Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
lpoik - специалист
Колеги до сега не можах да видя конкретен отговор как е най правилно да се зареждат последователно или паралелно. :?
kozl - майстор
Щом до сега не си видял ич не го търси. Нищо не си разбрал.
ESPACE - майстор
lpoik написа:
Колеги до сега не можах да видя конкретен отговор как е най правилно да се зареждат последователно или паралелно. :?
Правилно и грешно няма. Все тая. По цял свят инвалидни колички и товароповдигачи работят и им се зареждат акумулаторите както са последователно свързани без никакви драми.
С 2 леви - специалист
Единственият правилен начин е всяка клетка самостоятелно, както е при литиевите акумулаторни батерии, но не е практично.
jordanvass - майстор
ESPACE написа:
Правилно и грешно няма. Все тая. По цял свят инвалидни колички и товароповдигачи работят и им се зареждат акумулаторите както са последователно свързани без никакви драми.
То всеки акумулатор сам по себе си представлява 6 последователно свързани акумулатора от по 2 волта всеки. И в него няма 2 абсолютно еднакви клетки. Щом 6 такива клетки могат да се заредят последователно, какво пречи да се свържат последователно още 6 или 12? Разбира се, говорим за комплект акумулатори, които работят свързани в една машина и се предполага, че са горе-долу еднакво остарели и разредени.
DMN - майстор
Кики написа:
Ей тук се крие "ключа за бараката", хубавия и нов акумулатор се зарежда доволно и по напрежение както го правят повечето атоматични зарядни ограничени до 14,4 - 14,6 волта. Обаче стар или просто престоял акумулатор на който плочите са сулфатизирали в известна степен няма как да се зареди пълноценно ако му спираш заряда на 14.4 волта.
Има голямо значение обаче какво разбираш под "автоматично зарядно". Някои изключват напълно заряда, а други пък започват да ограничават(намалят) тока при достигане на тези напрежения. В първия случай, ако си зареждам 60 амперчасовия акумулатор със стандартния 6А ток, то при достигане на 14.4V зарядното ще изключи, но ще имам зареден акумулатор друг път, ако ще и нов да е. Като говорим за зареден акумулатор имам предвид напълно зареден.
За мен идеалното зарядно е това, което започва да ограничава тока при достигане на например 14.4V е те тогава с течение на времето тока намаля и започва да се достига точката на пълното зареждане(на този принцип работят соларните контролери).
С едно соларно панелче(без контролер) поставено на страничното стъкло на колата и макс. ток -0.25А, това лято си дозаредих 60 амперчасовия обслужваем акумулатор, чието индикаторно око беше станало черно, до плътност на електролита 1.29-1.30(ако му се вярва на ареометъра ми), без напрежението на акумулатора да надхвърли 14V. Това стана за 2-3 седмици на слънчево местенце.
Та искам да кажа, че точката на пълното зареждане се достига с малък ток в края на заряда, ако не искаме да прехвърляме 14.4V и да избегнем кипенето на електролита - недостатъка е само - продължителното време.
lpoik - специалист
DMN Много си прав с малък ток се зарежда по бавно,но до пълен заряд.Аз три години зареждам три акумулатора с ток по малък от нормално допустимия и нямам никакви проблеми като нови са.Зареждам ги паралелно ползвам ги последователно свързани с зарядно ограничаващо зарядния ток в края на зареждането.
kozl - майстор
А как разбираш колко са заредени?
lpoik - специалист
С ампер вилка за 12 волта
kozl - майстор
И как става с вилка?
Питам защото тука в София минах в магазин-сервиз за акумулатори и там с товарна вилка мериха и казаха, че акумулатора е зареден, а очото му беше черно и гъстотата на електролита показваше 50%.
Та как вилката и гъстотата не са на едно мнение :?

Тема "Ремонт на гелов акумулатор 12v.12ah" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: