Има много начини. бронзовата тапа може да навита на бронзов холендър за кажем.
Може и с фитинги за тръби с ал. вложка.
Виждал съм и с градински маркучи, термосиликони и термо шлауфки и т.н.
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
fox_vt
- майстор
42 мнения в "Разлика на температурата вход/изход на конвектор/радиатор"
LazarGanev
- "Велик майстор"
- Мнения: 14786
Аз ще помоля да обяснявате като за по-тъпи, щото и аз не можах да разбера. В 20-ката Pex тръба циркулира вода. В един участък обаче в нея влиза и после излиза медна тръба ф8. Вътрешния диаметър на Pex тръбата е 16, а на фитинга е около 12-13мм. През тези 12мм минава тръба 8мм, или около нея има едни 2мм,м през които циркулира водата
. Така ли е или аз нещо не схващам?

Трифон П.Трифонов
- майстор
- На линия
- Мнения: 21889
пет ное 16, 2018 10:31 pmfox_vt написа: Пекса е 20 ка медната десятка. И аз това попитах как през фитинга ще мине то може и да мине но оставащото място е доста екзотично. Варианти със холендри и прочие няма как да се получат след като задължително трябва да има фиринг за пекс тръба.Тройник за пекс с капа, на едната дълга страна. Пробива капата, промушва, запоява....
Начини има.
T.Mihov
- напреднал
- Мнения: 26
Правилни предположения-със спойка и PEX тройници 
LazarGanev-представи си 10м PEX тръба 20-ка.През цялата и дължина съм прекарал 11м медна тръба Ф10 т.е стърчат по 0.5м от двете страни.От двата края през медната тръба нанизах по един тройник за PEX тръба.Единя му край отива на PEX тръбата и на него се монтира впоследствие тръбата по стандартния начин-с щуцерчето и лещата.От средното отклонение излиза или влиза съответно водата,а от щуцера на третото отклонение където се подава медната тръба махнах О-пръстените и го запоих към самия тройник и после медната тръба към щуцера.Същото и от другата страна.Подробностите са в това,че преди това навих всичко това на серпентина за да не е спъната медната тръба спрямо външната и че първо направих спойките и след това завих PEX тръбата към тройниците,като при заварките я бях раздалечил максимално от тройника за да не се стопи,макар ,че едната все пак успях да я стопя леко по невнимание,но правеше само лека капка след сглобяването и минах сглобката със силикон и повече не се обади.
По бърза сметка ,като извадя площта на медната тръба от тази на PEX-a излиза,че площта през която циркулира водата е 122мм2.На тръба 1/2" е 126мм2 а на 3/4" е 285мм2 т.е еквивалента на т.нар обменник е на 10м тръба 1/2",или при такава постановка (тръба в тръба) нещата са други?

LazarGanev-представи си 10м PEX тръба 20-ка.През цялата и дължина съм прекарал 11м медна тръба Ф10 т.е стърчат по 0.5м от двете страни.От двата края през медната тръба нанизах по един тройник за PEX тръба.Единя му край отива на PEX тръбата и на него се монтира впоследствие тръбата по стандартния начин-с щуцерчето и лещата.От средното отклонение излиза или влиза съответно водата,а от щуцера на третото отклонение където се подава медната тръба махнах О-пръстените и го запоих към самия тройник и после медната тръба към щуцера.Същото и от другата страна.Подробностите са в това,че преди това навих всичко това на серпентина за да не е спъната медната тръба спрямо външната и че първо направих спойките и след това завих PEX тръбата към тройниците,като при заварките я бях раздалечил максимално от тройника за да не се стопи,макар ,че едната все пак успях да я стопя леко по невнимание,но правеше само лека капка след сглобяването и минах сглобката със силикон и повече не се обади.
По бърза сметка ,като извадя площта на медната тръба от тази на PEX-a излиза,че площта през която циркулира водата е 122мм2.На тръба 1/2" е 126мм2 а на 3/4" е 285мм2 т.е еквивалента на т.нар обменник е на 10м тръба 1/2",или при такава постановка (тръба в тръба) нещата са други?
T.Mihov
- напреднал
- Мнения: 26
Съгласен.За тях изумих.В такъв случай значи полиетиленовата тръба би била по-добро решение,понеже доколкото си спомням фитингите нямаха стеснения и т.н както при пекса,пък и самата връзка става във външната част на тръбата,не с шуцери както при пекса,които да намалят сечението.В този случай може би една Ф32 би решила проблема с дебита 

шоп
- майстор
- Мнения: 9916
съб ное 17, 2018 3:15 pmT.Mihov написа: В този случай може би една Ф32 би решила проблема с дебитаТП си изисква дебит и по вода и по фреон. Повишеното хидравлично съпротивление по вода тормози циркулационната помпа, а повишеноето съпротивление по фреон тормози компресора. Второто се подценява, защото компресора е мощен и преодолява тази грешка при проектиране и изработка. Но това не означава, че не се вдигат амперите на тока и пада КОПа на системата.![]()
В този ред на мисли руснаците използват 3-4 или повече медни тръби ф8 усукани в сноп в които тече фреона. Външно е маркуч или тръба 1 цол.
Усуканите медни тръби създават перфектно турболентно движение на водата.
Всички знаем за чиското на Рейнолдс и колко пагубно за топлообмена ако движението на флуидите е ламинарно.
П.П. Ако темата я прочете @Боян, може да се включи много професионално със съвети. При последното ми посешение при него ми показа няколко ТП, които са произведени от други фирми или тип направи си сам, но са с трагични КОПове и са му предоствавени да ги преработи, оптимизира и накара да работят както се очаква:-))))
T.Mihov
- напреднал
- Мнения: 26
По хладилната част мисля ,че не трябва да има проблем,понеже оригинално тръбата в 12-ката по спомен беше някъде около 6-7 метра ф7 външно с 20-на 180 градусови прехода в краищата между отделните прави участъци.Сравнено с 2-3 метра по дълга тръба с 30-на% по-голям диаметър навита на серпентина с диаметър 50-на сантиметра,при всички случаи съпротивлението и трябва да е далеч по-малко от това на вътрешното тяло.Минуса на цялата постановка,без значение ,дали серпентината е директно в бойлер или в тръба ,е високата температура на кондензация от къде му идва зора на компресора.Нали и за това е по-добър вариант подово с ниска температура на водата-хем топли ефективно,хем не се мъчи компресора,но за жлост нямам въможност да обърна целия апартамент наопаки за да прокарвам подово.Другия вариант наистина е с доста преоразмерени радиатори за да компенсират с площ по-ниската температура.В този ред на мисли,с достатъчно големи радиатори,ниския дебит не би трябвало да е проблем
т.е една и съща топлинна мощност може да се получи примерно с дебит 1000л/ч и площ на радиаторите 1м2 и с 500л/ч и площ на радиаторите 2м2
.Като минус наистина ако дебита падне под определена стойност,коефициента на Рейнолдс ще падне под 2300 и тогава потока ще е ламинарен.В моя случай конкретно доколкото успях от ровене по разни формули (все пак по образование и призвание съм електротехник) да разбера постановката е следната:
Коефициента на РЕйнолдс е
Re=ρ.v.dh/μ
ρ-плътност на водата (в случая)
v-скорост на водата в тръбата
dh-хидравличен диаметър на тръбата
μ-динамичен вискозитет на водата
При 40 градуса
ρ-992kg/m3
μ-0.0006539Ns/m2
Хидравличния диаметър в случая тръба-в тръба е dh=2(rвън.- rвътр.) т.е при светло сечене на пекса 16мм и 10 на медната dh=6mm=0.006m
Предполагам ,че за скоростта на потока трябва пак да използвам хидравличния диаметър на тръбата заради другата в нея т.е 0.006m .Ако е така и при 150л/ч дебит (0,0000416 м3/с) получавам ,че скоростта в тръбата е
v=1.27.q/d2=(1.27*0.15)/0.000036=1,46м/с и тогава коефициента на Рейнолдс е
Re=13289 т.е потока си е турболентен и въпроса с потока в него не е на дневен ред.
Колкото до тръбите в паралел-мина ми и това през ума,но пък тогава ще трябва да се долива фреон за да се компенсира по-големия обем,което пак не е оферта-все пак отдавна кило 410 не е по 40 кинта,пък и не е природосъобразно да си играем с фреон за щяло и нещяло
Вчера вечерта си рових из лаптопа и намерих разни сметки и т.н от миналата година и излиза,че докато беше със серпентината в съда при 40 градуса вода на входа на вътрешното тяло и 3-4 градуса външна е харчил 1300W,а в момента работи от няколко часа (отново е 3-4 градуса навън) и при 45 градуса входяща харчи толкова,значи все пак има някаква файда
.Скреж по външното тяло-хич.Също така не съм изолирал нищо-нито водните тръби нито фреонските,което също би оказало влияние.


Коефициента на РЕйнолдс е
Re=ρ.v.dh/μ
ρ-плътност на водата (в случая)
v-скорост на водата в тръбата
dh-хидравличен диаметър на тръбата
μ-динамичен вискозитет на водата
При 40 градуса
ρ-992kg/m3
μ-0.0006539Ns/m2
Хидравличния диаметър в случая тръба-в тръба е dh=2(rвън.- rвътр.) т.е при светло сечене на пекса 16мм и 10 на медната dh=6mm=0.006m
Предполагам ,че за скоростта на потока трябва пак да използвам хидравличния диаметър на тръбата заради другата в нея т.е 0.006m .Ако е така и при 150л/ч дебит (0,0000416 м3/с) получавам ,че скоростта в тръбата е
v=1.27.q/d2=(1.27*0.15)/0.000036=1,46м/с и тогава коефициента на Рейнолдс е
Re=13289 т.е потока си е турболентен и въпроса с потока в него не е на дневен ред.
Колкото до тръбите в паралел-мина ми и това през ума,но пък тогава ще трябва да се долива фреон за да се компенсира по-големия обем,което пак не е оферта-все пак отдавна кило 410 не е по 40 кинта,пък и не е природосъобразно да си играем с фреон за щяло и нещяло

Вчера вечерта си рових из лаптопа и намерих разни сметки и т.н от миналата година и излиза,че докато беше със серпентината в съда при 40 градуса вода на входа на вътрешното тяло и 3-4 градуса външна е харчил 1300W,а в момента работи от няколко часа (отново е 3-4 градуса навън) и при 45 градуса входяща харчи толкова,значи все пак има някаква файда

Тема "Разлика на температурата вход/изход на конвектор/радиатор" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!