Колеги до сега не можах да видя конкретен отговор как е най правилно да се зареждат последователно или паралелно. 

lpoik написа:Колеги до сега не можах да видя конкретен отговор как е най правилно да се зареждат последователно или паралелно.Правилно и грешно няма. Все тая. По цял свят инвалидни колички и товароповдигачи работят и им се зареждат акумулаторите както са последователно свързани без никакви драми.
ESPACE написа:Правилно и грешно няма. Все тая. По цял свят инвалидни колички и товароповдигачи работят и им се зареждат акумулаторите както са последователно свързани без никакви драми.То всеки акумулатор сам по себе си представлява 6 последователно свързани акумулатора от по 2 волта всеки. И в него няма 2 абсолютно еднакви клетки. Щом 6 такива клетки могат да се заредят последователно, какво пречи да се свържат последователно още 6 или 12? Разбира се, говорим за комплект акумулатори, които работят свързани в една машина и се предполага, че са горе-долу еднакво остарели и разредени.
Кики написа:Ей тук се крие "ключа за бараката", хубавия и нов акумулатор се зарежда доволно и по напрежение както го правят повечето атоматични зарядни ограничени до 14,4 - 14,6 волта. Обаче стар или просто престоял акумулатор на който плочите са сулфатизирали в известна степен няма как да се зареди пълноценно ако му спираш заряда на 14.4 волта.Има голямо значение обаче какво разбираш под "автоматично зарядно". Някои изключват напълно заряда, а други пък започват да ограничават(намалят) тока при достигане на тези напрежения. В първия случай, ако си зареждам 60 амперчасовия акумулатор със стандартния 6А ток, то при достигане на 14.4V зарядното ще изключи, но ще имам зареден акумулатор друг път, ако ще и нов да е. Като говорим за зареден акумулатор имам предвид напълно зареден.
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: