Всички имаме коли, нали ?
MrMurdjo - майстор
Акумулаторите са създадени да ни служат, не ние на тях.
Рано или късно всеки се скапва. Ако забием в теоретизиране и сеене на корена ряпа, изводът ще е въобще да не си ги слагаме в колите след покупката :)
inspo - майстор
ArturDent написа:
....

П.П. По мое мнение акумулатор, който се налага да сваляш от автомобила за да го зареждаш се зарежда... от магазина.
А според мен това е неправилно мнение..
Като всяко едно нещо, ако се грижиш за него ще го имаш по дълго.
Не си ли дозареждаш акумулатора от време на време, то ще му скъсиш живота значително.
Особено зимата когато се кара на къси разстояния и с включени фарове през деня.

Ето едно старо,но полезно четиво.
Цитат от http://www.fiat-bg.org/index.php/solutions/84/77-accu

"Споменато бе, че автомобилните акумулатори са от стартерен тип. Това означава, че при пускане на двигателя от тях може да се черпи голям ток, без да се повредят. Заводите производители им гарантират 2—2,5 г. живот при правилна експлоатация. Счита се, че за това време активната маса на плочите постепенно се поврежда и част от нея изпада на дъното на акумулатора. При правилно използване и редовно поддържане на батерията в заредено състояние дълготрайността й може значително да се удължи.
Акумулаторните батерии остаряват или се повреждат бързо най-вече при недопустимо голямо разреждане или саморазреждане, както и при доливане на вода от чешмата или замърсяване на електролита с външни примеси. При неправилно пускане на студен двигател при ниски температури се ускорява разрушаването на активната маса на плочите. Вредно за акумулатора е презареждането му, както и спадането на електролита под допустимия минимум."
ArturDent - Почти Безобиден
Бах тоя акумулатор дето ще го ухажвам като жена.

Вечер да смъкна, че да стои на топличко, че да го дозареждам. Да се оклепам аз, нерядко и с киселина.
На сутринта в големия студ да ръчкам пак 15 минути под капака, че да мога да запаля по обяд...
Мерси... по-добре, че и някой път по-бързо пеша...

Ако акумулатора беше направен да се дозарежда в домашни условия, производителите на автомобили вместо да ги закрепват с болтове, щяха да сложат едни щипки, че да се маха и слага лесно. Ако му бая непрекъснато, с колко ще му удължа живота - от две на най-много 3 години... и ще ме остави точно когато е най-напрегнато.

П.П. Зависи и от производителя. Имах една Varta на Пасат B5 - изкара 6+ години. Плюса е защото го купих с него и го продадох с него. Не ме е предавал и на -20. Никога не е помирисвал зарядно.
Монбат-че на друг автомобил - каза "Ъфффф" отведнъж още след първата година.
fox_vt - майстор
Ххаха артур а защо мислиш се продават зарядни за автомобил :lol: .Твоя тип хора не са за този форум те просто като се скапе нещо отиват и си купуват ново пък ако ще и бушон да е изгорял само.Не си мислете че като се поддържа каква да е техника се робува на нея и да казвате че техниката била да ни служи.Хората са казвали грижи се за машината си за да ти служи с години-асоциация между личен и служебен автомобил мога да ти дам.
ArturDent - Почти Безобиден
fox_vt, аз пък исках да ти кажа че за 50 лв. повече можеш да си спестиш поне 50 часа годишно по обслужване на акумулатор.
Идва по 1 лв./час.
Не знам за теб, но аз изкарвам повече и предпочитам да са занимавам с това което мога отколкото да мръзна покрай колата...
fox_vt - майстор
Не те разбрах какво точно ми казваш с тези 50 лв моля уточни.А аз искам да кажа че като си купих акуто му даваха 2 години гаранция,аз на първата отворих да видя електролита и едната клетка беше останала на сухо-а на акумулатора пише необслужваем.А дали щяха да ми признаят гаранцията как мислиш-все пак акумулатор се гледа най много 2 пъти в годината преди зимата задължително.Нз за теб но аз преди зимата проверявам електролит,зареждане алтернатор,и дозареждам акуто,както проверявам и антифриз (точка на замръзване) спирачна течност,и се запасявам с течност за чистачки.Това са неща които всеки който се нарича шофьор трябва да си ги знае ,за хората които само наливат и карат не ми се говори.
DMN - майстор
Ми няма лошо в това да си поддържаме акумулаторите. Аз дори едно слънчево панелче(10Вт.) съм си сложил в колата да компенсира саморазряда и тока от алармата, като не я карам по-дълго време. И не е въпроса до парите за нов акумулатор, просто така ме кефи - предпочитам един акумулатор да си изкара максимално дълго живота в моите ръце. Който иска нека да си купува акумулатори всяка година вместо да ги зарежда, ама така не се знае къде ще му се случи да мръзне, аз предпочитам да е пред блока когато си го обслужвам, отколкото в някоя "крива нива".
ArturDent - Почти Безобиден
fox_vt написа:
Не те разбрах какво точно ми казваш с тези 50 лв моля уточни.
Колко е разликата от един акумулатор "Бюджетно решение" и един добър акумулатор? Най-много 100 лв.
Бях писал по-нагоре че съм изкарвал с качествен почти 7 години, без да го пипна, въобще, изобщо, никак.
Това е да кажем 4 години повече от нормалния акумулатор. Като удара чертата май даже ми излиза по евтино от 2 "бюджетни".
fox_vt - майстор
Виж сега и аз съм на това мнение и съм решил наесен да су купя качествен акумулатор но това не значи че няма да полагам никакви грижи за него.Колата ми е тди и си иска як акумулатор но при немарливо отношение или лоша експлоатация ще го доведат до скрапа.

Тема "Много интересно зарядно за акумулатор на трактор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: