Най - вълнуващия въпрос зимно време.
andy_forresite - майстор
От гл. т. топлоизолация ми се струва добре, а от гл. т. последици при течове от покрива и чегъртане на опашати - не е добре. Любопитен ми е коеф. на топлопреминаване.

А на теб как ти се струват 12 глидера Н350 в стая 12,5 квадрата без ТИ? Това е радиатор с продажна мощност 1464 вата ако един глидер е 122 вата, че не съм ги проверявал. Моите са Н500 и са обявени за 167W при делта 60, така че 122 трябва да са по-малките.

Гледах една нова система в къща на 2 етажа. От котела излизат 1 1/2 метални тръби и от тройник към единия етаж с една 25/40 и с втора 25/40 към втория ет. Всяка към колекторно табло по тръба 1" и от там не знам колко линии с изходи ф16.
morfei1 - специалист
вт окт 13, 2020 12:17 pmandy_forresite написа:
.....как ти се струват 12 глидера Н350 в стая 12,5 квадрата без ТИ?

ми ОК ми се струва 1,5KW, поне до към -15C и котела плющи на 70-80C. Всичко работи баш как си трябва.
вт окт 13, 2020 12:17 pmandy_forresite написа:
От гл. т. топлоизолация ми се струва добре, а от гл. т. последици при течове от покрива и чегъртане на опашати - не е добре. Любопитен ми е коеф. на топлопреминаване.
...
Не добре, супер е. Древните са били прости.
Къщата е 70 см камък север, 100 см изток, че е вкопана, 50 см Юг и Запад.
Кога ли е строено това? Подозирам почти 100 години, като взема предвид зазиданата в зидовете цев с патронника от непозната за мен пушка.
93та, като почнахме да разпокриваме, нямаше ядове от течове по мешето.
Спирам, че окепазихме темата с лични емоции, радиатори изолации...

Морфи, не е добре. Вероятно не си чел за особеностите на неговата къща.
andy_forresite - майстор
На втория етаж гледам спалня с повече глидери от спалня на първия. На ет. 2 в стаите над отопляваните помещения няма загуби от пода, а "печалби".
Аз бих увеличил ребрата на първия етаж ... май две помещения ще отоплява ... с 40%. На втория - с 20%. В хола вероятно са 2 прозореца, така че може да си раздели глидерите на две (два радиатора). Като станат 20 ребра последните 3-4 са с намалено топлоотдаване. Затова два по-малки хем по-равномерно, хем по-ефективно. Само по отношение на тръби не е по-добре и с хидравличния баланс ще е повече играчка.
speka_rs - майстор
Здрасти колега,

1. Ако ще ползваш ребра по 350 мм височина, заложи по 1.5 ребра на м2. За стайния термостат трябва да е в най-студената стая на къщата, за да може да отреагира когато стане там студено.

2. Тръбите зависи точно как ще направиш инсталцията, и от там къде ще е допълнителната помпа.

3. Аз бих си ползвал пак 20 мм ППР със фибро стъкло.

4. Ами пак зависи как ще се направи инсталицията, и какво може и какво не може.

5. Аз бих ползвал 2 помпи 25-6 независимо от марката. Двете марки са добри, ама да не забравиш да направиш хидравличен изравнител.

6. Добавянето на трипътният вентил винаги има покрай него някой допълнителен кран за регулиране, така че да ще има нещо допълнително.

7. Допълването няма значение от къде ще бъде стига да стига водата до всички точки. Аз не съм почитател на автоматичните допълвания.

8. Разширителния съд аз бих препоръчал затворен, аз бих сложил 35 л да ми е спокойно. Но тогава е много важно да не забравиш предпазителния клапан.

Поздрави

п.с. Имаш л.с.
don.nasco - специалист
Здравейте,

Виждам, че темата се разраства и това ме радва :)
Благодаря на всички включили се. Сега ще се опитам да отговоря на въпросите и поясня някои коментари:
вт окт 13, 2020 10:42 amandy_forresite написа:
За мен коеф. на топлопреминаване на външна стена не може да е по-малък от този на вътрешна. В случая 0,35 и 0,50. Външният зид може да е 38 см, а вътрешният 15 с мазилките, но пак не може да е вярно. Когато вътрешната стена граничи с отоплявано помещение, нейният коефициент на топлопреминаване не те интересува (не изчисляваш с него). Сега 25° в едната стая и 22 в другата, много важно, тъй като всеки се запасява с радиаторни глидери над изчислените. Така че топлозагубите не са тези, а по-големи.
.........
Благодаря Анди. Сега като спомена това за коефициентите се замислих, че имаш право. Проблема е, че не успях да намеря какъв е (било то и ориентировъчен) той този вид стена, със стари тухли единички. Да, осъзнавам, че радиаторите са малки, дори като правя разни сметки май ще ми излязат по-скъпо, но както споменах, ограничен съм от под прозоречното пространство.
Вариант ли е да вземам по-големи глидери, но да ги монтирам странично на прозорците, мисля че и този вариант е възможен за монтаж, но не знам до колко правилно?

Това за тръбите ще го взема предвид и ще видя какво би ми струвало като цена. Разбирането ми е, че работата с ППР или Pex-Al-Pex ще е по-лесна, сравнена с медните. Може и да бъркам :)

Май свързването на двете помпи, които предлагаш не мога да си го представя. Искаш едната да бъде до котела, а другата да бъде преди колектора в мазето, така ли?
Също, ако горното е вярно, тогава коя от двете помпи ще се грижи за бойлера?
вт окт 13, 2020 10:46 ammorfei1 написа:
Щом обичаш да смяташ и не бързаш, този калкулатор ще те ориентира в обстановката. Чел си статията, ясно ти е как се смятат загуби:

ТЕРМОКАЛКУЛАТОР
Благодаря, този калкулатор май ми беше попадал, но не му обърнах много внимание, ще го разгледам при първа възможност.
вт окт 13, 2020 11:22 amandy_forresite написа:
0.35 е нереално нисък коефициент за външна стена. Може след стиропор 8 см да стане толкова. 1.5 е много по-реален. Също така не знам как е определил каратавана, след като аз не можах да го намеря никъде това нещо :) . Така по усет такъв таван 15 санта го приемам за 1 (единица). Това 0,3 е много много ниско за такъв таван ...
Ще те послушам и ще променя коефициента на 1.5 в таблицата. За тавана - използвах написаното във въпросната статия. Трифон обаче има право, тавана е доста добре изолиран, било то и с "боклуци". Да, зимата се чуват как мишките играят (а сигурно и не само те :). Бих го вдигнал и него, просто не знам на колко.
вт окт 13, 2020 1:54 pmandy_forresite написа:
На втория етаж гледам спалня с повече глидери от спалня на първия. На ет. 2 в стаите над отопляваните помещения няма загуби от пода, а "печалби".
Аз бих увеличил ребрата на първия етаж ... май две помещения ще отоплява ... с 40%. На втория - с 20%. В хола вероятно са 2 прозореца, така че може да си раздели глидерите на две (два радиатора). Като станат 20 ребра последните 3-4 са с намалено топлоотдаване. Затова два по-малки хем по-равномерно, хем по-ефективно. Само по отношение на тръби не е по-добре и с хидравличния баланс ще е повече играчка.
Анди, това не са точно два етажа. Това е една дълга къща, всичко на първият етаж си има каратаван и после керемиден покрив под откритото небе. "Вторият" етаж е постройка върху мазе и пак с таван и покрив. Хола е един голям прозорец, който не се отваря и отвън е остъклена тераса. Слагането на два по-малки радиатора също е възможно, има място и дори някъде ми попадна точно тази информация, че не е много хубаво да се трупат повече от 15-16 глидера на един радиатор.
вт окт 13, 2020 3:00 pmspeka_rs написа:
Здрасти колега,
.........
п.с. Имаш л.с.
Благодаря за отговорите и за л.с. :)
Последна промяна от don.nasco на вт окт 13, 2020 10:22 pm, променено общо 1 път.
Танасе, темата си потръгна, но като чисто потребителска няма голямо бъдеще.
Освен големите чаршафи, които са малко тягостни за четене, би могъл да цитираш някого, като изтриеш съдържанието или просто съкратиш цитата, който всички сме чели.
morfei1 - специалист
Вариант ли е да вземам по-големи глидери, но да ги монтирам странично на прозорците, мисля че и този вариант е възможен за монтаж, но не знам до колко правилно?
Моите са все така, но не за друго а щот просто няма как да бъдат монтирани под прозорците, понеже са врати/прозорци отгоре до долу.

Кофтито на тоя тип монтаж е, че си заемаш още една стена, но пък по-добре така отколкото да ти дойде малкък радиатора.
don.nasco - специалист
Взех си бележка и поизрязах малко цитатите.
Иначе, имаш право, все още голяма част от въпросите остават незасегнати, дори пораждат нови.
Имам котел, следващото са радиаторите - трябва да ги сметна по-добре и "да ходя да ги поръчвам някъде".
После другото, че то както няма зор, така ще стане ноември, декември и пак ще има "ама тя зимата ни изненада" :)
andy_forresite - майстор
С медни тръби се работи най-лесно защото може да се направи всякаква сглобка под желан ъгъл, отстъп от стена и т.н. Може да се добави парче тръба или фитинг като само го изрежеш с нужната дължина и сглобяваш. Недостатък е цената и необходимостта от топлоизолация на тръбите, поне извън отопляваните стаи. С ППР тръби е зор от гл. т. последна/крайна сглобка понеже няма място да пъхнеш поялника. Има значение поредността на сглобките, кой фигинг с колко см или мм измества цялата история и пр. Може да не се топлоизолират. С пекс ал пекс тръби трудността идва от прикарването на тръбата описвайки ъгли, изпъвайки по-близо до 90° покрай две стени, да внимаваш като я огъваш да не се сплеска, да я срежеш с право чело да може да уплътни на О-пръстенчето и т.н. Те са с доказана кислородна бариера заради алуминиевата вложка. Те подобна на медните също трябва да се покрият с топлоизолация.
По принцип нищо не искам. Важното е ти какво искаш и какво ще си избереш. Не съм наясно как ще изглежда подвързването на котела, ще има ли малък кръг (със антикондензен смесителен вентил) или не. Най-добре би станало да има антикондензен вентил с помпа на малкия кръг, помпа преди колектора и помпа за бойлера. Тоест три помпи може би ще ти трябват. Тук има разбиращи от схеми на свързване и могат да ти дадат съвет. Въображението ми в тази посока не е особено голямо :)

Тема "Изграждане на локално парно с Грейко" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: