• 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 518
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
LazarGanev - "Велик майстор"
Обикновено дистрибутора и сервиза са една и съща фирма/лице, така че при покупката може да се изговорят тези неща - кое може, кое не може и кое колко струва. Гаранцията важи, ако е попълнена и разписана при пуск. Не знам колко по-сложна и скъпа техника има в едно жилище, но едно пелетно съоръжение не е самостоятелен уред и за да се настрои правилно се искат много повече знания (по топлотехника, хидравлика, механика, електротехника, електроника), трябва да се дойде до жилището (транспорт), да се огледа системата, да се прецени дали е правилно оразмерена, дали е правилен монтажа на съоръжението, да се провери обезвъздушаването, да се пусне в експлоатация, да се изчака да влезе в нормален горивен и температурен режим, да се провери работата на радиаторите, да се проверят и коригират настройките спрямо съществуващата инсталация и наличните пелети, защото завоските настройки не са универсални и не винаги оптимални, да се направят индивидуални настройки на програматора, да се провери работата на стайния термостат (ако има), Wi-Fi модула (ако има). И чак когато се убедим, че всичко е наред, тогава да се попълни и подпише гаранцията. Може да има забележки, които да се отразят в гаранционната карта за отстраняване, а може изобщо да се откаже пуск, докато не се отстрянят забележките и да се идва отново за пуск. Всичко това отнема минимум 2 часа, а и повече, отделно транспорта. То ако беше така лесно и просто като да си пуснеш новия телевизор или перална, щеше да се подписва гаранцията още в магазина. С написаното до тук не искам да защитавам някакви цифри - дали пускът да е 50, 100 или 200лв, или пък безплатен е индивидуално решение на дистрибутора/сервиза.
martolk - специалист
LazarGanev написа:
Обикновено дистрибутора и сервиза са една и съща фирма/лице, така че при покупката може да се изговорят тези неща - кое може, кое не може и кое колко струва. Гаранцията важи, ако е попълнена и разписана при пуск. Не знам колко по-сложна и скъпа техника има в едно жилище, но едно пелетно съоръжение не е самостоятелен уред и за да се настрои правилно се искат много повече знания (по топлотехника, хидравлика, механика, електротехника, електроника), трябва да се дойде до жилището (транспорт), да се огледа системата, да се прецени дали е правилно оразмерена, дали е правилен монтажа на съоръжението, да се провери обезвъздушаването, да се пусне в експлоатация, да се изчака да влезе в нормален горивен и температурен режим, да се провери работата на радиаторите, да се проверят и коригират настройките спрямо съществуващата инсталация и наличните пелети, защото завоските настройки не са универсални и не винаги оптимални, да се направят индивидуални настройки на програматора, да се провери работата на стайния термостат (ако има), Wi-Fi модула (ако има). И чак когато се убедим, че всичко е наред, тогава да се попълни и подпише гаранцията. Може да има забележки, които да се отразят в гаранционната карта за отстраняване, а може изобщо да се откаже пуск, докато не се отстрянят забележките и да се идва отново за пуск. Всичко това отнема минимум 2 часа, а и повече, отделно транспорта. То ако беше така лесно и просто като да си пуснеш новия телевизор или перална, щеше да се подписва гаранцията още в магазина. С написаното до тук не искам да защитавам някакви цифри - дали пускът да е 50, 100 или 200лв, или пък безплатен е индивидуално решение на дистрибутора/сервиза.
Дистрибутора няма общо със сервиза в моя случай, а и в много други. Те нямат ангажимент по поддръжката на съоръжението.
Колега, не съм казал, че техниката, която поддържал е част от оборудването на едно жилище и като казвам, че е по-сложна и по-скъпа, не си "чеша езика". Системата е изградена и проверена края на ноември 2016 година, когато ми "инсталираха" Бърнита. Във въпросния случай имаха кампания за безплатно въвеждане в експлоатация. Така наречения сервизен техник включи камината с настройки по подразбиране, като изключим времето за първоначално зареждане при палене и я изчака да се запали. Процедурата му отне 15 минути, като дори попита, защо хората, които са ми изкрадили инсталацията и подвързали камината, не са я пуснали. До колкото имам информация, подобно "въвеждане в експлоатация" не е единичен случай, а практика. В повечето случай с цел второ, трето и пето посещение, което струва пари. По отношение на фини настройки за гориво и степенуване на мощностите вече казах, че в този период на годината няма как да стане. Освен това с фините настройки трябва да е запознат всеки, който ползва подобно съоръжение и не иска да се обажда на сервиз 4 пъти в годината заради непостоянното качество и състав на горивото, което ползва (не по вина на клиента). Ако се свърши цялата въпросна работа, която си описал, съм съгласен, че до някъде е оправдано даванете на 100+ лева за услугата, но в случая, с въведени настройки от производителя, изградена и тествана инсталация и невъзможност за фини настройки поради атмосферните условия, ми изглежда като "ден година храни" и възползване от ситуацията. Пак казвам, когато аз си ценообразувам труда, също не е евтин, но винаги съобразен със ситуацията и реалното усилие.
n.ganev - майстор
Е с това изказване ме отказваш да пиша каквото и да било.
Най-малкото напиши кой е този дето само продава продукти на Грейко за да си направим изводи и да сигнализираме производителя.
А за другото повече не питай нито мен нито Брат Lazar
Карай си с Бърнитските и твоите гаранционни условия :cool:
PS И както писах " При мен " - става въпрос за шоуурума ми където можеш да видиш на живо как работи печка Х или Y а не в домашни условия дето разбираш ли инсталаторчето ми е виновно че си правя експерименти с настройчиците докато чета по форумите и на Коледа трябва да го сръчкам да ми направи кефа като се изфукам пред гостите си за да им докажа, че съм дал пари ама са ми длъжни.
Повече от 20 години се занимавам с гаранционна и извънгаранционна поддръжка на техника и съм се нагледал на всякакви недоразумения и както ти беше подметнато от Брата - научили сме се да си ценим както нашия труд така и на работниците ни.
martolk - специалист
n.ganev написа:
Е с това изказване ме отказваш да пиша каквото и да било.
Най-малкото напиши кой е този дето само продава продукти на Грейко за да си направим изводи и да сигнализираме производителя.
А за другото повече не питай нито мен нито Брат Lazar
Карай си с Бърнитските и твоите гаранционни условия :cool:
PS И както писах " При мен " - става въпрос за шоуурума ми където можеш да видиш на живо как работи печка Х или Y а не в домашни условия дето разбираш ли инсталаторчето ми е виновно че си правя експерименти с настройчиците докато чета по форумите и на Коледа трябва да го сръчкам да ми направи кефа като се изфукам пред гостите си за да им докажа, че съм дал пари ама са ми длъжни.
Повече от 20 години се занимавам с гаранционна и извънгаранционна поддръжка на техника и съм се нагледал на всякакви недоразумения и както ти беше подметнато от Брата - научили сме се да си ценим както нашия труд така и на работниците ни.
"Интерметал" предлагат Грейко Бижу, но нямат служител който да е оторизиран да въвежда в експлоатация и сервизира гаранционно. Останалите писаници нещо не ги разбрах... Кои са тия бърнитски и мои гаранционни условия? За какви експерименти ми говориш и кой да ми е длъжен, също не разбрах? Никой от Бърнит не е дошъл да инсталира. И те както повечето подобни фирми разчитат на огромна мрежа от така наречени оторизирани сервизи. В града има няколко такива, а аз се обадих на един от тях. Питам неща, които ме интересуват в общодостъпна тема. Ако някой няма желание или възможност да отговори - жив и здрав! До сега всичко, което съм казал са факти, подплътени с доказателства. Пак казвам, не приказвам празни приказки и нямам за цел да засегна някой или да ми "взема хляба", видиш ли. Уважавам хора, които си вършат съвестно работата и ги ценя. Вероятно някои от пишещите тук са имено такива. За съжаление са все по-голяма рядкост. Не мога, обаче, да приема за нормално някой да дойде за 20 минути, при положение, че всичко му е наготово и да ми вземе 100-150 лева за да запали камината, някак си няма стабилна логика, особено в малка България, в която масовите заплати са 500-700 лева на месец. Да съм сигурен, че като я платя тая такса "инсталация", че няма да има нужда да се настройва повече - ОК, но след два месеца като застудее и нещо не работи добре, ще трябва да му се "отчета" с още 50-100 лева още веднъж. Доста по-логично е да се запали с фабричните препоръчани настройки от Грейко и ако има нужда и потребителят не може да се справи, да се потърси съдействие на висококвалифициран кадър, който да реши казуса срещу съответна сума (ако причината не е някакъв производствен или конструктивен дефект, разбира се). Понякога подобни форуми за взаимопомощ и "направи си сам" заприличват на форум "намери си майстор". Идеята на подобни онлайн общности не е ли да взаимодействаме помежду си и да си помагаме със знания и идеи, как да се справим с различни казузи "by yourselfe"?! Така или иначе, не мисля да задълбавам, за да не запълним иначе полезната тема с ненужна полемика.
LazarGanev - "Велик майстор"
Ами след като си си купил пелетно съоръжение на Грейко от търговец без сервиз се моли да нямаш проблеми, защото гаранция най-вероятно няма кой да разпише и да поддържа - няма такъв балама, нито за 100, нито за 200лв. Най-малкото заради изрична забрана от производителя.
n.ganev - майстор
Отново си трошиш пръстите
LazarGanev - "Велик майстор"
Правя го за другите, но спирам!
n.ganev - майстор
'Бе ша до'йш на моя ама аз нища да до'а на твоя дет тий отпред Баси :lol:
alex_serviz - специалист
martolk написа:
Не мога, обаче, да приема за нормално някой да дойде за 20 минути, при положение, че всичко му е наготово и да ми вземе 100-150 лева за да запали камината, някак си няма стабилна логика, особено в малка България, в която масовите заплати са 500-700 лева на месец. Да съм сигурен, че като я платя тая такса "инсталация", че няма да има нужда да се настройва повече - ОК, но след два месеца като застудее и нещо не работи добре, ще трябва да му се "отчета" с още 50-100 лева още веднъж...
Всичките тия неща се уточняват с търговеца/сервиза преди да се закупи съответното съоръжение.
Най-нормалното нещо е да попиташ:
1. Кой ще ми поддържа гаранционно ( евентуално и следгаранционно ) каминката?
2. Колко ще ми струва въвеждането в експлоатация?
3. Този, които ще я поддържа има ли наличен комплект резервни части за бърза подмяна посред зима?
4. Всякакви подобни въпроси...
А не да ангажираме целия форум с това дали една цена е справедлива, поносима и т.н. Всичко е въпрос на предварителна договорка най-малкото с този, който ти я продава. Ако той не поема сервиза и - съответно със сервиза и т.н.
Аз рядко пиша, но също спирам да си троша пръстите по клавиатурата.
Темата би трябвало да придобие по-практична насоченост: евентуални проблеми ( ако има ), настройки, хитринки и други подобни.
geniya - специалист
Не искам да ме разбирате грешно, ама някой от инсталаторите да ми отговори какво може да се развали в една пелетна камина /горелка/?
Сега ще се почне, може да се изгори запалки, да се задръсти шнек и т.н.
Според мен камината или горелката като едно крайно изделие е много сигурно и здраво, което с контролера си се самозащитава, така ли е?
Тогава не мога да разбера какво толкова трябва да ми заверяват гаранцията и да ми вземат 100+лв. за пуск????
Като си купя калпави пелети, ами да ходя да мрънкам на този от който съм ги купил.
Да, като изделие с механични части може да се развали естествено, ама това не зависи от това дали инсталатора ще ми завери или не гаранцията!
Ами ако живея в някакво село и е калпав тока в мрежата, тогава инсталатора ще ми завери ли гаранцията???
В предните постове прочетох за недобре изградена инсталация и трябвало да се прецени на място, ами за въздушните камини какво ще кажете???
Там няма инсталации, тръби и радиатори и т.н. Защо трябва и при тях да се заверява гаранцията, нали е готово изделие със всичките му вградени защити, изпробвано е и т.н.???
Защо трябва да се плаща за пуск и настройка тогава?
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 518

Тема "Пелетна камина Грейко" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: