• 1
  • 2
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
boretobobo - специалист
VLADO66 написа:
Ти модулираща горелка ли имаш или он/оф.Защото ако е модулираща няма нужда/както беше казано горе/ от терморегулатор защото горелката има алгоритъм с който следи температурата и при приближаване на зададената температура увеличава или намалява горенето/най общо казано/.Ако е он/оф горелката работи пак по температура на водата но при достигане на зададената температура спира.Ако сложиш стайния термостат на помпата ще спреш помпато,но е възможно да я вкараш в авариен режим горелката или да прегрееш котела.
Не съм сигурен точно каква е но я наблюдавах внимателно как работи.
Работи като часовник пали максимална степен 3 после постепенно 2 1 И ако превиши Максимална зададена 60 Гасне
LazarGanev - "Велик майстор"
Чакайте сега - не бъркайте нещата! Модулиращата горелка си намалява мощността, но при доближаване на ТЕМПЕРАТУРАТА НА ВОДАТА, тя си няма понятие колко е стайната температура. Нас като потребители ни интересува стайната температура, а температурата на водата в котела е важна само за оптималната му работа. Така че стаен термостат е необходим разбира се и в общия случай (при една помпа) най-добре е той да управлява горелката. Е, ако системата е по-сложна, има буфер и няколко помпи - една за котела, по една за всеки етаж, една за бойлера, то тогава стайния термостат трябва да управлява помпата за съответния етаж. Въобще всичко е индивидуално и универсални решения няма. Наскоро правих схема с 4 помпи - котелна и по една за всеки етаж и пак стайния термостат командва горелката - пали котела, върти водата през хидравличен съединител, на него има контактен термостат, който включва зоналните помпи за всеки етаж, като 2 от помпите могат да се изключват ръчно ако на горните етажи в момента няма никой, но помпата на първия етаж си остава да работи докато работи горелката. След достигане на стайната температура, горелката изключва, температурата в системата постепенно пада и като се достигне до 60*С изключва и помпата за първия етаж. Аз затова си харесвам работата, че трябва да се мисли и да се избере най-подходящата схема за всеки отделен случай. :wink:
boretobobo - специалист
Благодаря за компетентните отговори мисълта ми е такава когато горелката стартира гори 5.5 6 кг
после намалява предполагам на половина.Не съм мерил колко точно искам да избегна тези 5-6 кг
ВЪЗМОЖНО ЛИ Е ?.
LazarGanev - "Велик майстор"
Ами как да ти кажем, като не казваш каква е горелката? По принцип това е първата настройка, която може да се направи на горелката - да и се ограничи максималната мощност. За справка - при 4-то поколение на Ерато потребителят може да прави само това и нищо друго - например за 25кВт горелка можеш да ограничиш максималната мощност на 28(в извънредни случаи), на 25, на 20, на 15 или на 7кВт. Тогава горелката пали на 7кВт и след като поработи малко тръгва към максималната мощност (която сме и задали). Така че при тебе също смятам, че е възможно, но трябва да прочетеш как става.
boretobobo - специалист
биотех 35 е модела доволен съм но нали обичаме да икономисваме и се стараем повече и повече
Miro4774 - специалист
LazarGanev написа:
Чакайте сега - не бъркайте нещата! Модулиращата горелка си намалява мощността, но при доближаване на ТЕМПЕРАТУРАТА НА ВОДАТА, тя си няма понятие колко е стайната температура. Нас като потребители ни интересува стайната температура, а температурата на водата в котела е важна само за оптималната му работа. Така че стаен термостат е необходим разбира се и в общия случай (при една помпа) най-добре е той да управлява горелката. Е, ако системата е по-сложна, има буфер и няколко помпи - една за котела, по една за всеки етаж, една за бойлера, то тогава стайния термостат трябва да управлява помпата за съответния етаж. Въобще всичко е индивидуално и универсални решения няма. Наскоро правих схема с 4 помпи - котелна и по една за всеки етаж и пак стайния термостат командва горелката - пали котела, върти водата през хидравличен съединител, на него има контактен термостат, който включва зоналните помпи за всеки етаж, като 2 от помпите могат да се изключват ръчно ако на горните етажи в момента няма никой, но помпата на първия етаж си остава да работи докато работи горелката. След достигане на стайната температура, горелката изключва, температурата в системата постепенно пада и като се достигне до 60*С изключва и помпата за първия етаж. Аз затова си харесвам работата, че трябва да се мисли и да се избере най-подходящата схема за всеки отделен случай. :wink:
Ако я свържа и задам на помпата да се включи на 50г. при дистигане в котела 50г тя се включва но веднага ще се охлади от студената вода в системата и следователно ще изключи помпата и така ще трябва много повече време да включва и изключва пампата докато достигне задедената темература. И мисля, че докато загрява едната час на водата другата ще изтива няма ли да има някакъв проблем.
andy_forresite - майстор
Пичага, ще ти кажа как ще го направя в нас. Купувам капилярен термостат и го завивам в гилзата на котела (стига твоя да има такава гилза). Настройвам термостата на 50 града и включвам горелката. Водата в котела ще е да речем 17 градуса. Когато тази вода в котела достигне 50 градуса, термостатчето ще подаде сигнал на помпата и тя ще започне да се връцка. Ще прибута от студената все още 17° вода по тръбите на малкия кръг (имаш термостатичен вентил) вътре в котела, температурата ще спадне до 47 и помпата ще спре. След минута време водата в целия малък кръг ще е 50 градуса и помпата остава да работи вече постоянно, щото няма кой и какво да я спре, освен ако не изгори.
И така водата циркулира в малкия кръг, стига 60 градуса и термостатичният вентил отваря към радиаторите. Водата тръгва да тича към радиаторите и бързо започва да изстива щото идва студената 17°. На 56-57 градуса вентилът ще затвори и водата ще се връцка през малкия кръг няма и минута, ще стигне 60 градуса, вентилът ще отвори и тя пак ще побегне към радиаторите. И така цикълът ще се повтаря докато цялата вода не стане 60. А през цялото това време помпата ще си се върти.
Дори и помпата да спре от студената връщаща се от радиаторите вода няколко пъти ... 6, 7...15 пъти, нищо няма да й стане. Аз моята съм я забравял цяла година и разбрах че е работила от април до октомври чак като тръгнах да й търся кабела да я включа :lol: Търся свободен щепсел ей няма го, а той си бил включен...
filmatoplo - майстор
Аз съм се натъквал на помпи които две години са работили нон стоп, зиме, лете, денем и вечер.
gnt69 - майстор
andy_forresite написа:
Пичага, ще ти кажа как ще го направя в нас. Купувам капилярен термостат и го завивам в гилзата на котела (стига твоя да има такава гилза). Настройвам термостата на 50 града и включвам горелката. Водата в котела ще е да речем 17 градуса. Когато тази вода в котела достигне 50 градуса, термостатчето ще подаде сигнал на помпата и тя ще започне да се връцка. Ще прибута от студената все още 17° вода по тръбите на малкия кръг (имаш термостатичен вентил) вътре в котела, температурата ще спадне до 47 и помпата ще спре. След минута време водата в целия малък кръг ще е 50 градуса и помпата остава да работи вече постоянно, щото няма кой и какво да я спре, освен ако не изгори.
И така водата циркулира в малкия кръг, стига 60 градуса и термостатичният вентил отваря към радиаторите. Водата тръгва да тича към радиаторите и бързо започва да изстива щото идва студената 17°. На 56-57 градуса вентилът ще затвори и водата ще се връцка през малкия кръг няма и минута, ще стигне 60 градуса, вентилът ще отвори и тя пак ще побегне към радиаторите. И така цикълът ще се повтаря докато цялата вода не стане 60. А през цялото това време помпата ще си се върти.
Дори и помпата да спре от студената връщаща се от радиаторите вода няколко пъти ... 6, 7...15 пъти, нищо няма да й стане. Аз моята съм я забравял цяла година и разбрах че е работила от април до октомври чак като тръгнах да й търся кабела да я включа :lol: Търся свободен щепсел ей няма го, а той си бил включен...
Аз моята съм я нагласил да тръгва на 62, имам трипътен на 60 и никога не спира като тръгне се върти ако е над 62. Според мен е ненужно помпата да си прави гаргара и да върти водата в котела. :partyman:
Evgeniy - майстор
Ако стайният термостат управлява горелката ще е по-инертна системата и температурата в стаята може леко да варира. Относно разхода - зависи от поведението на горелката при сигнал от термостата, но при всички случаи сигурно ще е по-добре с него.
Ако е на помпата радиаторите ще изстиват и ще затоплят по чевръсто. Може да пробваш и двата варианта. Ако палиш на ръка или с таймер, може да прекараш веригата на помпата през допълнителен термостат, за да избегнеш работата и при незапалена горелка и сработил термостат.
  • 1
  • 2

Тема "горелка стаен термостат или помпа стаен термостат" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: