• 1
  • 2
Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
rorik - специалист
И те така...

:-D
И те така :) По врачански, нали.
Значи стана. Извадих помпата охлабих уплътнението.Помпата завъртя.Въпреки че е била толкова стегната , салника пак е изпускал.Така че кондиката не е в здравото стягане.
Обаче е имало още един проблем.
За да сложа капака на кладенеца измествам помпата в страни , а явно там е имало проблем със засмукването.Та оставих помпата в средата, защото не засмуква поставена в края.
Ще го мисля как да затворя капака и помпата да остане в средата на кладенеца. .
Благодаря на всички за помощта. !!!! Добре че ви има!!!
=D>

Имам селектирани семена от чушки от Златията. ,Няма лоша година за тях. .Който има нужда да пише за следващата година.
rorik - специалист
kr1100 написа:
най-вероятно вала е силно износен от изсъхнала лоена набивка.
Да мине сезона и ще гомисля.
Има такава вероятност защото ми се вижда че навътре е по широко растоянието до вала.
VLADO66 - майстор
Набивката се натяга на работеща помпа по принцип.
bigdragon - майстор
rorik написа:
...
Значи стана. ....Така че кондиката не е в здравото стягане.
....
Е да де:
Цитат от горното ръководство.
- стегнете гайките на шпилките на ръка, колкото
можете;
- пуснете помпата и равномерно натегнете
гайките с ключ докато се постигне равномерен и
допустим теч за съответната помпа;
- не допускайте спиране на теча от салника -
така ще предпазите помпата от прегряване.
kr1100 - майстор
rorik написа:
kr1100 написа:
най-вероятно вала е силно износен от изсъхнала лоена набивка.
Да мине сезона и ще гомисля.
Има такава вероятност защото ми се вижда че навътре е по широко растоянието до вала.
Не знам коя е помпата Вида 5 ли е. Но когатоя разглобиш има 2 варианта : или да я направиш с втулка от неръждаема стомана и набивка или да я преправиш на фибърно уплътнение. според възможностоте на стругаря.
Офф - понеже ще я разглобяваш си приготви 1 газова горелка за съветване на болтовете на предния капак на помпата , така и на самата турбина.След сваляне на капака турбината се нагрява с горелка, че така е корозирала, а резбата и е скрита и не може да се пръсне със спрей. приготви си лента от латун /месингова ламарина 0,2/0,3мм , може и алуминиева. , водопроводен ключ и още 1 . може и 3 та ръка. С втория ключ стягаш или хващаш скосяването на вала след като свалиш перката за охлаждане на ел. двигателя. С първия ключ през латуна хващаш турбината и рязък удар за развиване в обр. на въртенето /след нагряване/. Добре е да имаш помощник за тази операция.
Хващаш турбината през латуна за да не нараниш повърхността - тя е работна на турбината.
МНОГО ВАЖНО - преди да свалиш капака на турбината развий 2 та винта държащи центробежния вкл.
Тъй като ще рзглобяваш , а сигурно отдавна не е правена профилактика - смени и центробежния - около 8,50 лв е , нагарят му контактите. Има 2 вида с различен централен отвор, за всеки случай смени и лагерите пр с NSK
ОФФ - тази пролет правих цялостен ремонт и смнеих целия крепеж с неръждаем такъв за 2 лв всичкия.Сложил съм и тефлонова набивка. При мен тъй като имам втулка съм на набивка 4 х 4, имм и 6 х 6 мм , но е мисия невъзможна монтажа.
Ако имаш нужда от помощ пиши.
volf - специалист
kr1100 написа:
rorik написа:
kr1100 написа:
най-вероятно вала е силно износен от изсъхнала лоена набивка.
Да мине сезона и ще гомисля.
Има такава вероятност защото ми се вижда че навътре е по широко растоянието до вала.
Не знам коя е помпата Вида 5 ли е. Но когатоя разглобиш има 2 варианта : или да я направиш с втулка от неръждаема стомана и набивка или да я преправиш на фибърно уплътнение. според възможностоте на стругаря.
Офф - понеже ще я разглобяваш си приготви 1 газова горелка за съветване на болтовете на предния капак на помпата , така и на самата турбина.След сваляне на капака турбината се нагрява с горелка, че така е корозирала, а резбата и е скрита и не може да се пръсне със спрей. приготви си лента от латун /месингова ламарина 0,2/0,3мм , може и алуминиева. , водопроводен ключ и още 1 . може и 3 та ръка. С втория ключ стягаш или хващаш скосяването на вала след като свалиш перката за охлаждане на ел. двигателя. С първия ключ през латуна хващаш турбината и рязък удар за развиване в обр. на въртенето /след нагряване/. Добре е да имаш помощник за тази операция.
Хващаш турбината през латуна за да не нараниш повърхността - тя е работна на турбината.
МНОГО ВАЖНО - преди да свалиш капака на турбината развий 2 та винта държащи центробежния вкл.
Тъй като ще рзглобяваш , а сигурно отдавна не е правена профилактика - смени и центробежния - около 8,50 лв е , нагарят му контактите. Има 2 вида с различен централен отвор, за всеки случай смени и лагерите пр с NSK
ОФФ - тази пролет правих цялостен ремонт и смнеих целия крепеж с неръждаем такъв за 2 лв всичкия.Сложил съм и тефлонова набивка. При мен тъй като имам втулка съм на набивка 4 х 4, имм и 6 х 6 мм , но е мисия невъзможна монтажа.
Ако имаш нужда от помощ пиши.
Турбината се развива по посока на въртене а в обратна посока се самозатяга!
  • 1
  • 2

Тема "Размер на салниково лоено уплътнение на водна помпа" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: