• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9
Всички имаме коли, нали ?

Може ли използването на днешните акумулатори да спестява гориво?

58%
Да
48
42%
Не
35

Общо гласове: 83

Фло - специалист
Брауновия газ е авторство на нашенец от Варна!
http://webcache.googleusercontent.com/s ... clnk&gl=bg
iva6ki - специалист
Още един хубавец дето вече и продава в БГ.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=Kyp2bzGbclc[/youtube]
Последна промяна от iva6ki на ср ное 16, 2011 8:50 am, променено общо 1 път.
ЕК вече одобри забраната на 50% от колите с ДВГ в европейските градове до 2030-та, и на 100% до 2050-та. Смогът трябва да изчезне. ТЕЦ-ът не е в града, има очистителни инсталации и дори само ТЕЦ да захранва транспорта е доказано много по-чисто. Видно по-долу.
Докато ние умуваме, хората конвертират ли конвертират... Не е от финансови съображения, не. Един български инженер с доста скромни такива - Димитър Димитров - има над 22 електромобилни години зад гърба си, над 170 000 км на ток и в момента кара третата си преработена кола. С примитивната оловно-киселинна технология от XІX век, независимо от сезона, въпреки че живее в блок. Тайната? Много отдавна е прозрял да се изключва моментално като чуе "не" и "няма да стане". Нашенската етнопсихологическа нагласа. Неговата история филмираха от БНТ - линк
Екозаблуди по повод колите на ток бол, но те са в тяхна полза :) ТУК четох доста любопитни неща...

Малко странно: Доскоро нямаше нито една сериозна българска електромобилна организация или портал, сега се прескачат:
http://ecars.bg/
http://emic-bg.org/
http://baeps.org/?lang=bg
http://electriclub.com/
http://ev-bg.com/
http://www.a1group.eu/
http://evparts.alle.bg
http://electromobili.bg/?lang=bg

Още по-странно: на тазгодишното издание на Автосалон София имаше 6 модела чисти електромобили, 5 от които са в продажба в момента. На миналия автосалон нямаше кьорав! Дали баба Ванга се е объркала преди близо 5 десетилетия, казвайки следното: "През 2018г. добивът на нефт ще спре и Земята ще си отдъхне." Или нашумелият Ян ван Хелсинг в "Не пипай тази книга" :
От личния си разговор с един американски илюминат през есента на 2003 г. разбрах, че техният най-голям проблем е пренаселението на Земята. След Global 2000 Report стана ясно, че един ден нещата ще приключат. Според думите му през 2012 г. последното петролно поле в Саудитска Арабия ще достигне своя реак (зенит) и светът ще изпадне в криза.

(Кратко разяснение от моя страна: всяко нефтено поле има реак — връхна точка, по време на която се печели най-много. В началото има само разходи: купуване на сонди, изграждане, сондиране. Когато започне да се добива нефт, в даден момент разходите се покриват и идва печалбата. Това продължава дотогава, докато около две трети от петрола се изчерпи. След този момент все повече започват да се появяват примеси (седимент, тиня…), които изискват пречистване и филтриране, което също е някакъв разход. Моментът, когато добивът е в зенита си, се нарича реак, защото после кривата на печалбата намалява. Последният пик на петролно поле по думите на илюмината ще бъде в Саудитска Арабия през 2012 г.)

Затова от възникналите през 2012 г. проблеми, всичко, което се произвежда от петрол ще поскъпне и никога повече нямало да поевтинее.

На възражението ми, че свободната енергия би могла да е решение на проблема, отговорът беше, че това е прах в очите, защото само 20 до 30 процента от земния нефт се използва за транспортни средства и отопление, т.е. за автомобили, камиони, газови пещи…

Той обясни, че днес почти всичко, което ни заобикаля, съдържа преработен нефт: всякакви видове бои, текстилни, битови и т.н., всякакви изкуствени материи, компютри, вътрешно обзавеждане на жилища, коли, играчки, видове текстил, обувки, фотоапарати… просто всичко. И цената им щяла да се увеличи.
Разни хорски мнения:
Никога няма да си вземеш електромобил. Защото...

Не можеш да си го позволиш
Мразиш промяната
Мразиш природата, т.е. селото
Не можеш да му сложиш Remus
Не можеш да го зареждаш, ако нямаш къща с гараж
Автомонтьорът ти няма да иска да го поправя
Ако ти свърши токът, не можеш да си донесеш в туба
Приятелите ти ще те ебават, че караш “тролей”
Откакто ти вдигнаха електромера нависоко, не можеш да гепиш
Мразиш, когато другите не могат да чуят ръмженето на двигателя
Все пак да се чудим от къде да вземем енергия за да се возим и при това да хабим 70% от нея за звукови и топлинни ефекти си е бая арабелско.
Така че на практика през нощта, когато повечето потребители като индустриални предприятия и т.н. не работят, електроцентралата работи "за тоя дето духа". Тъй като електро-колите ще се зареждат през нощта, допълнително натоварване на електро системата няма да има. Един вид "акумулираща печка". Освен това нощната тарифа(в някои страни) е по-евтина.
Важно е да се спре с покупките и спекулациите с петрола. По този начин чаршафите от близкия изток и радикалните ислямисти ще си седнат на задниците. Петродоларите ще свършат и чаршафите ще клекнат. Пари за Алкайда Йок.
- Вчера Tesla ме задмина на път към вкъщи. Намалих, викам си ква е па тая тесла, баси. И то верно Тесла се оказа! Като ме задмина исках да я настигна, но тя тая кола изведнъж И БЕЗШУМНО ускори някак рязко и неестествено. Изчезна в далечината за част от секундата.
- Е добре, ти - как допусна да те задмине!?
- Бях в ъъъъ... Творческа депресия.
Но аз искам електромобил. Искам да имам (принципната) възможност да си правя сам тока, с който да си го зареждам. Искам да не завися от нефтените компании, искам да имам въртящ момент от 0 оборота и да мога да настройвам колата си да ускорява по-бързо или да е бавна, но с по-дълъг преход. Искам тих автомобил с една въртяща се част, а не ДВГ, на който да сменям масло и други мизерии, ремъци и какво ли не и все да бръмчи и да загрява въздуха наоколо. Искам поддръжката ми да се състои в едни батерии и толкова – и то да мога да си ги сменям с друг вид или с по-голям пакет, искам контролер, който да мога да програмирам и уреди за наблюдение и диагностика, които да са със свободен софтуер. А не да ходя при чичка-магесник, който да ми взима 30 кинта, за да ми каже, че еди-коя си дюза била запушена и еди-къде си имало грешки в компютъра. Не искам HGF, не искам тропащи повдигачи, не искам масла, антифризи, ремъци, счупени водни помпи, Искам като спирам, да си връщам част от енергията, а не да купувам нови накладки.
С две думи – искам свобода. Идеята на колата е всъщност точно свободата. И електромобилът би я дал на хората като мен.
Има хора, с които съм водил подобен спор и съм си изгубил времето. Това са хора, които обичат ДВГ. Обичат да ги ремонтират, да се цапат с масло, да слушат техния грохот. Тези хора не искат да приемат факта, че ДВГ ще бъдат заменени от много по-ефективнитв Ел. Двигатели, и всико е въпрос на време и е неизбежно.
Как да се съмняваме в това, 25th Hour - достатъчно е да видим Tesla S.
А Тесла Ес, ооо: седем местна резачка с прозрачен покрив и без никакви бутони по таблото, 0-100 за 4.5 секунди (Signature Edition), 480км пробег, с революционното (физически невъзможно за кола с ДВГ-кютук) окачване и поведение на пътя заради плоската батерия в пода; по-евтина, по-бърза и по-ексклузивна от едно BMW. Всеки иска да скочи вътре, да отиде в бъдещето, дори да го отрича като лисицата.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7TF0gGnBqF0[/youtube]


Изображение

Изображение

Изображение

Прикачен файл

KPD.gif
KPD.gif (15.62 KиБ) Видяна 4136 пъти

Прикачен файл

mpg_compare.gif
mpg_compare.gif (58.64 KиБ) Видяна 4136 пъти
colyo - специалист
Съгласен съм, че нещата вървят натам. Тесла имат страхотни като качества модели, а и не само те. Тъпото е, че докато не се появят бързозареждащи се батерии и колонки за зареждане навсякъде (както в калифорния) няма да има масовост на електротранспорта. Също така много важно е, че има още много нефт и следователно има още много да се печели от него.
25th Hour - специалист
Да и аз съм съгласен с Вас. Теслата е хубава кола, само че нещо забравяте- роудстъра струва 110 хиляди долара тая горе на снимката има базова цена от 50 000 долара, което значи че отива на над 60 000 което е далч от 5000 лева, 7000 лева или долара или каквото и да е....

Колкото до Автосалона пак повтарям- лично говорихме с маркетинг директора на ГМ за европа http://www.opelclub.bg/index.php?showtopic=86617 тва е линка на представянето на Опел Ампера, което е вече много по различно от боклуците на Тойота и Хонда например. Всеки казва да това е бъдещето, но никой не дава отговори на въпросите какво се случва със захранването, какво се случва с рециклирането на батериите и.т.н.

Всеки казва че чака човека да узрее за масово производство а при 50% електроавтомобили проблема със старите батерии ще е не по малък от тоя с колите сега...
colyo - специалист
Всеки проблем си има решение. И колкото е по-назрял този проблем, толкова по-бързо се намира това решение. Много е хубаво да се направи нещо още от сега, но няма как да стане (все още не се появил проблема). Според мен трябва да се наблегне на градските автомобили, защото по официална статистика най-много километри се навъртат в градовете. А с добре организиран и удобен градски транспорт просто си отпада нуждата на 50% от населението да притежава автомобил. Докарахме я дотам, че имам 2 автомобила и мотоциклет и пак се качвам на автобуса, ако нямам много обикаляне. 4км за 45мин в час пик си е утрепия. Да не говоря, че вече няма и къде да се паркира. Тук синя зона-левче, там забранено-паяче 80лв.........еб....ах.....ти.....златната разходка с колата......пък била тя и на ток.
bigshop - специалист
Ето едно съобщение (с плюсове и минуси), което може да промени нагласите на някои хора:
Исследователи в очередной раз на порядок улучшили скорость зарядки и емкость литиевых батарей
dj_marti79 - специалист
Ето сега една съставена от мен задачка-закачка, с малко топло-механично-електрически-парични изчисления, за всички скептици-псевдоспециалисти:
Да вземем за пример една малка количка която харчи 5L/100km
При плътност 0,74kg/L , тогава за 100km:
(5L/100km)*(0,74kg/L)=(3,7kg/100km)
Енергийната стойност на бензина е 44MJ/kg , тогава за 100km:
(44MJ/kg)*(3,7kg/100km)=(162,8MJ/100km)
Ако се движим със 100km/h, 100km ще изминем за 1h който се състои от 60min по 60sec (3600sec)
(162,8MJ/100km)/(3600sec)=(0,04522MJ/h)=(45,22KJ/h)
Със 75-85km/h ще бъде дори и по-икономично
При ефективност на бензиновия двигател 30% , получената механична енергия ще бъде:
[(45,22KJ/h)/(100%)]*(30%)=13,56KJ/h
Като се има в предвид че 1KW=1KJ тогава:
13,56KJ/h=13,56KW/h от което се вижда, че мощността която използваме за движение, не е кой знае колко голяма. Тези големите киловати (50-75) написани в сервизната документация на автомобила са при 6000об/мин и са за сметка на разхода на горивото, който ще бъде към 25-30 L/100km
Ако използваме 48 волтов електродвигател за електрифицираното транспортно средство, по формулата за мощността (P/U=I) ще ни бъдат необходими:
(13,56KW/h)=(13560W)/(48V)=(282,5A) = 282,5 амперови акумулатори или 8 акумулатора 12V/140Ah, които струват някой друг да каже колко?
Ако губим 10% при заряд-разряд:
[(13,56KW/h)/(100%)]*(10%)=(1,35kW/h) загуба
При заряд ще консумираме от мрежата:
(13,56KW/h)+(1,35kW/h)=(14,91kW/h)
Това ще ни струва:
(14,91kW/h)*(0,18лв/kW)=(2,68лв) на дневна тарифа
(14,91kW/h)*(0,11лв/kW)=(1,64лв) на нощна тарифа
-Нека не забравяме че ако използваме серво двигател (двигател с постоянни магнити), мощността ще бъде постоянна в целия диапазон от 0 до 3000об/мин, което на ДВГ не може да му се случи. Той се чувства добре само между 2000 и 3000 об/мин.
-Градското движение с ДВГ ще ни е около 7L/100km , при електромобила ще остане почти непроменено.
-Също така при електромобила нямаме работа на място, нито работа на празен ход, даже при спускане можем да възвръщаме енергия чрез рекуперация.
-На мен не ми e необходим 100km пробег, а 50-60km.
-На мен не ми е нужна скорост 100km/h , а 70-80km/h.
-Така че за градски условия мисля че може да се направи компромисен вариант с 4 акумулатора.
-Електродвигателя позволява кратковременно претоварване до 5 пъти
-А, по между другото какво ще кажете за новата цена на дизела? 2,59 лв/L , супер е нали!
Приятно возене!
2v6 - майстор
Днес вече има 18 "ДА" и 20 "НЕ".
Дотук мненията бяха общо взето повторение на всичко писано последните няколко години по други форуми и теми...

Предлагам да започнем проверка на сметките :!:

За електрифицирането на първо място ни трябва захранващ кабел. Имам подръка един, но е къс. За в гараж става. За да е удобно при по-голяма отдалеченост ще трябва да се изработи по-дълъг кабел :idea:

Прикачен файл

HPIM5757.JPG
HPIM5757.JPG (43.37 KиБ) Видяна 4056 пъти
colyo - специалист
Зачекна любимата ми трудност:))) Вярвам,че имаше и друго предвид дължината на кабела, а именно, че малко хора имат удобството да си осигурят зарядка пред дома. Живот и здраве догодина се надявам и аз да имам и тогава се мятам с пълна сила.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9

Тема "Вярвате ли в ползата от "електрифициране" на автомобил ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: