• 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 385
Ел. инструментите. Консумативи.
Илчо Илиев - майстор
Защо ми се струва,че някой модератор не си е свършил задълженията...
Такива спорове май не са за пред всички,а щом имате такива разногласия....ами има ЛС, скайп, лична среща и т.н., но според мен е грозно всички да четем това...
За резачките,а май и всичко останало на пазара...ами то всичкото е от КИТАЙ..
Драгозов си е прав човека, макар да е обвиняван,че си търси клиентела във форума, аз не съм на това мнение, доста ползи видях от неговите мнения...
А ти kossis, защо си мислиш,че като пише Sweden, не е минало през китайски ръчички...
Аз си взех Mcculloch-резачка, има си табела с надписи-Хускварна, Шведен и кот са сетиш,но НИКЪДЕ не пише КИТАЙ....само на кашона в едното кюшенце има с дребно написано-PRC....
Като ходих да я взема тая резачка продавача, който е и майстор в сервиза се осра да я хвали, но не ми каза,че цилиндърчето е от чист алумин, което е само леко хромирано и при загряване има склонност да задира и....нова.
Ходих на профилактичен преглед и реглаж, казах,че нещо трудно набира тая машинка и сякаш нещо запушено има, отговора беше прост и ясен....ами за тия пари кво искаш, китайски боклук за играчка....
След това говорих с друг майстор, който се занимава с Хускварна от 20г, та той ми обясни кое как е...
Истината е много проста,всеки я знае, но се правим на щрауси...
Всичко на пазара е китайско, търговците за да могат да продадат въобще нещо,внасят ментета, слагат цени като за истински, а ние си мислим,че сме ги излъгали, като си вземаме евтинийка..
Иначе , китайците правят много добри неща, но те са скъпи и съответно не стигат до тук, за тук се правят ментета, на определена стойност, определена от търговеца, имам горчив опит с такива стоки...
Темата е дълга и сложна, но не виждам причина да се обиждаме, може да сме на различни мнения, но е грозно по такъв начин да си изясняваме позициите...
kossis - специалист
Аз никого не съм обидил !

Но затова пък мене ме изкараха, лъжец и технически неграмотник !

На старата 36 ШВЕД-трион пише на табелата-USA

Тая коса е 700 лева и не е евтина, дори и за Западният пазар ! Че е любителска -така е ! Но е качествена и си струва парите !

Напълно вярвам на Човека който ми я продаде, защото той освен търговец е и майстор !

Когато купих Колибрито-той ме предупреди да не го тормозя и да не работи повече от половин час, защото е лабаво и ще го строша-Аз обаче го тормозя повече от половин час и въпреки това не го блокирах и ми свърши работа !

Не казвам че майстора ми знае всичко-приметрно той каза че лагера долу на главата за кордата -не може да работи много и загрява -за това да работи до 30 минути и да почива, защото иначе ще извие и нова глава. Но аз капя по малко масло и така лагера не вие и работи много повече без да е извил до сега.

Също тези дни покрай неговият стар колега и старите клиенти, разбрах че до тука майсторчето ми е продавало от по скъпото масло -е това си е и търговеца в него !
Оказа се че ми е давал от LS-нискодимно масло-полусинтетика. НЕ е лошо но е по скъпо и е за нови моторчета-пази екологията.
Всички разбирачи ползват по евтиното HP-за по стари мотори, което по добре се разтваряло в бензина и правело по добър филм-минерално !

Та моя майстор си призна че него го вземат повече и казват че е по добре разтворимо в бензина ! Е това е и той е и Търговец и не знае всичко -така е !

Но специално за косата -аз вярвам на него ! Нали той че я ремонтира ! Самият той каза че като му дойде някой с гаранционна машина от магазин в който нямат поддръжка и отказва да ги прави-праща ги в оторизираният сервиз ! Търговеца взема печалбата, а пък аз да я правя за без пари, така казва !

Ще поработя с косата и тогава ще видиме каква е истината - дали е Китайски боклук, и как работи еко двигателят !
Машината сама ще си покаже дали е расова или не !

На Търговци, Брокери, Препродавачи и други пара-з..... не вярвам ! Те са продукт на нашето недостойно време и то ще ги прати в историята !

В крайна сметка в споровете се научават и доста верни неща ! Но когато спориме с хора признаващи знанията на другите и уважаващи желанието им да помогнат на питащите. А когато отсреща има само оплюване и безпочвено заяждане за да се покаже превъзходство на всяка цена, тогава мисля че няма смисъл да продължавам да се хабя !

Който чете може сам да прецени кой колко разбира ! Аз съм от типа хора, които не могат да лежат и да чакат нещо само да стане. Всичко което се е чупило и разваляло е минавало през ръцете ми и в повечето случай е оправяно ! Е сега даже си разглобих спирачката на триона, щото много трудно се отключваше от както е купена и майстора я разглоби и каза че си е такава. Аз я измих, смазах и сега започна да работи по добре.

Е как така 545 е в Швеция ??? Нали всичко е Китайка.
И как на моя трион-36 пише USA ? Нали винаги пише Швеция.
На тая коса от 500 лева на Хускварна пише USA, която е с жило ! :?:
dragozow - майстор
Всеобщото мнение е че HP маслото е най-подходящо за нашия бензин, това според майстора в централния сервиз на Husqvarna, повечето му колеги споделят това. Най-много се продава LS+, което замени LS от тази година. XP стана синтетично за да отговори на все по-високите изисквания на скъпите триони, за съжаление не се продава, защото цените му се вдигнаха 2,5 пъти. Другото при пазара на бутилираните масла е че всички вдигнаха почти едновременно цените, поне при Husqvarna, Stihl и Oregon беше в период на месец. За маслата на Husqvarna се знаеше че ще има нови модели и цени година по-рано, някои се запасиха.

За разликата в табелата и капака на кашона обещавам да снимам нещо след отпуската. Обикновено на табелата пише Sweden, а на кашона нещо друго. За сега само скъпите машини се правят в Швеция, тенденцията е да се правят на места с евтина работна ръка. Китай е добър от гледна точка на цената, но неудобен заради митата и бавните и почти невъзможни за планиране доставки. В Европа има заводи в Германия, Норвегия, Италия и Чехия, отделно има някои които произвеждат машини и марки само за местни пазари, Husqvarna/Electrolux притежават над 10 марки за машини, най-големия завод за дискове за строителството и т.н.

Нещо друго за сервиза, няма оторизиран търговец без такъв, това е едно от условията. Точно за това хипермаркетите не продават машини с марката на Husqvarna, това е само за дистрибуторите.
kossis - специалист
Това може, но на моя самар си пише- Направено в Китай !

А на кутията ми пише ето това !

Изображение
dragozow - майстор
Значи си е шведска сглобка. Husqvarna не крие произхода, защото на всякъде се работи с едно качество. Преди 2-3 години имаше модел 143RII, 43 см3, от японския завод. Бяха правени за пазар на който бяха вече в сила еко изискванията и ги пренасочиха за България, цената беше 744 лв. Подобна машина струва над 1150 лв, за съжаление следващата година вече не можеха да се внасят и у нас.
vrangelov - специалист
Още се намират 143RII за 744 лева. Мисля, че си заслужават парите. За 1150 лева човек си взима вече коса/храсторез от професионалния клас. Това са тези с четириточковата антивибрационна система. Тези машини от 1150 обаче са само за ценители... за тези, които си ценят времето и здравето :)
Доколкото до трионите, много съм навит на щил МС 261 или стария модел МС 260, но няма да е тази година. Засега ще карам с кастрачката. С нея съм търпелив, за тез пари толкоз.

Поздрави!
kossis - специалист
Днеска, привечер я тествах 323R II.

Първо пробвах с кордата, няма грешка-съединителят работи добре и благодарение на това че главата се върти и спира се получава много точно оформяне на тревата и бурените там където има бордюри и други препядствия.

Косата има антивибрационна система и е много лесна за работа.

После сложих диска-тука е по различно. Понеже е по тежък-има голяма инерция -коато режех останалите от миналият път издънки и мини дървенцата :mrgreen: , абе едни егати и яките бурени, та иска си да се вдигнат високи обороти и тогава ги рупа като солети тия жилавите и то по 5 сантима дебели издънки. Всичко е от високите обороти !

Така че и диска за дървета, като се развърти на високи, би следвало да реже дървета до 7 см.
Ще питам майстора пак да ми потвърди тия дни за тоя диск за дърветата.

Общо взаето, няла нищо общо с Колибрито. По голям е Шведа, но е и по "маневрен", лесно пали без да се дърпа много и по леко.
Последна промяна от kossis на ср авг 28, 2013 11:17 am, променено общо 1 път.
iivanov - майстор
ОК, разбрахме че косата е "дъ бест, дъ фърст, дъ номбър уан" и че храсторезите са излишни.Ама що тропкаш в темата за резачките?
И по темата.
Какви са предимствата и недостатъците на външен/вътрешен съединител? Щил наблягат на вътрешен, хуск на външен.Макита са по средата.На големите и малките машини слагат външен, а на средния клас вътрешен.
kossis - специалист
Темата е за триони и резачки-че тая коса не е ли резачка ? Реже трева, а триона реже дървета.

Значи питах майстора относно рязането на дървета с the best косата-каза че максимум до 5-7 см дървенца може да ги реже без проблем, но за по големи са измислили моторният трион !!! :mrgreen:
Тоест и по голяма кубатура на моторните коси не може да се реже по дебели дървета !!!
По голямата мощност е за да може да се товари по продължително и да влачи трилъчев диск-демек този диск има по голям откос, за разлика от четирилъчевият-като моят. Тоест с трилъчевият може да се коси в по голям периметър и по гъста трева с по мощната машина !!! Е за това е по голямата кубатура.

Колегата дето ми правиш забележките по твоят въпрос -Относно това дали температурата има значение за сместа-бензин+двутактово-Специално температурата има значение за настройките на карбуратора, и съответно ако машината работи на ниски температури и валежи се правят едни настройки, ако е на жега други. Двутактовото масло единствено има значение дали е HP-за по стари машини или за почитателите на екологията -LS полусинтетика-по малко дим. Това ако се ползват масла на Хускварна !
Но по 25 грама на литър 95 си е напълно достатъно при всякаква температура !
Майстора ми вика сложи 30 грама на косачката-понеже ми пробута LS, аз набутах 30 грама и после бърсах по ауспуха едно като катран. Питам го от къде тоя катран дето се е стекал по ауспуха- еми много масло си сложил. Е нали така ми каза да шибм на косачката 30 грама ?! :lol: Майстори Брат !
vrangelov - специалист
Здравейте,
намирам забележката на колегата Иванов за съвсем уместна и именно заради това бих искал да приканя всички, които пишат в тази тема относно косите да се прехвърлят да пишат в тази:
viewtopic.php?f=21&t=10007&start=40
От много време съм задал в цитираната от мен тема един въпрос за кордите, но уви не получавам отговор.
Колега Коссис, предполагам, че имате огромен опит с моторните коси, въпреки това някои от тези нещата за които пишете не са точно така или липсват нужните уточнения, за да бъдат истина. Това, че майстора ги е казал и Ви е заблудил, не значи, че трябва и Вие да заблуждавате всички четящи така, все едно е самата истина.
Едното е, че косата максимум до 5-7 см дървенца може да ги реже без проблем. Не, не може. Моята реже безпроблемно такива с дебелина до тази на човешки палец. Това го прави с диска с трите лъча. С корда е по-зле. 5см. дървенце е дебело колкото бирена бутилка от 330ml., а 7см. колкото бирена бутилка от 500ml.. Надявам се, че пиете бира и ще ме разберете. Това е само при положение, че не сте монтирали циркулярен диск, но се предполага, че производителят не препоръчва такъв, и че Вие спазвате препоръките.
Другото нещо, за което сте в заблуда е маслото. Минералните масла са добри, по-добри са полусинтетичните, а най-добри са синтетичните. Толкова е просто. Майсторът не Ви е прекарал, като Ви е дал полусинтетичното масло (LS+), а като Ви е дал минералното(HP). Това важи, ако става въпрос за качеството на маслото, но ако сте имал предвид цената, то тогава Ви е прекарал и Ви е дал по-скъпото масло. Може машината да е служебна. Не сте казал.
И последно. Вземете го сменете тоя майстор. Аман от такива. Ако моят майстор ми каже да слагам по 30 ml. масло на 1l. бензин ще се сетя, че за нищо не става(майсторът). Слага се по 20ml. или 22 до 23 максимум. Това всичко е само, ако в книжката с инструкции за употреба не пише нещо друго, ако пише се спазва това в книжката, а не това, което казва майсторът.
По темата.
Иванов, това което зная е, че при външен съединител отпада необходимостта от смазване лагера на водещото колело. Можело само да се пръска от време на време по малко Würth. При вътрешен се слагало по малко високооборотна грес. Аз моята я карам от време на време на профилактика и се надявам, че го правят. Не ги следя, защото им имам доверие, а и машината ми не е скъпа.


С приятелски поздрави!
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 385

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: