• 1
  • 2
Всички имаме коли, нали ?
stoianov_n - специалист
infomar написа:
Така, че ще трябва да купя Exide Premium EA602 60Ah / 12V / R+ (EN): 600А за 130 лв..... :?
Надявам се ще са добри и поне 3 години няма да ми правят проблеми....
Имам 2 само че по евтината серия ексел.На едната кола има зверска утечка от музиката и ако не се кара всеки ден, акумулатора пада. И така вече 5-та година, като е оставян без ток и зимно време с отрицателни температури.
Окото му почерня, но не дава признаци за смяна.
Другия пък даже не знам на колко години е. :wink:
:partyman:
Chefo77 - майстор
infomar написа:
Chefo77 написа:
Я не се занимавай с глупости. Ако държиш да си сменяш акумулатора, вземай един нормален Exide с 3 години гаранция и си свиркай. Но акумулатор се сменя при нужда, не по график.
А по принцип AGM акумулаторите са създадени за автомобили, които имат старт-стоп системи, т.е. често черпене на ток и по-малко зареждане. Тя самата система е малоумно творение, та се наложи заради нея да създават усилени акумулатори, усилени стартери ... цифромания. Реално "ползата" от нея при честа употреба е ... няма и 100 милилитра на 100 км. А и екологичният ефект е силно съмнителен. Но какво да правиш - еврогейски изисквания.
Ако вместо 3 изкара 6 години и е с високо /гарантирано качество какво лошо има да платя 50% над цената на този който ще изкара 3 години произведен не за ЕС потребители а за тези от третия свят?
Говориш по принцип, а не дали стават или не.
Не съм седнал да сменям по график и не виждам нищо нередно да съм подготвен когато се наложи да имам оформено мнение, или предлагаш когато някоя сутрин ми "угасне", тогава да се разпитам какъв да купувам? Е, има и такива хора....
Да, АКО изкара двойно, си заслужава - но НАДАЛИ ще изкара двойно, защото ако гарантирано изкарва двойно, фирмата производител е фалирала. :wink:
Няма как който и да е да ти каже гарантирано дали нещо става, защото за тази цел трябва да има опит с тази или онази марка или конкретен модел. И да не е просто търговец. Такива "опитни" няма, защото пазарът на автомобили с тази екстра (старт-стоп) е минимален, такива модели има от едва няколко години и ако някой вече е сменил оригиналния акумулатор с такъв, това означава, че оригиналния не струва - а това говори много зле за технологията. Знаеш предполагам, че за първоначално вграждане се избират реномирани производители (не МонБат например).
А ако си следиш колата нормално (без прекалено вглъбяване) няма как да не усетиш кога акумулаторът ти тръгне да се изтощава. Караш малък бензин, не осемцилиндров дизел. В твоята ситуация аз не бих купувал нищо.
Иначе относно марката Exide - акумулаторът на работната кола изкара 3 зими досега, ако не се лъжа само веднъж е зареждан. Колата е дизел и се пали и кара почти всеки ден. Моделът е ТОЗИ
montoya - майстор
Човека не е тръгнал да купува бре, просто усеща, че този си заминава и за зимата ще трябва да си купи нов, затова се информира за цени и марки, не като умре в студа сутринта да се чуди тепърва какво да си купи и да влезе в първия магазин и да си купи най големия боклук.
Аз отдавна разбрах, че безвъзвратно са си заминали времената в които акумулаторите караха по 10 и повече лета и затова купувам най- евтиния китайски укумулатор който намеря за да не ме е яд като се скапе. Последния е 4мах 62 ампер часа за 78лв го намерих с отстъпки на един приятел. Ако изкара 2 зими съм предоволен и ще си купя нов.
Брах ядове с гаранцията на последния акумулатор тази зима, алпин енерджи, уж австрийски, фирмата сериозна енерго контрол. Акумулатора сутрин в студа няма сила да завърти, бутам, пали от четвърт и всяко следващо палене е без проблем. Като им го закарах, с машинката го изкараха в перфектно здраве, да ама не, а как да му го закарам с колата като е направил проблема?
Ядосах се и го дадох на късо с един винкел, сдадох го за скрап за 18 лева и си взех тоя китайския.
Chefo77 - майстор
При замерване с товарната вилка три години карах с "вече заминал" Гигават :wink:
infomar
montoya написа:
Човека не е тръгнал да купува бре, просто усеща, че този си заминава и за зимата ще трябва да си купи нов, затова се информира за цени и марки, не като умре в студа сутринта да се чуди тепърва какво да си купи и да влезе в първия магазин и да си купи най големия боклук.
Аз отдавна разбрах, че безвъзвратно са си заминали времената в които акумулаторите караха по 10 и повече лета и затова купувам най- евтиния китайски укумулатор който намеря за да не ме е яд като се скапе. Последния е 4мах 62 ампер часа за 78лв го намерих с отстъпки на един приятел. Ако изкара 2 зими съм предоволен и ще си купя нов.
Брах ядове с гаранцията на последния акумулатор тази зима, алпин енерджи, уж австрийски, фирмата сериозна енерго контрол. Акумулатора сутрин в студа няма сила да завърти, бутам, пали от четвърт и всяко следващо палене е без проблем. Като им го закарах, с машинката го изкараха в перфектно здраве, да ама не, а как да му го закарам с колата като е направил проблема?
Ядосах се и го дадох на късо с един винкел, сдадох го за скрап за 18 лева и си взех тоя китайския.
Има логика в разсъжденията ти, но сърце все още не ми дава да купя най-евтината марка. (поне за сега). Цената от 130 лв. считам за нормална - от 180 лв, първоначана правят отстъпка 22-23%, намалят за върнат акумулатор и става 128 лв. (http://didi94.bg)

В момента, след час и половина междуградско каране и предстой 2 дена, показва 12.4 в. Запалва на 2ри-3ти оборот, т.е нямам проблем с паленето, до зимата се надявам да издържи.

Жалко, че AGM акумулаторите не стават за този тип автомобили - казват, че зареждането им трябвало да е стриктно мах. до 14.4 волта и нищо от горе, а това на Форда по някога може и да го премине по някаква причина... затова НЕ трябва да се ползват при него. Щях да експериментирам....
Изображение
http://www.marine-electronics.net/techa ... _faq.htm#6
Chefo77 написа:
............Иначе относно марката Exide - акумулаторът на работната кола изкара 3 зими досега, ако не се лъжа само веднъж е зареждан. Колата е дизел и се пали и кара почти всеки ден. Моделът е ТОЗИ
И аз си го харесах този, пасва и по размери, но големите специалисти казват, че бил прекалено голям за моята кола и можело да остава недозареден..... затова се спрях на оригиналният ампераж от 60А колкото е по книжка. А инак цената е с минимална разлика.
Chefo77 написа:
При замерване с товарната вилка три години карах с "вече заминал" Гигават :wink:
Какъв е смисълът на ТОВАРНАТА вилка, щом не показва точно? Тя ли е развалена в твоят случай, или има друга причина? Не може принципът да не работи и да се ползва масово за тестване.
Последна промяна от infomar на съб май 14, 2016 7:16 pm, променено общо 1 път.
VLADO66 - майстор
Гигават са марка на Бош и се правят в техен завод в Чехия.За различни коли съм взимал три акумулатора и нямам проблеми.За цената са отлична алтернатива.
Chefo77 - майстор
Инфомар, посочих какъв точно е моя, не съм го предложил да го купуваш като капацитет. 60 ампера са ОК за теб.
Зная, че товарната силна е точно затова, но - факт. Все "умира" и все беше ОК. Докато един ден запалили колата в 8, изкарали я от двора и я загасили, в 8.30 само леко завъртя. Заряд, след 2 дни същото. Умря изведнъж.
toolegittoquit - майстор
72Ah Electra by Vega - 112лв. Всичкото акумулатори са боклуци, на чист късмет е колко ще изкарат. Дори от "реномирани" марки се оплакват.
Chefo77 - майстор
toolegittoquit написа:
72Ah Electra by Vega - 112лв. Всичкото акумулатори са боклуци, на чист късмет е колко ще изкарат. Дори от "реномирани" марки се оплакват.
Аз на втората съм с такъв, засега е ОК. Но да не казвам голяма дума :)
  • 1
  • 2

Тема "AGM акумулатори в съвременните автомобили." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: