• 1
  • 2
Всички имаме коли, нали ?
marian1 - майстор
Благодаря - мисля да проверя на двете места.
Харесвам си автомобила, и искам всичко да му е ок. Стремя се да го поддържам само с оригинални части и от офиц вносител. За това не си купувам "други" фарове - защото нови, ако има, ще са безбожно скъпи ( китайци няма да взема, мисля и за водачите срещу мен) и за това търся варианти. И за това си купих втори комплект, за да не бързам и ако нещо се скапе - да не остана без фарове.
Автомобила е стар 15 г - проверил съм - китайците са около 300 лв!?!?! А той реално струва 1500 лв хах!
brum - майстор
И аз да добавя моят опит с възстановяване на фарове. Само дето не го правих аз, а човек дето с това се занимава. Фаровете са за Пасат Б5 - с "пластмасовите" стъкла.

Полирани от вън и от вътре "стъкла". От вътре също си е важно, но само полиране, не шлайфане. рефлекторите трябва да си останат. От горе на стъклата сложиха някакво фолио на 3M. За сега не е мръднало, фаровете изглеждат кристално прозрачни. Та за тая част с полирането съм чувал, че в Метро има разни комплекти. Точно за въстановяване на "стъкла" на този тип автомобилни фарове. Казват, че се работи елементарно с него и резултата е УАУ. Ама само съм слушал за тая работа :) .

За рефлектора - в Стрелча възстановяват покритие. И лупи съм пращаш. и рефлектори на фарове. Не става на 100% като ново, защото остава лек релеф от старото прегоряло поркитие, но резултата е наистина добър. Пък и не знам за друг вариант за възстановяването на това покритие. Два големи рефлектора излизаха 100лв като работа при тях.

Иначе ако покритието си е там - за чистене може да ползваш нещо като забърсване с памучен плат дето не оставя власинки. Важно е да не се пипат с ръка, че след това покритието на това място става матово и прегаря.

За конденза - ако фара е запечатан както трябва проблем няма. Всичките фарове си имат отвор от задният край за вентилиране който се грижи да изравнява влажността в и извън тях. Ако отвора си е там - драми няма. Ако тоя отвор го няма колкото и да си играеш да затваряш фаровете херметически проблмите са почти неизбежни.

Ако ти се инвестира в малко "тунинг" на фаровете може да постигнеш по-добър ефект от заводското възстановяване с вграждането на би-ксенонови прожектори. Но е добре да си избереш читави, че има много които светят далеч по-зле от колкото трябва да светят. Преди време бях поръчал едни от Китай за 100лв с доставка по DHL дето тука им искат 300+ пари. Но т'ва си беше късмет, сега за тия пари са с нормална доставка за 1-2 месеца. Ако отидеш на този вариант е почти задължително да се полира "стъклото", защото насочването му ще пречи.
  • 1
  • 2

Тема "Фарове - идеи за възстановяване?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: