• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
AntonBM - специалист
Ако искаш направи си един експеримент. Изчакай първият снеговалеж и сложи една инфрачервена печка на вън, като я насочиш към снега. Би трябвало да стопи всичко в рамките на 6-7 метра от нея за не повече от час.
Има една печка мисля, че беше Дипломат, която е с некоректна реклама (лъжа). Пише, че харчи 900W, а отдава 1800W. Това не може да е вярно! Купи си печки, които харчат 2000W, те наистина отдават 2000W.
niki_sap - специалист
AntonBM написа:
Хората добре са ти го сметнали. Трябват по около 200 W/m².
Има и друг по-евтин начин за размразяване на рампи – инфрачервено отопление. Купуваш 5-6 лъчисти печки по 2 kW от старият тип ЛЪЧ и ги разполагаш като лампи, които да осветяват цялата рампа. Може да си вземеш автоматиката, която ти предлагат от фирмата за включването им, но има и по-прости варианти. Правиш си автоматика от външен термостат и часовник. Печките се включват при външна температура под 0°, като настройваш часовника те да работят рано сутрин от 4 до 8 ч. в режим примерно 15 min.- работа, 15 мин.-почивка. През деня може да ги настроиш да се пускат по-рядко.
Този вариант ще ти излезе много по-евтино, а върши работа.
Дай моля те малко повече информация за тези термостати и часовници.
От горната фирма ми предлагат управляващ модул и два датчика. Датчиците били направени да реагират на влажност и температура, като може да разпознае дали просто е -10 и е сухо или е +2 и е лед. Не знам дали е така и как го прави - но така разбрах. Съответно се слага пое един датчик най-горе и най-долу на баира, задава се при каква температура (и предполагам влажност) да работи и то си го пуска и спира когато реши.
Целта е това нещо наистина само да се пуска и спира винаги когато има сняг. Защото е възможно да вали и през деня, а няма охрана или портиер, който да се занимава с пускането му. Т.е. това, което ти предлагаш има ли начин да се настрои за такава работа?

Ето за това става дума:
http://devi.danfoss.com/Bulgaria/Profes ... eg_850.htm - управляващия модул

http://devi.danfoss.com/Bulgaria/Profes ... eg_850.htm - а това са сензорите.
AntonBM - специалист
Това, което ти предлагат е много добро. То може да се програмира за различни температурни режими.

Аз ти предложих едни много по-прост вариант, който ще трябва да си го настроите вие. Термостат за външна температура (диапазона за регулация трябва да има 0°С). Тези стават:
http://www.karana-bg.com/product.php?R=10&SR=40&p=75
http://www.karana-bg.com/product.php?R=10&SR=40&p=78
Функцията му е да мери външната температура и да не включва отоплението преди температурата на въздуха да е по-ниска от зададената. Настройваш го на 0°, но по желание можеш да промениш тази стойност.
И обикновен електрически часовников механизъм.
http://www.karana-bg.com/rubbg.php?R=10&SR=40&last=48
Функцията му е, че няма нужда отоплението да работи непрекъснато, когато външната температура е по-ниска от заданието на термостата. С този часовник можеш да настроиш каква част от времето да работят и колко да почиват печките.

Трябва ти и 2 контактора, който да пускат печките. Свързват се последователно, като единият го управлява термостата, а другият часовникът. Тока стига до печките само ако има задействие и от 2-та регулатора (термостата и часовника).
EmoZ - специалист
Абе Антоне, тия кварцови печки ЕЛВА, дет' са толкова подходящи за топене на сняг, да те питам дали си виждал какво точно става когато попадне вода върху стъкления протектор на реотана. А и как смяташ да бъдат защитени тия печки ЕЛВА, дет' са ей така 'просто' накачени. Колко живот мислиш, че ще имат реотаните и самите печки :), както са на 'открито' ???

п.п. :) не ме разбирай криво, не се заяждам, но идеята ти е по-скоро за брейнияк, мисля че се шегуваш :).

п.п.п. 200, W/m2, т.е. едно технологично чудо ЕЛВА с мощ то 2, kW трябва да размрази 10, m2, т.е. 3.3х3.3 или 5х2, та приблизително на какво разтояние трябва да се монтира печката от размразяваната повърхност :), като имаш предвид, че мощността пада със квадрата на разтоянието между печката и нагряваната повърхност, а и се пак под печката трябва да могат да преминават автомобили? Според теб на една такава печка колко 'ше са конвективните загуби ако е окачена на открито? Мисля си, че се шегуваш, но пък от друга страна си много упорит в развиване на 'идеята' . . . :) та не знам, обърка ме?!?
AntonBM - специалист
EmoZ писал съм, че трябва да са водоустойчиви и съм дал линк с такива, които са за мотаж в баня и двор. Не съм казвал, че трябва да се монтират над пътя на колите. Могат да се монтират по стените на рампата.
Конвективните загуби зависят от качеството на отражателя. Ако е златен ще са под половината на 5%. Понеже не вярвам да е златен очаквам да са към 15-20%. На подовото колко мислиш, че ще са?
EmoZ - специалист
AntonBM написа:
EmoZ писал съм, че трябва да са водоустойчиви и съм дал линк с такива, които са за мотаж в баня и двор. Не съм казвал, че трябва да се монтират над пътя на колите. Могат да се монтират по стените на рампата.
Конвективните загуби зависят от качеството на отражателя. Ако е златен ще са под половината на 5%. Понеже не вярвам да е златен очаквам да са към 15-20%. На подовото колко мислиш, че ще са?
Извини ме, но ти шегуваш ли се :lol: ?!?!?

Използвай следното, за да си обясниш кое (подово, лъчисто и секви ала-бала) как работи и как постига желаният ефект:
- конвекция;
- кондукция;
- радиация.

Успех.
AntonBM - специалист
Какво искаш? Да ти изкарам една лекция за подово и да ти докажа, че там загубите към почвата ще са в пъти по-големи ли? За инерцията на това отопление вече го обсъждахме и в тази тема... Само този ефект на инерцията е достатъчен за реализиране на много по-големи загуби от лъчистото.
Колкото до квадрата на разстоянието – така е, за това печките се разполагат, така че да си припокриват зоните на облъчването. Не се получава толкова равномерно затопляне, както при подовото, но е достатъчно за да размрази рампата.
EmoZ - специалист
Да!

Искам лекция :), в която да докажеш, че лъчисто отопление е по-ефективно от подово, когато целта е размразяване/топене на сняг и лед! Мисля, че ще бъде полезно, особено за човека дето е пуснал темата, предвид разликата в цените.

Успех.
Antonii - майстор
Айде и аз да се включа в тая дискусия.
Първо за системата на фирма DEVI, това просто е най-доброто което може да се намери.
Причината да е толкова скъп кабела е, че този същия кабел има гаранция и ако не се лъжа беше 50години.
Има два вида кабели за вътрешен(червен цвят) и външен(черен цвят) монтаж. Като черният е съответно по-скъп.
Дали може да се замени кабела с по-евтин, може но гаранцията колко ще ти изкара никаква, а ремонта свързан с къртене и правене на нова замазка си е за ваша сметка.
И за датчиците значи едните мерят влажност, а другият температура. По принцип може да се мине без тия за влагата но не си струва.
И накрая нормата за такива рампи е 175-250W/m2, под 5см замазка.
Значи аз за 35m2 получавам:
- при 200W/m2
- 7kW инсталирана мощност
- 355m кабел(1х229m + 1х126m)
Явно във фирмата са се презастваховали с тая оферта където са ви дали. :wink:
Най добре ходете дирекно там и искайте да видите по кои таблици го смятат, според мен офертата може да се намали поне на 1/2.
zmeios - специалист
Antonii написа:
за системата на фирма DEVI, това просто е най-доброто което може да се намери.
Може и така да е, но тази цена която са котирали е с 1500% печалба.

Все пак става дума за двужилен кабел със силиконова изолация и паралелно разположен резистивен слой. А не за ракетния двигател на космическата програма "НАСА на Марс!"

Китайците са наполовина на качеството на Деви, но са около 10 пъти по-евтини. Всеки сам си преценява.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Тема "Подово отопление по рампата на гаража?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: