• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 154
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
danail_3 - напреднал
Това динамо (примерно от ВАЗ) с колко оборота трябва да се завърти за да почне да зарежда акумулаторите ????
имам предвид, че може би ще се наложи използването на мултипликатор
dj_marti79 - специалист
Въртях го с бормашина - 800 об.мин, трудно вади 100W. За да вземеш всичко от него ще ти трябват повече от 1500 об.мин. Имам и такова с пренавит статор за 220V. Броиш при размотаване навивките на 1 секция (при мен бяхя 9), умножаваш ги по 20 (което прави 180 навивки) и намотаваш с по-тънък проводник, така че да ги събереш в каналите (например с 0,25). Махаш изправителя на Ларионов и правиш нов, с по-високоволтови диоди (например 1N4004) и получаваш 220V право напрежение!
Исках само да добавя, че се искаше доста голямо усилие за въртене на динамото, бормашината доста се тормозеше а накрая се скъса стоманената ос - 4мм. от усукване.

Прикачен файл

DSC00244.JPG
DSC00244.JPG (46.62 KиБ) Видяна 13967 пъти
stefan_gb - специалист
При този генератор е трудно да извадиш нещо с 800 оборота, но може зависи от възбуждането.
shotik - майстор
На третата снимка от тези които съм качил ,се вижда на чертежа ,че шайбата на генератора е около 2 пъти по-малка.На автомобилите шайбата е също по-малка от тази на коляновия вал и при празен ход на мотора около 800 об/мин,на генератора е около1100-1200 об/мин.Трябва да се постигнат обороти над тези и с регулатора на напрежението/ако е механичен да се настрои/ да се достигне около 13.8-14.2 волта,за да има добро зареждане на акумулатор.
Тук вече трябва да се направи и разлика от динамо и генератор/алтернатор/,че при динамото е задължително да са високи обороти,докато при генератора и при ниските му обороти може да има достатъчно напрежение и ток,оттам и мощност.
dj_marti79 - специалист
И аз съм чел, че алтернатора е по-добър от динамото, но от опитите останах с други впечатления: При въпросните обороти, динамото успява да произведе достатъчно напрежение с което да захрани възбудителната си намотка дори и след изключване на токоизправителя. Алтернатора не успя да произведе достатъчно въпреки че го изправях и филтрирах с 10000mF.
Някой друг ако е правил опити да сподели.
Но така или иначе си трябват обороти както пише колегата по-горе.
А според мен трябва и голям въртящ момент.
Успех.
griffin - майстор
Някой правил ли е хоризонтален вертикален ветрогенератор( поне така мисля че се нарича, даден е на 7-мата снимка отгоре надолу от направи си сам ) по дискъвъри даваха че тоя тип конструкция е независима от посоката на вятъра и дори при много силен вятър скоростта на турбината е относително константна докато ветрогенераторите с перка трябва да се спират при много силен вятър за да не се разпаднат.
dj_marti79 - специалист
Абсолютно си прав. Ветрогенераторите с вертикална ос на турбината имат доста предимства. Най-голямото е че позволяват генератора да стои долу на земятя и да е монтиран неподвижно (Заради това че не е нужно да се ориентират спрямо вятъра). Отпада и необходимоста от контактуване с четки и пръстени в оста около която се насочва спрямо вятъра. Това е и причината да съ в застой в момента. Колебая се и обмислям варианта да го направя с вертикална ос. Ще ви подскажа:
За ъгловата предавка е много удачно да използваме глава от шлайфер.
За витла може да използваме PVC тръба Ф/200 разрязана по дължина.
dj_marti79 - специалист
Нещо темата позамря.
Идва сезона на ветровете и ще трябва да подновим работата по "вятърните мелници" Всеки час неуловен вятър си е загуба на енергия а също така и пропусната икономия на финансови средства.
dj_marti79 - специалист
Ето това куплирам сега с редуктора.
Срам несрам, витлата ще са дървени - дъска широка 24см. Нямам друг по-подходящ материал.

Прикачен файл

alternator 28V-40A.JPG
Полски, но незнам от какъв автомобил е
alternator 28V-40A.JPG (56.88 KиБ) Видяна 12707 пъти
dj_marti79 - специалист
Чуствам се като Дон Кихот - сам срещу вятъра. В Бг само аз ли правя самоделен генератор?
Ето куплирах.
Даже като го завъртях четвърт оборот изгоря крушката.

Прикачен файл

kuplirane reduktor-alternator.JPG
Това между дисковете са малки гумени тампони.
kuplirane reduktor-alternator.JPG (50.36 KиБ) Видяна 12563 пъти
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 154

Тема "ветрогенератор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: