• 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 61
Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
Svetoslavoff1 - майстор
"... А на мен ми е непонятно защо човек строи къща на село или в гората, а живее на рекуператор и влагоуловител..."
А де ? Както се казваше във вица :)
2metraninja - специалист
Моята къща е технически в града де, но да - и на мен не ми се иска да я запечатвам съвсем херметически като хладилник и д ами прави вакуум вратата като се опитам да я отворя :D (едва ли практически може така да се уплътни, но както и да е)

Основното гуру, когото визирах като казах "гурута" е Мат Райзингер, има канал в ютуб, казва се The Build show мисля. Човека не отрича изобщо пароплътните бариери, само казва че трябва да се съобразят с конкретните климатични особености и че в умерените райони (за какъвто го смятам аз Пловдив) по-скоро вредят, отколкото да помагат. За много студените райони казва задължително отвътре найлон, а за горещите и влажни - отвън. Което на мен ми се виждат като доста смислени съвети. Така че не може да кажем: "ето - финландците и канадците слагат навсякъде найлон отвътре, значи така е правилно". BLUEPUPIL, от къде са тези снимки? Може би това ще ни подскаже дали се връзват с приказките на този гуру?

п.с. видях откъде са - от английска фирма. Там основно са им по-меки зимите дори от нашите, но имат и много студени зими в Шотландия например. Не знам, за покрива ми се струва логично да сложиш найлон, аз поне планирам от вътрешната страна на тавана да сложа найлон, защото подпокривното ми пространство ще е необитаемо и неотопляемо и не ми се ще да губя много топъл въздух от конвекция.
Относно английския начин за опаковане на покрива - мой приятел има къща в Лондон и казва че редовно му се образува конденз на единия скат на покрива от вътрешната страна на подпокривното пространство и капе на минералната вата, положена от горната страна на тавана и си е мокра. Но не знам дали и каква изолация има под това фолио наковано по вътрешната страна на ската. Снощи каза че ще се качи на таванското помещение и ще ми снима всичко.
2metraninja - специалист
От малко данни за размисъл от същия Мат Райзингер по въпроса за перфорациите/плътността и дифузията. Казва че през парче гипсокартон чрез дифузия за един зимен сезон може да премине четвърт литър вода под формата на пари, които да кондензират в стената. А през дупка 2 на 2 см през която да минава топлия влажен въздух, може да премине 90 пъти повече вода, което е над 20 литра.
Hursa - майстор
чет яну 28, 2021 3:47 pm2metraninja написа:
А през дупка 2 на 2 см през която да минава топлия влажен въздух, може да премине 90 пъти повече вода, което е над 20 литра.
Ако ще правите дупка в стената 2 на 2 см - да. Ще правите ли такива дупки? Все пак ставаше дума за неплътности в паропреградата, не за "дупки" в стената.
2metraninja - специалист
За пръв път строя къща и не знам на практика как ще стане накрая, но моят инстинкт ми подсказва че неизбежно ще се получат пробойни и по паробариерата, и по обшивката/стените с всички дупки за контакти, стени и греди където се срещат, горе тавана и т.н. Има един пич българин - пак в ютуб - строи дървена къща много табиетлийската и целия процес го показва с таймлапс видеа и коментарни епизоди. В един от последните си епизоди показа как на втората година му се е разлепила лепящата лента на пародифузната мембрана на тавана с по цели сантиметри. А си е купил на кнауф, не някаква китайско гаражно производство. Той си каза, че нещо не е спазил инструкциите и снадките не са на греда, както трябвало, ок - объркал е технологията, но каква е гаранцията че аз ще науча и най-важното - спазя технологията на 100% ? Според мен клони към нула :D
Не знам, ще го мисля още. Мембрана ще сложа, но трябва да реша дали да е паробариера или пародифузна. Клоня към втората, особено както мисля отвън да запечатам фасадата със стиропор. Там всъщност също имам ужким опция да е дишаща навън - имало система със стиропор с дупчици, лепилата и мазилките и те дишащи. Нещо не си го представям много това. Някой чувал или виждал ли е на живо как това се случва?
PIP - майстор
Не слагай стиропор, фибран и термопанели, че и без това с тая дървена къща няма да имаш шумоизоация. Ползвай каменна вата за изолация и плътни материали (гипсофазер, циментофазер... дърво). Предполагам дограмата ще е дървена и с нормално проветряване не трябва да имаш проблеми с влагата. Аз съм с външна и вътрешна изолация и дървена дограма и никога не съм имал и капка конденз или влага дори и в баните. Не съм слагал паробариера никъде, освен дишаща мембрана отвън между обшивката и ватата, но тя е да спира вода от дъжд и сняг.
Ако толкова те притеснява конденза направи вентилирана фасада от вън.
burkov - специалист
Попаднах на интересно видео, може да ти е от полза:
2metraninja - специалист
Да ти кажа, не съм някъде в центъра на града или в оживен квартал. Махалата е супер тиха, в 8 вечерта чак те заболяват ушите от тишината. Имам две къщи от двете страни и само кър оттам насетне. Разбира се, това може във всеки един момент да се промени, то стига и само 1 ненормалник да се нанесе наоколо и да вдигне цялата махала във въздуха. Стенната обшивка ще ми е от дъски - дърво. Тези гифсфазери и подобни не ми е ясно каква структурна здравина имат. Отвътре два слоя гипсокартон. Много ли се чува през кухи стени, облицовани само с ЕПС? Аз малко страдам от мизофония и през бетонните ужким плътни стени на блока, където живея чувам алкохолиците в горичката пред блока и често съм викал полиция да ги разпръсват или направо лично съм слизал да я свърша тая работа (щото ми е дебел врата). Та си е притеснително наистина ако много се чува потенциален външен шум. Предполагам ще имам време да помисля и преценя дали да сложа в кухините на стените каменна вата за звукоизолация, защото ще имам известно време след като налепя с ЕПС отвън и затворя фасадата и преди да затворя отвътре.

За дограмата не съм мислил за дървена. Не е ли много скъпа тя? Имам един кумец, който доста години беше в дограмаджийския бизнес и мислех него да питам за консултация алуминиева или ПВЦ да слагам и каква точно. По-добре ли се проветрява тази дървена дограма сравнена с алуминиева или ПВЦ? Или просто по нея - на самата ѝ повърхност не се образува конденз?

Отвън с какво си завършил след външната вата? Сайдинг или мазилка? Мен първата идея ми беше за вентилирана фасада отвън - със сайдинг, но според калкулатора ще се образува много конденз от вътрешната страна на стенната обшивка. Като казвам много имам предвид направо литри. Дори с вентилираната фасада. То ясно че потенциално ще съхне, ама доколко и няма ли да мухляса всичко докато се стопли и да почне да съхне? Затова реших изцяло да изместя извън конструкцията топлия контур или както се казва. Реално цялата конструкция ще е на топло - едва с 1-2 градуса по-хладна от температурата в стаите и така няма да се явява повърхност върху която да се образува конденз. Имам един приятел румънец, който си построи по тази схема дървена къща доста на север и на високо над морското равнище и казва че си е оставил ревизионни отвори отвътре и гледа че обшивката и конструкцията му са сухи като барут - никога не се е образувал конденз или мухъл, а не е слагал нито бариери, нито дишащи мембрани от никакъв вид. Само 15 см ЕПС отвън накован за дъските и измазан. Той според него причината е кухината между гипскартона и външната стенна обшивка, а според калкулатора е друга причината, но важното е че и науката и емпиричния опит потвърждават че си стои суха конструкцията.

Има и друга тривиална причина да отида на стиропор отвън. Архитекта ми, ужким е проектирал и преди къщи с фрейминг, но ми беше наплякал вертикалните греди - т.н. studs - през колкото му е скимнало. Колкото е отвора, той някакси го е разделил на броя на вертикалните греди и ги е центрирал и се получава всеки за себе си размера на кухината - едно с друго няма еднакви. 48 см, 53 см, 55 см и т.н. А аз каквото съм гледал от дядо Лари Хоун, това се прави през 60 см център и само където вече стига до т.н. канал където се засича с вътрешна стена, там се пуска кухина колкото остава. По този начин кухините всички са по 60 минус дебелината на гредичките и каменната вата се слага плътно, защото всичката каменна вата е на по 60 см. Всичкия гипскартон е кратен на 60, всичкото ОСБ е кратно на 60. Те трябва да стъпват някъде. Краищата на листовете трябва да стъпват на греда. Ако бях решил да ми е с ОСБ и вата стените, трябваше всяко парче вата да меря супер точно и да режа, някъде ще ми остават примерно 5 см ивица, която къде да я сложа? Не мога да запълня цял отвор с 5 см ивички? И ОСБ-то щях да имам много фира и рязане... Хем му казах на архитекта.. и той вика: "ааа, ма то е смятано, то това носи товар." ОК бе човек, той пак ще го носи 4-5 см вляво или вдясно. Вика: "Ако ти се срути къщата на главата, аз ще отговарям" Накрая кандиса да си ги разместя както трябва де, ама тогава пък майсторите: "Еми то голяма играчка да се смята наново, то проекта е затва." И аз вече нямах нерви да се разправям с тях и викам: давайте както е по проекта и да се действа. Те и без това работят 1 ден в седмицата по моята къща, ако трябваше да го загубят в смятане, не знам... Сега с тея произволно различни кухини като са празни защото цялата изолация ще е отвън, не ме притеснява слагането на вата. А отвън ще накова дъски вместо ОСБ и няма да имам толкова фира. И изобщо няма да ми се налага да ползвам ОСБ, което в България било с плачевно качество по мнението на всички с които съм говорил. Мога да си ги разминавам дъските както си искам. И върху тях ще закова ЕПС-а. 10 см + върху него лепен 5 см още и вече отгоре мрежа, шпакловка, мазилка - каквото там трябва - и тая технология трябва да я видя как се прави. И даже като пари ще ми излезе дори по-евтино от вата, осб и сайдинг. Не че е определяща цената де - ако мислех че ще е по-добре иначе, щях иначе да го направя, въпреки по-големия разход. А аз много вярвам в науката. Щом калкулатора казва така, доверявам се :D И случая приятното е съчетано с полезното. По-евтино и по-сухо. Какво да не му харесвам на варианта :D
Последна промяна от 2metraninja на пет яну 29, 2021 1:52 pm, променено общо 1 път.
2metraninja - специалист
пет яну 29, 2021 12:01 pmburkov написа:
Попаднах на интересно видео, може да ти е от полза:
Благодаря за видеото. Знам го Владо от Американ Тимбър, разбира ги нещата момчето и много му върви бизнеса, много го хвалят. То си му и личи че ги прави с мерак и мислени нещата, дори само като му видиш логото, че си е платил на дизайнер да го направи. И каот му видиш буса с инструментите. Само не видях на видеото дали където е лепена паробариерата лежи върху греда и да е накована. Ако виси във въздуха и има напрежение, доста е вероятно във времето да се разлепи. Иначе много хитро го е измислил с този допълнителен слой образуван от конструкцията за гипсокартона, където да минават всички кабеляци и тръби. Хем не дупчи паробариерата за щяло и нещяло, хем не дупчи вертикалните греди да ги отслабва ако трябва да минават през тях тръбите. И на мен не ми се щеше да дупча вертикалните греди за кабелите, но се притеснявам че и без това са ми малки стаите, ако сложа още няколко сантиметра кухина отвсякъде и после гипскартона, ще станат вече съвсем малки :D Но това може да ми реши и друг проблем - да стане по-лесен и по-равен гипскартона, че сега както мисля да го кова направо на дървото, може да имам проблеми. Дървения ми материал не е изобщо калиброван, макар и да успях да го запазя при сушенето доста геометрично прав повечето.
PIP - майстор
Правиш дървена къща и ще слагаш пластмасова дограма :shock: Какъв е смисъла от дървената констрикция? Не е цената, защото изпълнена както трябва с качествени материали е по-скъпо от масивното ни грубо строителство.

Ако се вярва на калкулатора при 12.5мм гк/10мм гипсофазер/парозащито фолио/12см каменна вата/18мм осб/5см въздушна междина/5см каменна вата/паропропускливо фолио/2см дървена обшивка не трябва да имаш конденз в стената.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 61

Тема "Строя дървена къща с фрейминг в Пловдив" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: