• 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 52
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
ivanovbg - майстор
Тани, има една малка подробност - не всички карат на нафта. На газ е по евтино, а на метан... С 10лева минават 300км. Така че електромобила само може да мечтае да достигне метанов автомобил по цена пробег и цена на возилото...

Аз ще изчакам за купуване докато станат като телефоните - символични пари, само и само да си плащаш таксите(сметката на електромера) :wink:
И Тани, малко се замисли дали такситата са балами и карат на метан вместо на ток? Те си правят по 200-300км на ден.

:partyman:
stivemaster - майстор
krazz написа:
Тани ти какъв автомобил караш?
67000 Евра за една ламарина много практично! Това всеки средно статистически българин може да си го купи! Пък и една на жена си, че да не се карат кой да ползва колата!
Пък тия таблици са ясни . Всеки ден да пътуваш София - Бургас кога ще ти остане време да се насладиш на живота или ще караш безкрай за да и избиеш парите!
Ама наистина за Поршето и какво развитие на технологиите че пробега му го надминават само прототипите! А за родстара на Тесла само пишат и лепят снимки по списанията пък не можем да го видим поне един ей тъй да си щъка по улиците.
А с батериите какво правим след 5 години като комплекта струва около от 1/3 до 2/3 от цената на возилото?
Не проумяваш, че не съм от другия лагер просто все още не са читав заместител на сега съществуващото! Ентусиазтите браво на тях ама ние обикновените хора нямаме достъп до чиста наука и високи технологии! Можем да направим нещо с материали за ширпотреба/вентилаторче с батерийки/!!!

А тези скъпи автомобили че ще ги карат 1000 човека изобщо не им пука на производителите на гориво!
Ти интересувал ли си се колко пъти е скочила цената на редкоземните елементи и метали за последните 5години примерно? Между 4-5 пъти и расте! Неодима е в основата на магнитите използувани в тези двигатели. Цените на цветните метали и те бавно се покачват! Така, че не виждам в домашни условия с финансиране от собствения бюджет човек да сътвори нещо уникално, че да направи революция в автомобилоправенето!

Ако си купиш автомобил от 67000 Евро да не забравиш да почерпиш?!
Едно "Лукче" е достатъчно.


Успех на всички правячи!
Не е този пътя ама като сте тръгнал по него карайте, все ще стигнете до някъде!




Е що пишеш глупости тогава бе колега ? Ти гаранцията на батерията видя ли ? Не можеш ли да предположиш че тогава колата отива на моргата ?

Като пишеш за цената, нали имаш предвид че българския пазар очевидно, не е интересен за производителя, а на най предпочитания от него пазар, средната цена за нова кола е малко над 30000$. В такъв случай, ако в експлоатационния срок на колата 8 години изминеш примерно 200000км при цена на горивата там - почти 1$/л. бензин , излиза че при среден разход над 9л/100км, за този срок купувача там, ще е дал поне 50000$ за колата горивото и ГСМ и по-скъпата подръжка за бензиновата кола.
Смяташ ли че там хората са на нашето умствено ниво и не биха предпочели Тесла, с динамика на Ламборжини и лизинг ,за екплоатационния период вместо дрънгил на бензин, който за същия период ще докара почти същата цена ?
ge6aaaa3 - специалист
stivemaster написа:
Смяташ ли че там хората са на нашето умствено ниво и не биха предпочели Тесла, с динамика на Ламборжини и лизинг ,за екплоатационния период вместо дрънгил на бензин, който за същия период ще докара почти същата цена ?
Еми, очевАдно, не го предпочитат...
Тани - модератор
Я да видим на какво се основават твърденията ти? На факти? Едва ли!

Електричките в САЩ с ръст от 241 % през 2013 г.

От същата статия:

"Електрическите коли и plug-in хибридите (батериите им могат да се зареждат в ел. мрежата) са реализирали общо 96 000 продажби в САЩ през годината. Този резултат представлява увеличение от 84 % спрямо 2012 година.

Продадените plug-in хибриди са 49 000 (ръст от 27%), а при електромобилите бройката достига 47 600 - увеличение от 241 % спрямо 2012 година. За сравнение, през 2011 година в САЩ са реализирани продажби на едва 18 000 електрически коли."


Запомнете това в червеното преди да прочетете следващия абзац!

Добро представяне е показала компанията Tesla Motors, чиито продажби са се увеличили с 18 800 екземпляра през 2013 г. в САЩ. Най-голям обаче е ръстът при продажбите на Nissan Leaf - цели 130% до 22 610 бройки.

Традиционните хибридни машини, чиито батерии не се зареждат в ел. мрежата, също записват увеличение при продажбите си през годината. На територията на САЩ са продадени 489 413 такива коли, което е най-доброто постижение в историята на хибридите. Ръстът спрямо 2012 година е 15.3%.

И вниманиеееее:

Дизеловите коли, които американците приемат за алтернатива на традиционните бензинови, също записват ръст. Той достига 10%, като калкулира близо 450 000 продажби през 2013 г.


Та какво предпочитат очевадно? Навлизането на електромобилите, засега е възпрепятствано единствено от производствените възможности! Дори не е от цената! За момента произодителите нямат стимул да свалят цената, понеже търсенето е по-голямо от предлагането (конкретно за единствения пълноценен електромобил). Така ще е следващите 2-3 години, докато пазара се насити и започне реалната конкуренция. Дано дотогава и в Европа им уврат главите и да махнат безумните мита, които качват цените на електромобилите почти двойно, отколкото в Щатите!
Това в пълна сила важи и за батериите, които са основния проблем, за направи сам електромобил. Останалите части са за 3-4000 лв. за сравнително добър и пълноценен електромобил!
krazz - специалист
stivemaster написа:
krazz написа:
Тани ти какъв автомобил караш?
67000 Евра за една ламарина много практично! Това всеки средно статистически българин може да си го купи! Пък и една на жена си, че да не се карат кой да ползва колата!
Пък тия таблици са ясни . Всеки ден да пътуваш София - Бургас кога ще ти остане време да се насладиш на живота или ще караш безкрай за да и избиеш парите!
Ама наистина за Поршето и какво развитие на технологиите че пробега му го надминават само прототипите! А за родстара на Тесла само пишат и лепят снимки по списанията пък не можем да го видим поне един ей тъй да си щъка по улиците.
А с батериите какво правим след 5 години като комплекта струва около от 1/3 до 2/3 от цената на возилото?
Не проумяваш, че не съм от другия лагер просто все още не са читав заместител на сега съществуващото! Ентусиазтите браво на тях ама ние обикновените хора нямаме достъп до чиста наука и високи технологии! Можем да направим нещо с материали за ширпотреба/вентилаторче с батерийки/!!!

А тези скъпи автомобили че ще ги карат 1000 човека изобщо не им пука на производителите на гориво!
Ти интересувал ли си се колко пъти е скочила цената на редкоземните елементи и метали за последните 5години примерно? Между 4-5 пъти и расте! Неодима е в основата на магнитите използувани в тези двигатели. Цените на цветните метали и те бавно се покачват! Така, че не виждам в домашни условия с финансиране от собствения бюджет човек да сътвори нещо уникално, че да направи революция в автомобилоправенето!

Ако си купиш автомобил от 67000 Евро да не забравиш да почерпиш?!
Едно "Лукче" е достатъчно.


Успех на всички правячи!
Не е този пътя ама като сте тръгнал по него карайте, все ще стигнете до някъде!




Е що пишеш глупости тогава бе колега ? Ти гаранцията на батерията видя ли ? Не можеш ли да предположиш че тогава колата отива на моргата ?

Като пишеш за цената, нали имаш предвид че българския пазар очевидно, не е интересен за производителя, а на най предпочитания от него пазар, средната цена за нова кола е малко над 30000$. В такъв случай, ако в експлоатационния срок на колата 8 години изминеш примерно 200000км при цена на горивата там - почти 1$/л. бензин , излиза че при среден разход над 9л/100км, за този срок купувача там, ще е дал поне 50000$ за колата горивото и ГСМ и по-скъпата подръжка за бензиновата кола.
Смяташ ли че там хората са на нашето умствено ниво и не биха предпочели Тесла, с динамика на Ламборжини и лизинг ,за екплоатационния период вместо дрънгил на бензин, който за същия период ще докара почти същата цена ?

Яааа Тани си имал адвокат!!!
Ама нито Тани нито другите казват какви автомобили карат!
Май вие ще излезнете защитници на другия лагер/ задънена улица на скъпа технология/.


Те и за фотоволтаиците така говореха ама това е най съпия начин за добиване на ток. Та и хората го купуват задължително!
Що не си зареждате колите с него ?! Не по 17ст. за Кв.Ч ами по 80ст. за да отпаднат по-бързо въглеродните технологии?!



Забравихте да отговорите на колегата който ви пита за ТАКСИТАТА ЗАЩО КАРАТ НА МЕТАН А НЕ НА ТОК!
ИЛИ ВИ Е ПО-ИНТЕРЕСНО С МЕН ДА СИ ЛАЛАНКАТЕ?
Другите мнения не ги зачитате.
ge6aaaa3 - специалист
Тани написа:
Я да видим на какво се основават твърденията ти? На факти? Едва ли!

Електричките в САЩ с ръст от 241 % през 2013 г.

От същата статия:

"Електрическите коли и plug-in хибридите (батериите им могат да се зареждат в ел. мрежата) са реализирали общо 96 000 продажби в САЩ през годината. Този резултат представлява увеличение от 84 % спрямо 2012 година.

Продадените plug-in хибриди са 49 000 (ръст от 27%), а при електромобилите бройката достига 47 600 - увеличение от 241 % спрямо 2012 година. За сравнение, през 2011 година в САЩ са реализирани продажби на едва 18 000 електрически коли."


Запомнете това в червеното преди да прочетете следващия абзац!

Добро представяне е показала компанията Tesla Motors, чиито продажби са се увеличили с 18 800 екземпляра през 2013 г. в САЩ. Най-голям обаче е ръстът при продажбите на Nissan Leaf - цели 130% до 22 610 бройки.

Традиционните хибридни машини, чиито батерии не се зареждат в ел. мрежата, също записват увеличение при продажбите си през годината. На територията на САЩ са продадени 489 413 такива коли, което е най-доброто постижение в историята на хибридите. Ръстът спрямо 2012 година е 15.3%.

И вниманиеееее:

Дизеловите коли, които американците приемат за алтернатива на традиционните бензинови, също записват ръст. Той достига 10%, като калкулира близо 450 000 продажби през 2013 г.


Та какво предпочитат очевадно? Навлизането на електромобилите, засега е възпрепятствано единствено от производствените възможности! Дори не е от цената! За момента произодителите нямат стимул да свалят цената, понеже търсенето е по-голямо от предлагането (конкретно за единствения пълноценен електромобил). Така ще е следващите 2-3 години, докато пазара се насити и започне реалната конкуренция. Дано дотогава и в Европа им уврат главите и да махнат безумните мита, които качват цените на електромобилите почти двойно, отколкото в Щатите!
Това в пълна сила важи и за батериите, които са основния проблем, за направи сам електромобил. Останалите части са за 3-4000 лв. за сравнително добър и пълноценен електромобил!
Ето, че и Мерцедес имат ръст в продажбите: http://automedia.investor.bg/a/0-nachal ... a-v-sasht/
Значи ли, че хората масово се ориентират към Мерцедес и след 10 години всички ще карат такива? Да не говорим, че само ръстът в продажбите на Мерцедес са колкото общо продажбите на Тесла... И това е ръст само на една марка, занимаваща се основно с конвенционални автомобили от висок и среден клас. Други компании също отчитат ръст в продажбите: http://www.vesti.bg/tehnologii/avtomobi ... -g-6002807
И защо броиш хибридите? Нали ги отхвърлихте като "най-голямата глупост"?
И аз да мога да си позволя електромобил от сорта на Тесла, и аз щях да си го купя... Ей така, щото ми е гот да карам тихичко, а ускорението да ме залепва за облегалката... Ноо ще трябва да си поддържам и бензиновата за дълъг път... А сметни сега и колко ще ти дойде поддържането на две коли!
krazz - специалист
http://prodavalnik.com/elektromobil-bos ... -i16468729
Eто ти една "тесла" да не казвам брадва
geordgeo - специалист
Аз веднага ще отговоря (призная) на колегата, който провокира всички електрозащитници какво карам - кола, на бензин ( :shock: ), но от дъжд на вятър - правя по около 8 000 км на година (на колелото имам повече) и то от зор (превоз на семейството извън града, на големи разстояния, с багаж). В града не я ползвам почти никога, ползвам електровелосипед и градски транспорт (основно метро), обичам много да ходя и пеш, по 10-ина км на ден. Та... особено за градско каране съм абсолютно против колите (особено пушещите) и най-вече, когато в нея се вози сам човек. Сутрин булеварда пред нас е пълен с коли от светофар до светофар (Тодор Александров), в които се вози по един човек. Ако съберем хората от колите по целия булевард, едва ли ще напълнят и един автобус, пък после все се оплакваме, че сме киснели в задръствания... ама нали искаме да ни е удобно, а сме и гъзари, ако че сме бедни, пари за колите си не жалим. А една кола си е разход отвсякъде, каквато и да е. И ако се застъпвам за електромобилите, то е по две причини - екология в града и по-вероятното им бъдеще от петролните коли. Уважавам и подкрепям всички ентусиасти на почина "направи си сам" просто защото у нас държавата е винаги срещу хората и не им помага по никакъв начин, а само пречи и си търси начини да ги дои постоянно...
Тани - модератор
Нека се върнем само седмица назад. Спора започна от тук:

Тани написа:
Призовавам колегите да се върнат в 2014 година и поне тази тема да прочетат! Информацията се актуализира с бързи темпове - почти всяка година, а понякога и по-често. Да си говорим празни приказки от преди десетилетия, няма никакъв смисъл!

В момента ЕДИНСТВЕНИЯ проблем, е цената на акумулаторите. Ясно се вижда, че по почти всички параметри електроавтомобилите превъзхождат класическите автомобили с двигатели с вътрешно горене. Единствения параметър, по който изостават е времето на зареждане. Това обаче не е технически въпрос, а отново финансов. Ако има търсене ще имаме предлагане. Въпроса в момента е кокошката или яйцето. Няма електромобили защото няма къде да ги зареждаме бързо, а няма бързи зарядни станции защото ... няма електромобили.

Ако цените на акумулаторите станат приемливи, никой няма да погледне леките автомобили задвижвани от двигатели с вътрешно горене!
Тогава Краз ми отговори така:
krazz написа:
Елистромобилите още не могат да се доближат до съвременните постижения на ДВГ-то! Те не могат за сега да бъдат алтернатива! Само помислете това тегло с тази айродинамика с колко енергия трябва да се придвижи. А ми осветление,отопление и климатизация.... забравихте ли?
Да попитам само : - Вие какво карате в момента?



Електромобила в някъква степен става за персонален транспорт най-много двуместно спартанско возило!
Първият автомобил е бил Ел, автомобила печелил първите състезания Париж-Декар е пак Ел обаче....
Обаче драги зрители какво от това? За толкова години са в стойка партер!


Хайде де знаещите сътворете нещо читаво че да му се кефим!

Ще го помоля да отговори към днешна дата, когато вече е запознат с фактите на въпросите ми от тогава, които, по ирония на съдбата, се намират точно след отговора, за който толкова пъти пита, но не си е направил труда да прочете:
Тани написа:
krazz написа:
Да попитам само : - Вие какво карате в момента?
Разбира се че пушляк! Ако имахме финансовата възможност обаче, предполагам, че повечето от нас биха избрали да карат бърз и комфортен електромобил!

Нека те попитам, аз на свой ред. Ако оставим на страна цената и времето за зареждане, кажи ми поне едно техническо предимство на твоя автомобил? Ако не можеш на твоя, кажи някое важно предимство на базовите модели, на масово произвежданите днес, автомобили последно поколение с ДВГ?
А за бъдещето - просто споделям тенденциите! За разлика от фотоволтаиците, електромобилите се купуват по желание и от нужда! А тенденциите са към повече от удвояване за година! Нали знаете легендата за човека, които учил царя да играе шах, а когато царя го попитал как да го възнагради, той "скромно" сложил едно житно зърно на първото квадратче на шахматната дъска и пожелал царя да удвои това зърно на всяко следващо квадратче. Царя останал изумен: - "Само това ли? Платете му!" Малко по-късно, ковчежника на царя му докладвал, че цялото царство струвало по-малко, отколкото трябва да платят за "урока". Следващия път, като чуете, за нещо, което се удвоява бързо, си спомнете за тази легенда!

Колкото по-бързо навлязат електромобилите, толкова по-скоро ще електромобили втора употреба, чиито акумулатори да рециклираме за проектите си или направо да си купим цели електромобили втора употреба!

ПП Добавям и нагледен пример, какво означава да се запазят тенденциите с растежа 10 години! Това разбира се няма как да се случи, защото само след няколко години означава да се произвежда по един електромобил на всеки жител на планетата и то всяка година!

Прикачен файл

Растеж.png
Растеж.png (13.49 KиБ) Видяна 1626 пъти
ivanovbg - майстор
Тани написа:
....
Мечтиии...!
Я сметни за производството на 1милион автомобила годишно колко хиляди тона акумулатори са нужни? Виж какъв % е най използвания метал вътре и виж годишното му производство. И не забравяй и няколко милиарда батерии за телефони годишно които трябва да се произведат. А забравих за лаптопите, таблетите и ...

Та не технологията е проблем, нито цената, а просто липсата на достатъчно материал за акумулатори за масово производство. Тя затова и цената няма да падне.

Та таблицата много прилича на притчата и твоята гледна точка е като на непомислилия цар. Давай, давай, царя дава, но пъдаря няма откъде да го вземе. :wink:
„За производството на 60 млн. plug-in хибридни автомобила, използващи малки литиево-йонни батерии, е необходимо огромно количество от 420 000 тона литиев карбонат. Това е шест пъти повече от количеството, което се произвежда в света годишно,“ твърди Уилям Тахил, директор по проучването на Meridian International Research. “Не трябва да забравяме обаче, че изцяло електрическите автомобили имат нужда от по-големи батерии, за производството на които ще трябва още повече литий,“ допълва още той.
Иначе приказки за конспирации на петролните компании колкото искаш. И за зелените еко е по добре да узреят и се замислят вместо да пишат глупости.
:partyman:
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 52

Тема "Електромобил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: