Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
kam34 - специалист
Трябва и да се натисне бялото пластмасово зъбче.
hidrazin - майстор
Трябва и да се натисне бялото пластмасово зъбче.
Натиска се когато искаш да извадиш проводника - при подмяна на контакт или ако си объркал нещо при монтажа.
Зъбчето разтваря пластините и освобождава кабела.
:partyman:
kam34 - специалист
Може и аз да греша, да пробва за всеки случай какво прави зъбчето освобождава или затяга.
hidrazin - майстор
Често ползвам за открит монтаж от тези:
ИзображениеИзображениеИзображение
Те са VIKO и нищо че са турски изглеждат и са направени добре.Като ги отвориш вътре има сложени дюбели и винтове за закрепване.
Това на лявата снимка е комбиниран ключ с контакт.Даже вътре пише колко милиметра да се заголва кабела.Цената им също е добра.
Само за сравнение един контакт на Шнайдер влагозащитен за скрит монтаж е 18-19лв на дребно.
Та тия всичките вътре са така - зъбчето освобождава.
:partyman:
Junak - майстор
Само аз ли мисля, че е по правилно нулата да се свърже към занулителните пластини и от там мост към клемата за захранване на щепсела?
PCL82 - майстор
Junak написа:
Само аз ли мисля, че е по правилно нулата да се свърже към занулителните пластини и от там мост към клемата за захранване на щепсела?
Правилно мислиш, но някои хора си карат по старо му и си го повтарят.
vvventsi - специалист
PCL82 написа:
Junak написа:
Само аз ли мисля, че е по правилно нулата да се свърже към занулителните пластини и от там мост към клемата за захранване на щепсела?
Правилно мислиш, но някои хора си карат по старо му и си го повтарят.
Както и да го свържеш ако прекъсне входящата нула пак ще се офази контакта независимо дали нулата първо е свързана към занулителните пласти или към клемата на захранване!
PCL82 - майстор
vvventsi написа:
Както и да го свържеш ако прекъсне входящата нула пак ще се офази контакта независимо дали нулата първо е свързана към занулителните пласти или към клемата на захранване!
Да така е, но рискът това прекъсване да се случи, заради разхлабена клема на работната нула е по-голям. Там има нагряване заради преходното съпротивление между пластините и щифтовете топлината се предава връзката бързо може да се разхлаби. А ако ползваш клемата на защитните пластини за разклоняване, няма да имаш това нагряване (само ако се разхлаби връзката).

Отделно, че е спазваш ред в нещата: входящият PEN проводник първо разделяш на PE и после на N, защото защитната роля е по-важна от работната.

Иначе проводника щеше да се нарича NPE, ама такова животно няма.
VLADO66 - майстор
Този вид свързване е много удобен за работа,НО при положение че в много случаи напрежението не отговаря на БДС с съответното ограничение за пад от 5% не ми се струва за удачно използването им.
dyaneff - майстор
hidrazin написа:
ИзображениеИзображениеИзображение
Те са VIKO и нищо че са турски изглеждат и са направени добре.
За този модел потвърждавам. Монтирал съм огромно количество от тях в една кланица и цех за колбаси. Всеки ден се мият с маркуч или водоструйка и за няколко години съм сменил само един ключ.

Тема "Как се монтира този контакт за външен монтаж?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: