• 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 45
Тази тема е за мечтатели философи и изобретатели.
fu4ko - специалист
ivanovbg написа:
Аз пък съм автомонтьор :-D

Та да ви направя една малка сметка. Фолксвагенов двигател 2.0ТДИ на Туаран харчи 0,6 литра на час при 800об/мин на скорост като на диното показва 9.5-10конски сили мощност на колелата в този режим. Това са около 7,5киловата. Или това ще рече че 1киловатчас ще ни струва около 80 грама нафта или 21 стотинки. Като не искате монополист си вземете един дизелов двигател от скрапа и един 10киловатов генератор и се изключете от мрежата. Да не говорим че и нафта се намира и по тънко, а и може да си намерите далеч по евтин двигател. Все пак 130 кончета максимална си е доста, но си е и с перспектива :wink: :idea:
Мда това е супер идея.Един такъв двигател да върти един 10кв ел.двигател и става супер :drinkers:
stivemaster - майстор
Мисля върху такава една комбинация, но не знам с кое да експериментирам 1.4D от Ситроен АХ - 200лв или 1.9D от Фолксваген Пасат 300лв.Доколкото съм запознат и според това което искам да постигна - 5кW (мисля с асихронен двигател на 1500 об. като генератор да го правя)мисля че първия на директ драйф няма да се справи и трябва на по високи обороти и сигурно ще докара стойностите на другия.Още по интересно би било на газ, може и по евтино отколкото тока от ЕРП .Можеш ли да предвидиш нещо в тази насока Иванов ?
1.4D на газ - ниски обороти на нафта, високи на газ може ли да докара при 5кW цена от 20ст.
ivanovbg - майстор
На газ няма как да докараш двигателя да харчи малко на високи обороти. То си зависи от кубатурата, но ориентировъчно около 0,2 литра на киловатчас при тези обороти и излиза към 23 стотинки, ако консумираш 10киловата мощност. Лошото при газта е че ако консумираш 2киловата ще ти се качи поне тройно цената. Часовия разход на гориво е по голям за бензиновия мотор, а и по трудно се поддържат оборотите. То затова и големите генератори са дизелови. Много по лесно се контролират оборотите при изменение на товара. Трябва си въртящ момент.
stivemaster - майстор
Не знам дали ме разбра ,аз писах за газ в дизела !
fbr - майстор
Вижте тук как е станала енергетиката само на фотоволтаици.
ivanovbg - майстор
stivemaster написа:
Не знам дали ме разбра ,аз писах за газ в дизела !
Не става, разхода е почти същия. Правихме 2 джипа - дизел+метан. Само мощността вдига. С чип е почти същото.
tsenkov - специалист
Колеги и от тая трънка няма да излезе нищо.Тоя разход на празен ход е само да поддържа двигателя/за преодоляване на загубите в него/ От там нататък всичко което се взема си има цена по неособено точни спомени около 200гр/на конска сила на час. Сега с новите системи може и да е паднало малко. 10 киловата са 13,6 конски сили. направете си сметката сами.Генератори с ДВГ се ползват само когато няма никаква друга възможност за енергия и за резервно захранване.Спестете си парите за нещо по смислено.
ivanovbg - майстор
Съвременните дизели са около 50гр на конска сила на час. То затова ги бяха хванали в италия дизелите под полетата с фотоволтаици :-D
stivemaster - майстор
Ценков това кат майтап звучи бе пич, 200 гр/к.с. за час излиза 22л/ч ти правиш ли сметка, че с на приятел Пасата 1.9TD с 90 км/ч изминавам 90 км с тон и половина кола и 5л. нафта.Тоест около 5.5/100 ,ако ми изгори 22л ще ма разплаче бе човек.
tsenkov - специалист
Не е за смях а е истина. даже не са 22литра а 22 килограма , мисля че са около 28-30 литра.
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 45

Тема "Направи си сам енергетика" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: