• 1
  • 2
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
jabata - специалист
Не искам да обиждам никого, обаче по системата има доста какво да се оправя, но това е от гледна точка на изпълнението. Тръбите от и към котела са с много малко сечение, което означава че дебита е по-малък, което може да доведе до други проблеми. Но това не са неща, по изпълнението а не свързани с проблема. Често се случва PexAlPex тръбите да се налага след едно прегряване да се дозатегнат, защото в следствие температурното разширение да отпускат от снадката, и оттам ти се струва че тече. Пробвай да дозатегнеш тръбите, ако спре да тече, си готов да палиш. Дори и да сълзи съвсем леко, след запалване и загряване може и да спре да сълзи. Но това означава че трябва да затегнеш.
Системата ти е затворена, затягай, пали и обезвъздушавай. И за да няма такива инциденти за в бъдеще, сложи един акумулатор от кола.
Фитилчо - майстор
Тия тръби са пълен ташак,вие сте луди нацяло :-D

Кой я е правил тази система?
kuuuuuul - майстор
Като гледам тръбата е гофрирана неръждавейка ¾ което до два нормални етажа би било достатъчно,така че няма какво да го плашите колегата.Единствената препоръка за по голяма сигурност е системата да се направи отворена,не че е по добре, но е по безопасно.Може да се добави и една малка аларма за повишена тем.
nikolovvd - майстор
jabata написа:
Системата ти е затворена, затягай, пали и обезвъздушавай.
Не е ли по-добре - затягай, обезвъздушавай и пали? :-D
Zafirovp написа:
Днес сутринта тока спря за повече от час а UPS-a държи 30 минути. За това време печката изгасна сама, но малко след това дядо ми я е наблъскал със дърва и въглища преди да пуснат тока.
Предполагам си го предупредил, че ако няма ток, пълненето и паленето на котела, особено зареден и с въглища, е много опасно. Ако не си бил там да подсигуриш помпата може и да станат доста страшни неща, пред които прокапването на съединенията ще ти се стори като детска песничка.
По принцип след всяко загряване на водата до температура на кипене, а в повечето случаи тази температура е дори под 95-96 градуса, задължително се проверява за теч по системата и профилактично се затягат отново всяко едно съединение, дори да не тече.
egomen66 - майстор
Между другото разглеждал съм много снимки на котелни помещение и за първи път виждам използването на меки връзки между котела и останалата инсталация . Което смятам , че е доста правилно. Ако се използват качествени меки връзки би трябвало да се избегнат температурните разширения и минималните вибрации между котела и останалата система. Изкажете се и вие. #-o
Christo - майстор
Има начини системата да се направи дуракоустойчива на за съжаление са свързани все с пари. Например подмяна на тръбите с по-широки, тъй че и без помпа да има някаква циркулация. Вграждане в котела на разхлаждаща серпентина(ако няма такава) и през нея пускане на студена вода ако котелът вземе да прегрява. Читав UPS(не за 100 лева). При всички случаи обаче, "огнярът"("огнярите") трябва да бъдат инструктирани и изпитвани няколкократно, защото колегата nikolovvd е много прав. Не е шега работа парното в къщи.
шоп - майстор
Christo написа:
Има начини системата да се направи дуракоустойчива на за съжаление са свързани все с пари. Например подмяна на тръбите с по-широки, тъй че и без помпа да има някаква циркулация. Вграждане в котела на разхлаждаща серпентина(ако няма такава) и през нея пускане на студена вода ако котелът вземе да прегрява. Читав UPS(не за 100 лева). При всички случаи обаче, "огнярът"("огнярите") трябва да бъдат инструктирани и изпитвани няколкократно, защото колегата nikolovvd е много прав. Не е шега работа парното в къщи.
Christo, за съжаление не е само пари, ами и много къртене и мърсотия. Производителят на всеки котел е задал колко е Ф то в цолове или милиметри, които са вход и изход на котела и който не е желателно да се стесняват, но българите си мислим, че сме по-умни и ще напишем нов учебник по физика. С 32, 20 и 16 мм е мисия невъзможна да се направи система над 20 КW с гравитационна циркулация.

Вкъщи системата е 45KW отворена гравитационна циркулация и майстора без да е чел учебници по топлотехника е тръгнал с 2.5" на първият щранг преминава на 2''. после на 1.5'' следва1.1/4'' после 1" и до всеки радиатор е 3/4"

всички линии са с наклон около 5% . Големият диаметър тръби играе ролята на буфер ( около 600литра е системата) цената на тръбите не е проблем според мен. Проблема е къртенето и мърсотията. Всички тръби могат да се скрият в гипс катронени куфари.

Като сложиш на кантар липсата на помпа, ЮПС и най-вече СПОКОЙСТВИЕТО системата е безценна!
  • 1
  • 2

Тема "Проблем със локално парно след спиране на тока" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: