• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Понеже не разбирам "lov" към кого се обръща в мнението си, няма да се ангажирам с отговор.
Искам да изкажа големи благодарности на г-н Петков за отговорите и уважение с малко завист за знанията му. Тогава не знам какво се обърках като използвах онази снимка на бобина. Сега, с съдействието на един приятел, намерих една от Рено (на кутииката пише, че е за Еспейс, Лагуна, Меган). След пробите ще пиша за резултатите. Ето снимка на бобината -
https://www.autopower.bg/images/запалит ... 954236.jpg
Последна промяна от 71evin на вт дек 19, 2017 3:57 pm, променено общо 1 път.
plamen6703 - майстор
71evin написа:
Искам да изкажа големи благодарности на г-н Петров за отговорите и уважение с малко завист за знанията му.
Тук стана като случая с г-н Трендафилов и г-н Карамфилов, все същият човек само растението е друго :lol:
Същата работа и с г-н Петров и г-н Петков, на който искаш да поднесеш благодарност :wink: :partyman:
Ха- ха, да. Често ми се случва обратното с една колежка Петрова, която всъщност си е Петкова.
lov - майстор
Не беше към теб а към колегата kolev_k. Изпитвам остра алергия на тема Браун газ и всякакви писания по темата в този форум. Ако наистина не е такъв запалянко надявам се да ме извини че бях малко остър.
:partyman:
... нещо не се получи. Свързах първичната последователно на ел.мотора, а вторичната на електрода и на маса. Резултата е единична искра при включване и нищо повече. Понеже са два електродите, опитах и всеки край на вторичната на електрод, но пак същото. Отличаващо на тази бобина е, че има три извода, където е първичната намотка. По схема два са плюс и един маса.
П. Петков - специалист
71evin написа:
Нещо не се получи. Свързах първичната последователно на ел.мотора, а вторичната на електрода и на маса. Резултатът е единична искра при включване и нищо повече. Понеже са два електродите, опитах и всеки край на вторичната на електрод, но пак същото. Отличаващо на тази бобина е, че има три извода, където е първичната намотка. По схема два са плюс и един маса.
Защо бобината има три извода? Сигурно ли е, че първичната намотка е една? Колко е комбинативното омическо съпротивление между изводите - 1-2; 1-3; 2-3?
Колко е номиналният ток на двигателя?
Да не би да е прекалено малък, при което само пусковият му ток да предизвиква искрата. Обикновено кратността на пусковите токове при асинхронните двигатели е от порядъка на 5-6 пъти. Би било полезно да премерите и пада върху първичната на индукционната бобина при нормално работещ двигател.
Ако токът е прекалено малък, съответно падът е незначителен, то напрежението между електрода и масата ще е малко и пробив няма да има. Колко е искровата междина? Пробивното напрежение на въздуха при нормално налягане и влажност е около 30кV/см. Автомобилните индукционни бобини имат напрежение на празен ход около 26kV. Наличие на напрежение на вторичната при работещ двигател, може да се установи, ако се намали искровата междина с помощта на парчета медна тел, вързани направо на изводите на бобината. Ако токът на двигателя е малък, за съжаление постановката няма да стане и ще трябва да се ползва и понижаващ трансформатор, който да захранва индукционната бобина, като първичната на понижаващия трансформатор се включва паралелно на двигателя. В този случай е по-рационално да се търси направо високоволтов трансформатор с мрежово захранване. Захранване на бобината директно от мрежата през кондензатор също е възможно, но при изискуем ток през бобината 2 Ампера, кондензаторът трябва да бъде неелектролитен и да има капацитет 25-30uF/400 V AC ; Xc=100-120 Ohm; C = 1/Ѡ.Xc = 1/314.(100-120). Паралелно на кондензатора трябва да има и резистор 1MOhm/0,5W.
Най-накрая остана време за проекта :) Изпълних схемата
Прикачен файл:
IMG_20180208_112508.jpg
IMG_20180208_112508.jpg (12.03 KиБ) Видяна 1273 пъти
като ползвах работния кондензатор на ел. мотора. Резултат е много добра, но пак еденична искра при вкл. на схемата.
Иначе замерванията са:
съпротивление на бобината 1-3 и 2-3 - 1.1 Оhm 1-2 - 0,3 Ohm;
при включване само бобина и двигател последователно падовете на напрежение са 212В/6В;
номиналният ток - 0.4A, стартов 2.3
Намерих една схема от братятя руснаци, проблема е, че елементите са по гост и нямат точни заместители -
Прикачен файл:
IMG_20180208_113951.jpg
IMG_20180208_113951.jpg (40.49 KиБ) Видяна 1273 пъти
Последна промяна от 71evin на пет фев 09, 2018 6:03 pm, променено общо 1 път.
hidrazin - майстор
Всички елементи на схемата имат достатъчно точни заместители. :wink:
КС600А
КУ202Л
КД209
:partyman:
Схемата пработи. Първоначално след няколко изчисления реших да ползвам за С1 3uf и за С2 15uf. При практическото изпълнение, искрата не беше достатъчно мощна за да възпламени нафтата и затова се наложи да подменя С2 - 25uf. Останалите елементи ги замених със следните:
диоди - 1N4004
ценер - 1N5378B
тиристор - КУ202Н
резисторите са по схемата.
Иначе разгледах и схемата за озонатора, но мисля, че тази е по-добра.
Благодаря на отзовалите се.
  • 1
  • 2

Тема "Замяна на запалителен трансформатор?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: