На който му е интересно
. Днес успях да закача осцилоскопа към акумулатора при работещ двигател. Зададох му да улавя само променливата съставка и така се виждат само пулсациите при напрежение 14.1V с пуснати фарове( къси и дълги). Пулсациите са около 50-60 миливолта(0.05-0.06V), така че според мен не е проблем измерването на напрежението с обикновен мултицет, тия пулсации са малки и могат да се пренебрегнат. Ето снимката, осцилограмата не е с толкова идеални форми, като тия, които дадох за пример по-горе - но това е разликата между теорията и практиката
:
Нямах време да се занимавам с настройките на осцилоскопа и по-точно със задаване на филтри за подтискане на разни шумове, затова и честотата, която показва 18.4 Кхц, не е тази на полупериодите. Но тя може лесно да се изчисли, тъй като на осцилограмата се вижда разстоянието между полупериодите, а то в случая е около 800 микросекунди. И така по формулата f=1/T изчисляваме f=1/0.0008 и честотата излиза, че е 1250Hz(ако не бъркам някъде). Това е при обороти на двигателя около 900. Ако има прекъснал диод би трябвало да се види(някой полупериод ще липсва).


fox_vt написа:kozl тия 59А е тока към акумулатора лиАко напрежението на клемите на акумулатора е над 13V, то със сигурност целия товар от 59А го поема алтернатора, обаче ако е под около 12.6V, тогава вече участва и акумулатора като захранващ(подпомагащ алтернатора), а не зареждащ се.А защо не слагаш в уравнението и скапан акумулатор.Алтернатора не подава сам ток към инсталацията-щом си измерил че подава 59А то колко подава и акумулатора и колко всъщност е потреблението в този момент(