Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Чаро - Акълия
Другия вариант е с радиаторна глава с изнесен датчик. Настройва се по температура и не са необходими контролери. :wink:

Но пак зависи за какво и как ще се ползва...
edmondo - напреднал
Веднага ти давам акъл - с платчица зе регулиране на напрежението от 220 до няколко В,струва 3-4 лв. Така ще променяш нагряването на реотанчето в мехчето,оттам и хода му колко ти душа сака.
http://dobrikit.net/REGULATOR-1-p-13.html
http://dobrikit.net/Regulator5-p-112.html
И как точно ще стане. :?:
Апропо по каква логика ще го командваш?
Виж това дали не е по-като за случая
http://danfoss-randall.co.uk/Product/0 ... 715.html
Намерих точния линк.
vanko68 - специалист
Няма да има логика - човека пита как да променя плавно дебита от 0 до 50 л/ч. Връткаш си потенциометърчето и си намаляваш дебита...
П.П - няма да питам колко струва тоя данфос,да не ме заболи главата...
lov - майстор
Не съм в час какво се предлага в момента на пазара но поне за хидравлики и пневматики съм ползва пропорционални бързодействащи венитли и то преди 20 и повече години. Тъй че не може да няма.
Ако на колегата не му се дават много парички и има умели ръчики. От ел.регулатор на фаровете може да се приспособи нещо. Там е потенциометър на врътката на таблото и от другата страна е същото само че потенциометъра е хванат на задвижката. И щом се изравнят напреженията двигателчето спира на същата позиция. Правил съм нещо подобно само че за въздушна клапа и работи безотказно.
2v6 - майстор
vanko68 написа:
Няма да има логика - човека пита как да променя плавно дебита от 0 до 50 л/ч. Връткаш си потенциометърчето и си намаляваш дебита...
П.П - няма да питам колко струва тоя данфос,да не ме заболи главата...
Човека (а и аз) попита за автоматично управление, а не ръчно (с връткане на потенциометър) :!:

Радиаторния вентил има много малък ход от напълно затворено до напълно отворено - под милиметър.
Задвижката, за която говориш се нарича електротермична и е силно нелинейна - от затворено до отворено е в рамките на няколко волта промяна на захранващото напрежение и силно зависи от околната температура - при едно и също захранващо напрежение може да е и отворена и затворена...
vanko68 - специалист
и какво ти пречи да замениш потенциометъра с някакво дискретно управление?
Радиаторния вентил има поне 4-5 пъти по-голям ход и се чудя как човек като теб твърди подобна глупост
задвижката,за която говоря,не е такава,задейства се само с 220 или 24 В и е ОН/ОФФ. А а вече съм го ползвал това,което предлагам,и става,така че пиши коментари,които имат смисъл.
2v6 - майстор
vanko68 написа:
и какво ти пречи да замениш потенциометъра с някакво дискретно управление?
Радиаторния вентил има поне 4-5 пъти по-голям ход и се чудя как човек като теб твърди подобна глупост
задвижката,за която говоря,не е такава,задейства се само с 220 или 24 В и е ОН/ОФФ. А а вече съм го ползвал това,което предлагам,и става,така че пиши коментари,които имат смисъл.
Е така де, това питам - какво да е управлението?
Аз съм го пробвал с ШИМ управление (дискретни импулси с регулируема продължителност) и резултата беше такъв - лош.

Радиаторния вентил има както казваш 2-3 мм ход, но отлепи ли и половин милиметър проходимостта му скача почти максимално :idea:

Ти за такава като на снимката по-долу задвижка ли говориш?
Моята е същата, на 220 V, нормално затворена.
Нарочно съм копирал от каталога за да се види грешното наименование - няма нищо термостатично в тази глава :wink:

Прикачен файл

img.GIF
img.GIF (6.82 KиБ) Видяна 3110 пъти
vanko68 - специалист
Такава е,моя електрончик направи управлението,игра си един ден,даже има и температурна корекция.Не знам как е направено точно,бос съм в електронката.Платката за управление ми струваше 20 лв.

Тема "Въпрос за ел.кран ???" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: