Ако незнаете къде да постнете въпрос или мнение, тука е мястото.
ArturDent - Почти Безобиден
То че е имало, имало е тиксо, но цената на тиксото е надвишавала, многократно надника.
Пък и един майстор ще го на прави за 2 минути, а за облепеното с тиксо ще му трябва повече.

Абе вие грънци виждали ли сте как се рисуват. По такъв начин е нарисувана и джантата.

Това колело както го гледате, ви гарантирам че един майстор го е рисувал за най-много час.

На места на плоските места е възможно да е правено с шаблон и пръскане с боя, но по-голямата част е на ръка.
bigdragon - майстор
Аз залагам на следната технология:
Ваденка и следващо фиксиране при висока температура 100...200 С градуса.
Последна промяна от bigdragon на пет мар 16, 2012 9:35 am, променено общо 1 път.
toni_g79 - специалист
Наистина не съм го виждал от близо,но ... със сигурност е правено със шаблон дали първо червено после бяло,няма значение.....не е правено на ръка.При грънците такива дъъъълги и прави линии няма........
shotik - майстор
Абе кога 1957 г е имало тиксо?
Вероятно е имало някаква технология ,подобна на печатене на книги,но предвидена за тази цел.Някои велосипеди на Мифа,Мюве,Вандерер,Диамант са от 1940 г и са със шарки и кантове,а аз лично съм виждал нов велосипед Симсон1958 г ,направен като както са шевните машини на Сингер.

Ето нещо съвременно:

http://www.youtube.com/watch?v=uf3ZPgK8n8U

но къде ли може да се намери такава двойна лепенка ?


На някой от Ловеч да има жив роднина ,който е работил в завода в производството на велосипеди и да знае как е правено?
Последна промяна от shotik на чет мар 15, 2012 8:39 pm, променено общо 1 път.
tripioo - специалист
ШЕВНИТЕ МАШИНИ СА ЧЕРНА ОСНОВА И ВАРАК (ЗЛАТЕН) КОИТО СЕ ЛЕПИ ОТГОРЕ И ПОЛСЕ СЕ ЛАКИРА ЦЯЛОТО .... А ТИКСОТО ... ХАРТИЕН ШАБЛОН ПРИМЕРНО ?? А ТОВА С ВАДЕНКАТА МИ ХАРЕСА
8180 - майстор
Дългите линии може да са с ролка и ограничител.
Шарките също - имаше такива валяци за шарки по стените, май по-стари.
batkotony - специалист
shotik написа:
Ето нещо съвременно:

http://www.youtube.com/watch?v=uf3ZPgK8n8U

но къде ли може да се намери такава двойна лепенка ?
Е такова нещо ти казвам и аз де-ще ти резна на плотера ивиците и ще ги залепиш,но препоръчвам нанасяне на боята с пистолет,на клипчето се вижда как е подляла боята на места и стои грозно...
Чаро - Акълия
Аз съм виждал дядото на сегашното хартиено тиксо. Почти като съвременното, лъскава хартия, по-тъмен кафяв цвят и имаше манипулация с мокрене. Нещо подобно на пощенските марки. След боядисването пак се мокри и се отлепя. Със сигурност го е имало 70-те. За по-рано не знам.
jekasus - майстор
Дали е правено по подобен начин Изображение
По Дискавъри в "как се прави това" на автоматични линии, нещо като гумен печат топваше в боята и после пренасяше рисунката върху изделието. Все пак колелото е масово производство, а не „Ориндж Каунти Чопърс“ или онези предавания за коли, дето рисуваха линии на ръка с една четка.
shotik - майстор
Поставям въпроса по друг начин-

Как се казва техниката ,с която се нанасят кантове и шарки на велосипедите,при изписване на букви е "калиграфия",в изобразяването на икони е "иконопис",в дърводелството мисля ,че е "инкрустация",в съвременното изписване на коли е "аерография",а тук при тази техника как трябва да се нарича ?

Тема "Как се правят тези кантове и шарки ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: