Най - вълнуващия въпрос зимно време.
kalin.kraev - специалист
Кажете как да преценя /изчисля/ какъв разширителен съд /мембранен за затворена система/ ще ми е необходим. :)
kalin.kraev - специалист
kalin.kraev написа:
Кажете как да преценя /изчисля/ какъв разширителен съд /мембранен за затворена система/ ще ми е необходим. :)
Колегиии ехооооо :)
шоп - майстор
Писано е десетки пъти в много теми.
ориентировъчно 10% от общият обем на течността в системата
kalin.kraev - специалист
Благодаря колега шоп :) ,а както споменах по горе системата ще е затворена,та как се определя на какво работно налягане трябва да функционира :? :?:
kalin.kraev - специалист
Приятели дайте съвет,помпата на входа или на изхода на котела да монтирам.Аз мислех да я монтирам на входа с цел през нея да преминава вода с по-ниска температура,но вече двама познати ме посъветваха да я сложа на изхода и, че не я бъркало високата температура.Посъветвайте ме как е по-удачно.

Благодаря предварително,и весели празници :partyman:
andy_forresite - майстор
На входа. Прибутва охладилата се вода при горещата и горещата с желание тръгва към изхода цол и 1/4.
Един цол вход си е супер за къща. Вече ако е като читалище, ще дойде тесничка тръбата.
шоп - майстор
Слагай я където ще ти е по-удобно за монтаж и профилактика. Моето парно работи на гравитация, но съм му сложил да има и едно Вило на 2". На изходящата вода е и работи безпроблемно над 10 години. Дали ще работи с вода 70 градуса или 50 не е от голямо значение. Входящата тръба е много близо до земята, на неудобно място и обикновенно там складирам топливото.

Ако имаш обаче някакви смесителни вентили, задвижки и т.н. трябва да си спазваш схемата.
Успехи!
k_marinov - специалист
Здравейте и " За много години"! Честита Ви Новата година с пожелания за здраве, късмет и любов!
Отоплявам се с котле 18 kW, на твърдо гориво. Инсталацията е правена преди 20 години и е направена за гравитачно движение на водата. Къщата е на два етажа с разширителен съд на тавана на сградата. В началото е ползвана така, но малко по-късно е монтирана циркулационна помпа и така до днес. За целия този период е нямало проблеми с отоплителната инсталация, изключвайки моменти на преотопляне на помещенията /особено едното през което минава комина на котлето и цялата стена става като огромен радиатор/. Това се случва, когато котлето работи по-дълго време и помещенията се загреят добре. За гориво са използвани дърва и въглища, но поради ред причини, идва вече време да се потърси алтернативен източник на енергия. Най-вероятно това гориво да е дървесни пелети. Знам, че когато е правена отоплителната инсталация са допуснати грешки, но така е било тогава, защото не всичко което се е правело, се е смятало прецизно, както това се прави от някои хора сега. Мисля, че грешките при мен са най вече от неправилно оразмеряване на радиаторите в помещенията, според техния обем. Знам, че нещата по отоплението / а и не само/ са доста относителни /местоположение-планина, равнина, изложение-юг, север, Изолация-стени, тавани, дограма и ред други, но...Отопляемата площ е с обем 260 м3. Котлето, както казах е с мощност 18 kW и е съгласувано с около 18 kW отоплителни тела / чугунени радиатори с височина 500мм. и 600мм./ Къщата е с измазани зидове и външна декоративна мазилка, но не е топлоизолирана. Дограмата е 60% ПВЦ и 40% хубава двойна дървена. Мисля, че инфото което се надявам да получа тук, ще е полезно за още много участници във форума. Искам да помоля вещите във форума да се произнесат съвсем прагматично по някои мои питания, с цел да коригирам и оптимизирам за в бъдеще /ако и доколкото е възможно това/ отоплителната си инсталация. Моля данните, които ми давате, да са в някакъв технологичен интервал / от минимум до максимум/, за да мога да варирам ако някъде сметна това за добре.
1. Колко е необходимата мощност /във W/, за отопление на 260 м3 обем? -от минимум до максимум /без да се топли излишно атмосферата, разбира се/ :-D
2. Колко е отдаваната мощност /във W/ на един чугунен глидер с Н=500мм. и Н=600мм. и при каква температура на водата е тя?
Предполагам има някаква графична зависимост на мощността на радиаторите от температурата на водата и ако може да се види :yawinkle:
3. Колко е /ако има такава/ проекто-сметната температура за различните помещения /детска, хол, баня, например/ и с каква мощност се постига тя?
4. С до колко % е разумно да се преоразмерява отоплителната инсталация, за да и се оползотворява КПД-то?
Благодаря предварително на всички, които подскажат и разкажат! Очаквам с нетърпение!
Весели празници! :)
andy_forresite - майстор
Едно мнение от НЕспециалист приемаш ли?
Кубичните метри х 70 вата дават приблизително необходимата мощност на радиаторите в отделните помещения. Разбира се трябва да ги притваряш в температури над 5 градуса и да ги отваряш докрай при -6-10 и надолу плюс повечко градуси в системата.
Не е добре максималната мощност на отоплителното съоръжение (в случая твоя котел 18 квт) да е равна на максималната мощност, която консуматорите (радиаторите) могат да поемат. Защо? Защото, първо, съществува риск да изври като чайник и второ - това обрича системата да се експлоатира с висока температура на изходящата вода при студено време.
Първо пишеш, че радиаторите ти са 18 киловата, пък после питаш колко мощен е един глидер :) Добре, за да ти дам по-точен отговор, ми трябва дълбочината на глидера, т.е. неговата ширина. Има глидери по 200 мм, но има и по 220, и по 110, 160 има... За 200 мм широко ребро с височина между 575 и 610 мм мощността е 134 вата при 90 градуса влизаща в него вода, 70 градуса изходяща от него вода и 20 градуса в стаята при 0 навън. За 250 мм дълбочина, демек ширина, е 169 вата при същите условия; при 110 е 92 вата. На теб кое ти трябва :roll:
Като ползвател на чугунени радиатори, макар и 400 мм, ти казвам че това се топли бавно. Чугунените радиатори са направени за отопление с ПАРНО отопление - наистина с пАра, не с вода. Там вдигат по 120 градуса работна температура и тогава дават яката жега. Ние с по 60 градуса на водата само ги пазим да замръзнат, пък те не греят много-много предвид к`ви тучове са. Значи като гледаш радиатор колко (маркетингови) вата е, да знаеш че е даден в 90% от случаите за 90 градуса входяща вода в него. Да знаеш някой да си държи инсталацията на 90 градуса :-D Алпекс тръбиците аха-аха да се разпаднат, а вентила за налягане се готви да покаже че знае защо е сложен там.
При 60 градуса на водата в радиатора той е с една идея наполовина по-малка мощност от маркетинговата си. Например радиатор 4 KW при 90 градуса е 1920 вата при 60 градуса. На 50 градуса пада с още ~20%. Мощността на радиаторите не е точно като електрически радиатор с нагреватели. Ел. радиаторът е да речем 3 Kw и е толкова лятото и зимата. Водният радиатор отдава едни релеванти киловати при +10 градуса и съвсем други при -10 градуса. Или 4 кв воден радиатор на +10 при 60 градуса ще грее като 2800 вата примерно, а при -10 ще се "репчи" като с 1200 вата. Нещо такова е :partyman:
На третия въпрос отговорът ми е - както на вас ви харесва. Всекидневна 24 гр, спалня 20, детска 25 и т.н. Пък може и 22 навсякъде, кой как иска.
Четвъртият въпрос ми е интересен и на мен. Принципно хората предпочитат нискотемпературно отопление - с 45-50 градуса, хайде до 55-60, не повече. Нагоре се губи от (пре)разход да държиш топла водата. Значи едно 40-45% повече радиаторна мощност над котелната мисля че е добре.
За точни изчисления, викаш фирма да ти измери, види и изчисли топлозагубите и ще ти каже толкова мощен котел, такива и такива радиатори вземи и така :)

Тема "Съвети за изграждане на парна инсталация." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: