 релета , айде съгласявам се :) -аз като по прос ползвам 3 :lol: сигурно имало защо.
denuchi - специалист
Моето предложение. С нещо подобно http://kvazer.com/electric-protection-a ... &id_lang=1 и с това от снимката (5,6) ще можеш много точно и плавно да регулираш зададената температура. Без люлеене подскачане и там каквото се сетиш. Аз лично предпочитам тази вариант (3) трипътни вентили.

Прикачен файл

3.jpg
3.jpg (73.76 KиБ) Видяна 7647 пъти

Прикачен файл

6.jpg
6.jpg (82.91 KиБ) Видяна 7647 пъти

Прикачен файл

5.jpg
5.jpg (79.37 KиБ) Видяна 7647 пъти
bulhomes2 - майстор
:lol: :lol: :lol: :partyman:
Тони, казах ти, че не бързам изобщо - въобще не се притеснявай!
Още някой ми каза, за контролер, който да намалява скоростта около зададената температура. Честно казано - никакъв смисъл не виждам. При това пъплене (1/4 оборот за 3 минути) аз да я намалям още. Ще ползвам втората схема - с двете релета. Зора е веднъж да се настрои. Смятам първо да намаля температурата на второто реле за да си остане постоянно включено. Тогава оставаме само с едно реле и получаваме непрекъснатото люлеене около зададената температура. Търсената температура ще настроя на първото реле по контроелен термометър. Когато задвижката зачести смяната на посоките - значи сме около исканата t. Тогава ще настроя второто реле на близка, но по-голяма стойност. Колкото по-малка е разликата между двете релета - толкова по-точна t ще имаме, но и повече ще се движи задвижката. Веднъж настроени - повече едва ли ще се наложи да се пипат.
Филма, "Белимо" пише на тях - явно са такива. Случайно стана въпрос веднъж за тях, попитах Антон дали са изгодни и ги взех. Обаче човека няма повече сега.
denuchi, тез черните неща към крана ли са. Ако не са - как се казват и къде да ги търся?
Последна промяна от bulhomes2 на пон фев 27, 2012 8:00 pm, променено общо 1 път.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Тема "Как действа задвижката на трипътния вентил?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: