• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 31
Всички имаме коли, нали ?
kr1100 - майстор
ср дек 18, 2024 10:37 pmТрифон П.Трифонов написа:
...Чакаме някой младеж да си спомни с умиление времената кога ... се сменяха клетки на акумулатори.
Това беше преди н.е. Акумулатори със заливка от асфалт и дебели плочи от над 5,5 мм
Откак излезе пластмасарията по акумулаторите сстанах с тънки плочи и повишен пусков ток и капацитет. И скоропостижно измират. Траповете и дупките им разказват играта на тънките плочи
zz_stefanov - майстор
ср дек 18, 2024 10:49 pmТрифон П.Трифонов написа:
ср дек 18, 2024 10:31 pmzz_stefanov написа:
Ми необслужваем какво да го мисля.
За марки, на втората година съм хвърлял супер/дупер Варта силвър дайнамик, а после 8 години колата я карах и я продадох с един турски EAS. Сегашният ми май е Exide. Та с какви очи да препоръчвам марка :)
Сегашните акумулатори се скапват от днес за утре. Лично съм го изпитал три пъти със служебни и лични коли, та усетите ли някакъв проблем веднага на проверка дали колата го зарежда и дали той се е скапал.
Необслужваем не означава без поддръжка.
Почистване на корпус и клеми, проверка на напрежението в покой, проверка на заряда, както се спомена, периодично дозареждане когато се кара на къси разстояния...

На бившите си коли бях осигурил перманентен подзаряд. Едната се караше рядко, та акумулаторът беше подвързан към един Ctek. На работната имаше 60 ватова соларна системка- панел, контролер, тягово акумулаторче. Паркира се и се подключва към нея.
Нищо не дозареждам, колата вече се кара веднъж седмично, щото работя до вкъщи, проблеми нямам.
Преди като карах служебна, като лична, предишната лична я бях палил през 6 месеца. Ми как палеше от ряз.
Колата и акумулатора са ОК, не пипам нищо. И без това като разкача акумулатора после трябва да обучавам джамовете. А дозареждане на място при закачен акумолатор никога няма да направя. Подготвил съм едни 200 кинта за нов :)
ср дек 18, 2024 11:00 pmzz_stefanov написа:
.. дозареждане на място при закачен акумУлатор никога няма да направя.
Що?
Lutchezar - майстор
ср дек 18, 2024 11:06 pmТрифон П.Трифонов написа:
ср дек 18, 2024 11:00 pmzz_stefanov написа:
.. дозареждане на място при закачен акумУлатор никога няма да направя.
Що?
Липса на условия или религията му забранява. Друга причина не виждам.
ср дек 18, 2024 11:21 pmLutchezar написа:
ср дек 18, 2024 11:06 pmТрифон П.Трифонов написа:
ср дек 18, 2024 11:00 pmzz_stefanov написа:
.. дозареждане на място при закачен акумУлатор никога няма да направя.
Що?
Липса на условия или религията му забранява. Друга причина не виждам.
Ясно.
Тъкмо бях започнал процедура по саморазжалване, придружена с молба за постъпване в дисципа.
hidrazin - майстор
ср дек 18, 2024 11:06 pmТрифон П.Трифонов написа:
Що?
Щото вярва на едни мантри от миналия век.
Сега същите се разпространяват сред тъпунгерите от фейса...
Елементарно бре. :)
:partyman:
MamaMy - майстор
Карам втора кола дизел с този акумулатор. Май ще направи 6 години. Марката му е ЕЛЕКТРА. Украински. Необслужваем с общ капак за всички клетки. Дозареждам го през няколко месеца и съм го доливал няколко пъти до сега. Вярно, че е 100Ач, но на дизел с целодневно каране на фарове и автоматична печка дето дърпа като ламя, вентилатор работещ целогодишно или на 3 или на 4. Това просто си е рекордьор. Зареждам го на място като често се налага да запаля колата да качи няколко волта за да може да захапе автоматичното зарядно. С толкова много консуматори, като свърши тока още с даване на контакт сутрин пада до 9 волта. Тогава тръгва всичко вкупом. Тъпата електроника не знае да си разпределя консумацията и да следи кога е запалил двигателя. Просто не се интересува. Дърпа всичко на макс пък ти си сменяй акумулатор всяка година. Така и не ми остана време да намеря кой бушон е на печката и да го подменя с бушон и ключ. Така няма да се пуска когато работят подгревните свещи или когато местя колата в града за 10метра. Особено когато чакам на някой паркинг да се освободи място и я припалвам 10-15 пъти за половин час.
zz_stefanov - майстор
Електрическата печка не се ли пали чак като завърти мотора. А алтернаторът трябва да покрива разхода на всички консуматори при запален двигател, даже се вдигат нарочно оборотите на празен ход.
Преди като карах дизела си мечтаех за ел печка. :)
MamaMy - майстор
Тука е малко скрито покрито. Генератора май се управлява от компютъра. Напрежението пада, лампата на таблото не свети. Друг път паля меря на АБ 14,2-14,4 макс. Почвам да включвам консуматори и след фарове, вентилатори и нагревателя на задното стъкло 14,1в. Реших, че реактивната ролка може да е проблем. Имам друга, работеща, набедена и сменена с нова. Същата работа. Майстора дето смени ролката се закачи с лаптопа и казва,че точно там грешки няма. Излизат разни за дюзи, дебитомер и възглавници, но за генератор не. Абе кочинка. Не ми тежи на 3 месеца да дозаредя. Случва ми се да се прибера след път. Колата държи 90 градуса безгрижно. Гася, разтоварвам багажа за 5 минути, паля да преместя, а тя ми пали печката. Пробвах я нарочно. Пристигам на крайна точка. Гася и изчаквам печката да спре. Заключвам, отключвам и само давам контакт и почва да пропушва бяло и запалва. Ако не запаля мотора до 20-30 сек и почва да цикли. Гасне и пали през някакво време. Най-вероятно прегрява защото няма циркулация. задният ми вентилатор работи когато си поиска. Мислех да не му е изгорял реостата и го сложих на последна степен, но ефект 0. Миналата зима няколко пъти го засичах, че работи. Вратът ми се напича яко. Дет се вика ще ми запали ватенката. Сега още няма зима, но печката си бумти. Нали компа не сипва той нафтата, и ток не плаща, абе... комунизъм.
Четох разни теории за логиката на управление на печката, но явно моя комп е тъп и зиморничав. Като мен :lol:
floydogi - специалист
Търкалях един Banner 7 години, и продадох вектричката с него. Сегашния пак такъв на 4-5 години. Миналата седмица взе тегаво да върти, та си викам да го позаредя. Махнах лепенките, развивам капачките - нивото на 4 клетки добре, на останалите 2 почти до капачката. Б..х тия австрийци, сигурно и при тях има понеделнишки партиди. Та се оказаха четките на стартера де, ама при отварянето се запитах - мога ли аджеба да досипвам кондензна вода от сушилнята? Чини ми се като дестилирана.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 31

Тема "Акумулаторът!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: