Ел. инструментите. Консумативи.
preslav - майстор
dragozow написа:
Нека ви светна малко за профилактиката на 6 месеца, тя е безплатна и става веднага. Прави се с цел да почистим машината отвътре за да я имате по-дълго време. Дори и да не я донесете гаранцията не отпада, просто за добрата и работа наистина не може да е задръстена с прах. Може да си я отворите у дома и внимателно да издухате, гаранцията не се губи. Това важи за сините машини,
Благодаря за инфото!
Чаках да се включиш, че да задам няколко въпроса:
1. В инструкцията пише, че на (+) се включва масата т.е. щипката на заварявания детайл, а на (-) се включва ръкохватката т.е. държача на електрода - правилно ли съм разбрал и кога се налага обратното включване?
2. На първо време ще работя със студено-огънат профил (дебелина на материала 2-3 мм.) и 3.2 мм. електроди - някакви инструкции за вида на електродите и големината на тока?
3. Ако имаш нещо написано на английски, че българският превод на инструкцията е трудно разбираем.
Благодаря!
preslav - майстор
mania написа:
мощност на празен ход 45W, а тя е 90 W; входящите кабели ги дават, че трябва да са 6 квадрата, а те са 4. Точно тия несъответстия малко ме притесняват, щото може да се окаже, че не била точно 200 ампера (ако е в повече няма да се оплаквам :) ). Някой ден може и напрежението и тока да измеря.
А за ремонта - машинките на аргомаркет се водят ремонтопригодни според това, което прочетох и ремонта излизал до към 50 - 70 лв.
И аз видях, че консумацията на празен ход е 80 и нещо W, но тази неточност да му е кусура. Виждал съм отворен инвертор 160 А (холандски или американски не помня) - тръпки ме полазиха като си помислих, че ще трябва да се сменят три кондензатора, вярно много компактно, но до първата повреда. Погледнах и въпросното 200 А изделие - изключително добра изработка, всичко е подредено и достъпно, спойките са чисти, не е пестен материал. И все пак си пожелавам, а и на всички имащи такава машина, да не ни се налага ремонт - нали машината е за да ни служи, а не да я разнасяме по сервизи.
Успех!
dragozow - майстор
preslav написа:
dragozow написа:
Нека ви светна малко за профилактиката на 6 месеца, тя е безплатна и става веднага. Прави се с цел да почистим машината отвътре за да я имате по-дълго време. Дори и да не я донесете гаранцията не отпада, просто за добрата и работа наистина не може да е задръстена с прах. Може да си я отворите у дома и внимателно да издухате, гаранцията не се губи. Това важи за сините машини,
Благодаря за инфото!
Чаках да се включиш, че да задам няколко въпроса:
1. В инструкцията пише, че на (+) се включва масата т.е. щипката на заварявания детайл, а на (-) се включва ръкохватката т.е. държача на електрода - правилно ли съм разбрал и кога се налага обратното включване?
2. На първо време ще работя със студено-огънат профил (дебелина на материала 2-3 мм.) и 3.2 мм. електроди - някакви инструкции за вида на електродите и големината на тока?
3. Ако имаш нещо написано на английски, че българският превод на инструкцията е трудно разбираем.
Благодаря!
1. При рутилов електрод няма значение как са байонетите, ако пръска много електрода може да ги обърнеш, принципно работи всякак.
2. Това може да установиш в процеса на работа, ако пръска много намаляваш ампеража и обратно. Принципно машината се държи различно при различните видове електроди.
3. Инструкцията е точно копие на английската, има едни лелки които обикалят и глобяват и искат преведената да е като оригиналната. Китайците имат една инструкция за цяла група машини и там пише за кои модели важи, не е много точна. Няма кой знае какво за разбиране, сложи кабелите, включи в контакта, сложи електрод, нагласи го на 115А и пробвай как е. Съответно намали или увеличи ако нещо не ти харесва.
preslav - майстор
dragozow написа:
1. При рутилов електрод няма значение как са байонетите, ако пръска много електрода може да ги обърнеш, принципно работи всякак.
2. Това може да установиш в процеса на работа, ако пръска много намаляваш ампеража и обратно. Принципно машината се държи различно при различните видове електроди.
3. Инструкцията е точно копие на английската, има едни лелки които обикалят и глобяват и искат преведената да е като оригиналната. Китайците имат една инструкция за цяла група машини и там пише за кои модели важи, не е много точна. Няма кой знае какво за разбиране, сложи кабелите, включи в контакта, сложи електрод, нагласи го на 115А и пробвай как е. Съответно намали или увеличи ако нещо не ти харесва.[/quote]
Някой вече писа, че си точен човек - мога само да го потвърдя, а когато се пробвам на машината (вече е при мен и ме посърбяват ръцете) ще пиша и за самата машина.
dragozow - майстор
Пиши, обратната информация ми върши работа за дребни корекции по машините.
agj - майстор
preslav написа:
Чаках да се включиш, че да задам няколко въпроса:
1. В инструкцията пише, че на (+) се включва масата т.е. щипката на заварявания детайл, а на (-) се включва ръкохватката т.е. държача на електрода - правилно ли съм разбрал и кога се налага обратното включване?
2. На първо време ще работя със студено-огънат профил (дебелина на материала 2-3 мм.) и 3.2 мм. електроди - някакви инструкции за вида на електродите и големината на тока?
.
Благодаря!
Това какво пише в инструкцията няма значение ,има значение какво пише на кутията на елктродите ,(-) на ръкохватката е за рутилови електроди ,обратното е за базичните ,НО винаги гледайте информацията за електродите по кутиите!Изображение
Изображение
mania - напреднал
Като става дума за обратна връзка, бих искал да кажа, че съм доволен и от кутията, в която пристигна - кафяв картон без картинки по него, слагам електрожената там, гушвам кутийката и никой не ме знае какво мъкна : ). Само ако беше малко по-дълга кутията можеше да слагам машинката без да разкачам кабелите, но и така се преживява :).
preslav - майстор
agj написа:
preslav написа:
Чаках да се включиш, че да задам няколко въпроса:
1. В инструкцията пише, че на (+) се включва масата т.е. щипката на заварявания детайл, а на (-) се включва ръкохватката т.е. държача на електрода - правилно ли съм разбрал и кога се налага обратното включване?
2. На първо време ще работя със студено-огънат профил (дебелина на материала 2-3 мм.) и 3.2 мм. електроди - някакви инструкции за вида на електродите и големината на тока?
.
Благодаря!
Това какво пише в инструкцията няма значение ,има значение какво пише на кутията на елктродите ,(-) на ръкохватката е за рутилови електроди ,обратното е за базичните ,НО винаги гледайте информацията за електродите по кутиите!Изображение
Изображение
Т.е. това (DC-/+) на кутията се отнася за това къде се закача ръкохватката ако правилно те разбирам?
Благодаря!
bigdragon - майстор
preslav написа:
....
1. В инструкцията пише, че на (+) се включва масата т.е. щипката на заварявания детайл, а на (-) се включва ръкохватката т.е. държача на електрода - правилно ли съм разбрал и кога се налага обратното включване?
2. На първо време ще работя със студено-огънат профил (дебелина на материала 2-3 мм.) и 3.2 мм. електроди - някакви инструкции за вида на електродите и големината на тока?...
Малко теория относно това, къде се поставя електрода при заваряване с постоянен ток:

Волтовата дъга представлява поток от електрони от минуса към плюса. На теория там от където се откъсват електроните (минуса), температурата е по-ниска от мястото, къдято те се блъскат (плюса).
Това означава, че на положителният полюс температурата е по-висока, което води до по интензивно топене на материала на съответният (положителен) полюс.

И сега на практика:
Ако заварявате дебели парчета метал и желаете дълбок провар и икономия на електроди или работите с нетопим електрод (ТИГ), сложете плюса на масата (детайлите).
Ако пък заварявате тънка ламарина или желаете бързо да прехвърлите стопилка от електрода към заваръчната вана, сложете електрода на плюса.

И т.н....
dragozow - майстор
mania написа:
Като става дума за обратна връзка, бих искал да кажа, че съм доволен и от кутията, в която пристигна - кафяв картон без картинки по него, слагам електрожената там, гушвам кутийката и никой не ме знае какво мъкна : ). Само ако беше малко по-дълга кутията можеше да слагам машинката без да разкачам кабелите, но и така се преживява :).
Офертата на китайците за кутия на ARC 200 e 20$, при това е уникално грозна и за това се въздържаме.

Тема "Съвет за инверторен електрожен" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: